Hírek

Köln: Új BMW klasszikusok

R nineT Racer és R nineT Pure: egy puritán és sportos (modern) klasszikus a bajoroktól, az alapmodell sikerén felbuzdulva (bemutató)
Faster2
EuroMotor

R nineT modelljével (premier tesztünk) a BMW már 2013 óta aktív részese a modern klasszikus trendnek, mégpedig töretlen lelkesedés és siker mellett. Mindez már elegendő motivációnak bizonyult a BMW Motorrad csapata számára, hogy 2015-ben az R nineT Scrambler (tesztünk) modelljével folytassa, amellyel a klasszikus motorkerékpár-építés újabb izgalmas példányát alkotta meg – további örömteli visszajelzések sokaságát gyűjtve be.

A kedvező fogadtatáson felbuzdulva mutatta be a kölni Intermot-on a BMW az R nineT Racer-t és R nineT Pure-t: a csupán a leglényegesebbre összpontosító roadstert és a hagyományos iskola szerinti, klasszikus, félig burkolt sportmotort. Mindkét esetben olyan koncepcióról van szó, amelyek a hatvanas évek végén illetve a hetvenes évek során váltak népszerűvé, de még napjainkban is motorkerékpár-rajongók sokaságában ébresztenek szép emlékeket.


Mindkét új BMW R nineT modell hajtásáról az 1170 köbcentiméter hengerűrtartalmú, lég-/olajhűtésű, erőteljes boxermotor gondoskodik, mégpedig 110LE teljesítménnyel. A jól ismert erőforrás hatfokozatú sebességváltóhoz csatlakozik. Mindkét motorkerékpár teljesíti az Euro 4 kipufogógáz-szabvány előírásait. A nemesacél kipufogórendszer bal oldalon kivezetett dobbal illeszkedik a klasszikus stílusba.

R nineT Pure: puritán stílusú klasszikus roadster “dinamikus országúti motorozásra”

A Pure a puritán stílusú klasszikus roadster színtiszta megtestesítője, letisztult karakterrel, amely csupán a leglényegesebbre összpontosít. Dizájnja a motorkerékpár-építés hagyományos és modern stílusjegyeinek színvonalas ötvözetére épül, olyan igényes részletekkel, mint például a natúr eloxált felületű, kovácsolt alumínium lábtartók és villahidak.


Az új Pure üzemanyagtartálya és első sárvédője szürke színben jelenik meg, a futómű és a hajtáslánc elemeinek fényezése fekete.

R nineT Racer: klasszikus “sportmotor-feeling” a hetvenes évekből

A korai hetvenes évek sportmotorkerékpárjaira tudatosan utalva érkezik a Racer, lapos, tömör és megnyújtott formavilággal. Hangsúlyosan rövidre szabott félburkolatával, púpos ülésével, csutkakormányával és hátratolt lábtartóival egyaránt a motorkerékpárépítés régi iskolájának intenzív sportosságát sugározza, amit azonban korszerű technikával valósít meg.


A BMW Motorsport korábbi színeit idéző dekoráció mellett az alumíniumezüstre fényezett váz a hajtáslánc elemeinek fekete színe ízléses kontrasztot alkot – és “teszi jól láthatóvá e motorkerékpár alapvető architektúráját”, a motorkerékpárépítés régi iskolája szerint.

Az R nineT Racer és az R nineT Pure főbb jellemzői

– Erőteljes boxermotor 1170 köbcentiméter hengerűrtartalommal és 110LE (81kW) teljesítménnyel, illetve Euro 4 minősítéssel
– Modulrendszerű váz, amely tág teret nyit a customizing, vagyis a személyes ízlés szerinti egyéni kialakítások előtt
– Elöl 3,5 x 17″, hátul 5,5 x 17″ méretű ötküllős könnyűfém-öntvény keréktárcsa, opcióként drótküllős kerekek
– Kettős tárcsafék elöl, 320 milliméter átmérőjű féktárcsákkal
– Már alapkivitelben blokkolásgátló berendezés (ABS)
– Gyári extrafelszerelésként Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC)
– Kettő-az-egybe vezetésű, nemesacél kipufogórendszer (a Raceren polírozott, a Pure esetében szálcsiszolt felülettel)
– Igényes részletek, mint például a natúr eloxált felületű, kovácsolt alumínium lábtartók és villahidak
– R nineT Pure szürke (Catalano Grey) színben, klasszikus puritán roadster karakterrel
– R nineT Racer rövidre szabott félburkolattal, púpos üléssel, csutkakormánnyal és hátra helyezett lábtartókkal, a hetvenes évek sportmotorkerékpárjainak stílusában
– R nineT Racer fehér (Lightwhite uni) színvilággal, a BMW Motorsport korábbi színeit idéző dekorációval és alumíniumezüstre fényezett vázzal

– BMW autós és motoros gyári alkatrészek jó áron a MotoPartsShop-ban