Hírek

Kötelezőváltás 2010 – utóhangok

A mostani biztosítóváltó-szezon egyik nagy nyertese a K&H - őket kérdezzük
Faster2
EuroMotor

A karácsonyi készülődéshez hasonló, a szokásos év végi biztosítóváltási procedúrát most még egy fontos változtatás is “színesítette”: a hengerűrtartalomról a teljesítményre, vagyis a köbcentiről kilowattra történő változtatás. Az idei kötelezőváltás egyik legnagyobb nyertesét, a K&H Biztosítót kérdeztük, többek között sikerének titkáról…

Mekkora a K&H piaci hányada a motoros biztosítási piacon?

– A magyarországi motorkerékpár állomány egyharmada a K&H Biztosítónál van.

– Tervezik-e speciális motoros termékek megjelenését?

– Elképzelhető, hogy a jövőben motorkerékpárokra köthető casco biztosítást is kínálunk majd ügyfeinknek.

– Minek köszönhető ez a kedvezményes tarifa az idei évben?

– Idei tarifánk megalkotásakor nagy gondot fordítottunk arra, hogy az teljesen átlátható, egyszerű és egyértelmű legyen. Köztudott, hogy a gépjármű tulajdonosokat nem egyformán érintette az, hogy immár a motorteljesítmény alapján számítjuk ki a díjakat. Úgy dolgoztuk ki a tarifarendszerünket, hogy minél több autós számára legyen előnyös a változás. A jövő évi díjakat és kedvezményrendszerünket ennek figyelembevételével alakítottuk át és vezettünk be több olyan új kedvezményt, amelyeket  a korábbiaknál szélesebb körben vehettek igénybe az ügyfelek. Átlagosan 15-20 %-kal csökkentek a díjak, de különösen a
személyautók esetében a kW szerinti tarifálás miatt jelentősen eltérhetnek ettől az értéktől az egyes kategóriák. A fajlagosan kisebb teljesítményű gépjárművek esetében a díj ennél nagyobb mértékben is csökkenhetett, míg a fajlagosan erősebb járműveknél akár díjemelkedés is lehetett. A díjakat azért lehet csökkenteni, mert a káreredmények évről-évre javulnak. Nemcsak a károk darabszáma csökken jelentősen, hanem azok súlyossága is. Az árak alakulásánál különösen fontos, hogy a személyi sérülések darabszáma és azok súlyossági foka hogy alakul, hiszen a köztudattal ellentétben nem a töréskárok teszik ki a kifizetések többségét, hanem a személyi sérüléses károk. Az utóbbi három évben nagyon jelentős mértékben csökkentek a súlyos személyi sérülésekkel járó balesetek és ez nagyon kedvezően hatott az eredményekre. Emellett a biztosító társaságok különösen az utóbbi két évben a költségeiket még erősebb kontroll alatt tartották. A motorok tekintetében nem csak a 2011-es, hanem a korábbi évekre vonatkozó díjtarifánk is sok esetben rendkívül kedvező díjat tartalmazott, amit alátámaszt ebben a szegmensben a kiemelkedő piaci részesedésünk is.

A káresemények rendezése mennyire működik olajozottan?

– Egy  rugalmas, a  piac változó igényeihez gyorsan alkalmazkodni képes munkaerő szervezési modellt alkalmazunk, ahogy a legtöbb ügyfélszolgálat teszi.  A  K&H  Biztosító  kárrendezésének  a  megítélése  az ügyfelek és a javítók visszajelzése alapján  kiváló. A kárbejelentéseket több csatornán keresztül  fogadjuk,  e-mail,  fax,  telefonos ügyfélszolgálat vagy a helyi képviselői  hálózaton  keresztül.  A kárrendezés során a kárügyintézők és a felülvizsgáló  szakértők közvetlenül elérhetők a károsultak számára.  Bár a kárrendezés centralizált (a károk érdemi elbírálása a budapesti központban történik),  de  két  olyan  országos  hatáskörű  független szakértői céggel állunk kapcsolatban, ami garantálja hogy a károk felmérése a kárbejelentést követően 72 órán belül megtörténjen. Országosan 140 fölött van a szerződött javítók  száma,  ahol  a  károsultak  teljes  körű  szolgáltatást  kapnak a javítótól.   A  javítókkal az együttműködésünk korrekt, így ha a károsult a javítás megkezdése  előtt  jelzi  a  javító  számára,  hogy a károkozó K&H biztosított   akkor  a  javítók  többsége egy  engedményezési  nyilatkozat kitöltését  követően  térítés  nélkül  vállalja a gépkocsi javítását. Ez az ügyfelek  számára  azért  előnyös,  mert  nem  neki  kell  finanszíroznia a javítást ezt a javító átvállalja.

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás