A legendás olasz gyár, az MV Agusta elnök-vezérigazgatója, Giovanni Castiglioni megerősítette, mi is lesz a neve legújabb gépüknek: a háromhengeres vasat Rivale-nak fogják hívni, és egy teljesen új koncepciót akar képviselni, egy új műfajt a motorok között.
Igazából valószínűleg egy aszfaltos felhasználása szánt gépre számíthatunk, némi “kaland-hajlammal”, supermotós, krosszos és endurós elemekből építkezve.
Hogy pontosan milyen erőforrással szerelik majd fel a masinát, még nem lehet biztosan tudni, de minden bizonnyal az olaszok által már használt 800 köbcentis, háromhengeres motort kapja majd meg (de esélyes lehetne még ugyanaz a 675 köbcentis sorhármas is, ami az F3-at és a Brutale-t is hajtja – a pletykák szerint egyébként ezt több gépben is fel akarják majd használni). Ez előbbi esetben nagyban hasonlítana a vas a Triumph kisebbik Tigrisére.
Legkésőbb novemberben úgyis kiderül, ugyanis az új jövevény akkor debütál majd a milánói EICMA-n, habár valószínű, hogy ott csak egy koncepció-gépet fognak bemutatni, mely előrevetíti a végleges verziót.
Épp a (reménybeli) felfrissülő Kawasaki ZX-6R-ről szóló cikkünkben említettük, hogy a döcögő gazdasági helyzet ellenére azért akadnak gyártók, akik készek pénzt befektetni a piac bővítése, a nyereség elérése érdekében – ha az elmúlt két évi munkásságukat nézzük, az Agusta kétség kívül ilyen.
Habár Adrian Morton, a legutóbbi MV-modellek látványának megálmodója még az utolsó simításokat végzi a Rivale külső megjelenésének kidolgozásán, a külföldi médiumoknál arra tippelnek, hogy valószínűleg nem áll majd messze a Tricruiser-koncepciótól, melyet a torinói design-iskola hallgatói álmodtak meg még tavaly novemberben – az erről készült képeket láthatjátok itt.


Merész formák elöl és hátul is – vajon mennyit sikerül átmenteni belőle a szériaverzióra?

Minek nevezzelek? Az eddigi legsportosabb “túraendúró” születését várjuk?