Tesztek

Leteszteltük Talma Hondáját

A hungaroringi Talma napon kaptunk lehetőséget kipróbálni a CBR-t.
Faster2
EuroMotor

A hungaroringi Talma napon kaptunk lehetőséget kipróbálni a CBR-t.

Persze a címből joggal gondolhatjátok, hogy az éles RCV-vel körözhettem, de természetesen ez így ebben a formában nem igaz. Nem baj, legalább nem utál érte a fél ország. Persze ha tényleg ráülhettem volna a GP gépre, kit érdekelne 🙂

Történt még tavaly februárban, hogy a Gábort mindig is támogató Honda Karasna meglepte őt egy új edzőmotorral, egy fehér-fekete CBR1000RR-rel, amivel akkor szokott motorozni, ha éppen itthon van. Az előző edzőmotorja is egy Honda volt, szintén a Karasnától, egész pontosan egy 2006-os, kék CBR600RR. Ő cserélődött le 2008 elején, hogy Gabesz szokja a teljesítményt, hátha szükség lesz rá valaha, ha nagyobb kategóriába lép. És a csoda megtörtént! Ennél feljebb már csak akkor léphetne a ranglétrán, ha a MotoGP-ben is VB-t nyerne és Rossi hozná a frissítőt két szabadedzés között. Ez egyelőre a mostani Scot Hondával elég reménytelennek tűnik, de azért a legjobbak között lenni így is óriási dolog.

Tehát a CBR-rel általában a Hungaroringen szokott motorozni. Ha láttátok már, akkor tudjátok milyen látvány, ha nem akkor elárulom, úgy megy ezzel a motorral, mintha a jól ismert 125-ös GP gép lenne alatta. Jó nézni a stílusát, ami főleg akkor látszik amikor megelőz, úgyhogy ne tartsátok fel, úgysem tudjátok, inkább azt nézzétek, hogy mit lehet tőle tanulni.Hogy ezt a stílust jobban ki tudja használni szükség volt némi átalakításra, ami miatt készül ez a cikk is. Szeretnénk bemutatni milyen technikával motorozik Talmácsi Gábor.

 

Sok dolog nem változott a motoron, mivel a CBR magában is elég jó, de a csillapítást elől-hátul az Öhlins-re bízták. A rövidke 2 körös teszten rögtön ki is derült, mennyire jótékony hatással tud lenni egy hozzávetőlegesen 2 millió Forintos futómű a motorozhatóságra. Utoljára Haga WSBK R1-esén éreztem ilyet a mugelloi teszten, igaz az még talán ennél is komolyabban dolgozott. Azért Talmáéra sem tudnék őszintén panaszkodni, pedig az utasmotoroztatás miatt a hátsó gátló előfeszítése nagyon be volt keményítve, így sokszor inkább a gumi dolgozta ki az úthibákat. Ettől függetlenül mégis úgy ment át a gyors balos előtti kigyorsításon lévő gödrön (8-as kanyar), mintha az ott sem lett volna. Nekem ez a lyuk a vadparám a Hungaroringen, innen sosem tudok normálisan kigyorsítani. Ezzel sikerült, még így is, hogy a hátulját teljesen bekeményítették.

Az első gátlónak a teljes belseje ki van cserélve, még a kupak is Öhlins gyártmány. Mint minden futóműhöz, ehhez is bőven kell szaktudás, hogy jól be lehessen állítani, de ha valaki, akkor Talma aztán igazán érti a dolgát. Természetesen nem az én súlyomra lett hangolva, de így is rettenetesen jól dolgozott.

Egyedül a gyári kormánygátló miatt volt kissé izgatott a futómű. A rövidített áttétel miatt még harmadikban is nagyon könnyű a motor eleje, amitől hajlamos az enyhe szitálásra. Én raknék még rá egy hagyományos kormánygátlót is a biztonság kedvéért, azért az az igazi.

A motorblokk változatlan, éppen elég erős így is a 15-45-ös áttétel miatt. Jellemző egyébként, hogy amikor Talma megkapta az edzőmotorját az első körök után a “Na milyen” kérdésre még ő is ezt mondta: “Nagyon megy. Minden kis részen egykeréken jön véigig. Kicsit meghúzom és Whaaaaa… a többi nagyon jó, hihetetlen, úgy megy! … Csak elfordulsz, húzol egy kis gázt és 1,55”. A mostani GP motor bemutatón, az első bemelegítő körök után már csak “A másik motorom azért jobban megy” volt a mosolygós komment az RCV-re célozva.

Mi is Bridgestone gumikat ajánljuk! Keressétek meg a megfelelő abroncsot a motorotokra. Katt a logóra!
A gumik áráról a Nagy-I Bt.-nél Tel: 82/410-223, vagy a motorgumi.eu oldalon tudtok érdeklődni.

A szériánál azért valamivel combosabb a SCOT Honda CBR1000RR Talma replika, köszönhetően például a teljes Akrapovic titán kipufogórendszernek, ami ráadásul a súlynak is jót tett. Power Commandert nem fedeztem fel a gépen, de így is épp elég egyenletes volt az ezres motor teljesítményleadása.

Az idomzatot megcsinálták olyanra, mint a MotoGP gép fényezése. Majdnem sikerült, csak a piros matricák színe a versenygépnek sokkal élénkebbek voltak, és a szürke sem az a szürke. De mindegy, viszont a tankra fordítva ragasztották föl a Honda logókat. ÁÁÁ ez fájt! (Hátrafelé áll a szárny. Ezt cseréljétek ki Gabesz!)

Az utasmotoroztatás leghasznosabb kelléke is felkerült a tankra. A Duodrive-ot mi vittük ki a tesztnapra, ami miatt mindenki (Bochkor Gábor, Várkonyi Andrea, Stefan Favaro) a legnagyobb természetességgel vette tudomásul, hogy tud kapaszkodni hátul. Ezzel azért sokkal egyszerűbb, főleg versenypályán. Akkor lett volna igazi para az utasoknak, ha ez nem lett volna rajta. Lehet, hogy a Bochkor nem kuncsorogta volna vissza magát még egy körre…

Ezzel nincs vége az átalakításnak. Az ülésre rákerült egy hatalmas T betű (neem, nem a tanulóvezető jeleként), a lábtartók a Valter Moto műhelyéből származnak, aminek köszönhetően a váltó természetesen meg van fordítva. Fent az egyes fokozat, lent a többi, akár csak a kollegám, DennyM hatszázasán.

A lábtartók, a Galfer féktárcsák és a felhajló fék és kuplungkarok a Danger Bikes-tól vannak. A Goodridge fémhálós fékcső pedig az X-Bike-ból.

 

A gyári fékkel volt Gabesznak a legnagyobb baja, ezért ez teljesen fel lett tuningolva. Így ebben a formában már hibátlan a pályahasználatra.

  

Ez a motor Gáborral a fedélzeten 1.52 alatti időt is tud. Pont olyat, mint amilyet az RCV-vel hasított. Volt egy cikkünk még tavaly, amikor először próbálhatta ki, abban volt egy kisfilm is, nézzétek meg újra.

Talma ismerkedik az új CBR-rel

Ez a rövidke kis teszt ennyire volt elég, de jó volt ennyi néző előtt megtenni ezt a pár kört is. Köszi, hogy eljöttetek!

Talán lesz még lehetőségünk kipróbálni szezon végén a MotoGP motort is.

Szurkoljatok, hogy olvashassátok!

Galéria: