Hírek

Köln: megújult sorhatos BMW

Megújult a BMW K1600 GT: hathengeres teljesítmény és fényűző kényelem a bajorok standján az Intermot kiállításon (bemutató)
Faster2
EuroMotor

Több mint nyolcvan éve a hathengeres, soros motorok alapvető részét képezik a BMW személyautók történelmének és a márka identitásának. A BMW K 1600 GT és GTL típusok 2010-es bevezetésével a BMW Motorrad nem csupán mesteri módon ültette át ezt a hagyományt a motorkerékpárok területére, hanem egyúttal a piac legkönnyebb és legkisebb, ezer köbcentiméternél nagyobb összlökettérfogatú, soros, hathengeres erőforrását mutatta be.

Kiemelkedően kulturált járás és szuverén erő jellemzi a 160 lóerő teljesítményű és 175 newtonméter forgatónyomatékú motort. A típus fényűző kényelmet, illetve közel tökéletes szél- és időjárás elleni védelmet kínál, valamint a kategóriában egyedülálló menetdinamikát. Az új K 1600 GT típussal a BMW Motorrad minderre rátesz még egy lapáttal, és a teljesítményadatok szempontjából változatlan, azonban immár az Euro 4 károsanyag-kibocsátási szabványoknak is megfelelő nagy teljesítményű, hathengeres túramotort még kifinomultabb, dinamikusabb és kényelmesebb formában mutatja be.


Dynamic ESA elektronikus futóműszabályzás: automatikus lengéscsillapító-szabályzás alapáron

Bár már az előd is új mércéket állított a túramotorok szegmensében menetstabilitás, menetdinamika és kezelhetőség tekintetében, ám az új BMW K 1600 GT még ennél is egy lépéssel tovább megy. A Dynamic ESA elektronikus futóműszabályzásnak, illetve annak „Road” (közúti) és „Dynamic” (dinamikus) beállításainak köszönhetően az aktív motorozási élmény, valamint a kényelem az elődhöz képest ismét jelentősen nőtt.


A „Road” alapbeállítással a lengéscsillapítás szabályzása immár az egész tartományban teljesen automatizált, és így a lehető legnagyobb kényelmet és a lehető legjobb tapadást nyújtja szinte minden útfelületen. A rendszer minden menethelyzetben és minden terheléshez az optimális csillapítóerőt állítja be. Az ügyfél kérésére a rugó-előfeszítés gombnyomásra és a csillapítástól függetlenül hozzáigazítható az aktuális terheléshez. Hasonlóképpen gombnyomásra – kényelmesen a kormányról és akár menet közben is – válthat a motoros a „Dynamic” csillapítási karakterisztikára, amely feszesebb alapbeállítású lengéscsillapítókat biztosít.

Kényelmes manőverezés az új hátrameneti segéddel

Még kényelmesebb tolatást tesz lehetővé az új K 1600 GT esetében az új hátrameneti segéd, amely egyszerű gombnyomással aktiválható a bal oldali kormányvégről. Magát a mozgást a motoros az önindító indítógombjának megnyomásával kezdeményezheti.

Váltóasszisztens Pro

A gyári extrafelszerelésként elérhető Váltóasszisztens Pro a tengelykapcsoló használata nélküli felváltásokat és visszakapcsolásokat tesz lehetővé, ezzel pedig nemcsak fokozott kényelmet, hanem nagyobb dinamikát is biztosít. A váltások nagy része a váltóasszisztens segítségével végezhető.


Műszeregység új számlapokkal

Az új K 1600 GT sebességmérője és fordulatszámmérője új kialakítású számlapokat kapott. A fordulatszámmérőben ezentúl hangsúlyos K 1600 GT felirat olvasható.

Intelligens Segélyhívás

Balesetek, illetve vész- és veszélyhelyzetek esetén a lehető leggyorsabb segítségnyújtást teszi lehetővé a gyári extrafelszerelésként elérhető Intelligens Segélyhívás rendszer. Az intelligens segélyhívó rendszer automatikus vagy akár manuális aktiválása esetén vészhelyzetben vagy egy baleset esetén elküldi a pozícióadatokat, vagyis a motorbaleset koordinátáit, és ezzel a szakképzett BMW ügyfélszolgálaton keresztül értesíti a mentéssel foglalkozó szerveket.

Dinamikusabb dizájn, optimalizált szél- és időjárás elleni védelem

Bár a K 1600 GT motorkerékpárt már eddig is kitűnő szél- és időjárás elleni védelem jellemezte, e jellemzőket az új K 1600 GT esetében az új kialakítású oldalsó burkolatok és a megnövelt méretű légterelő szárnyak jóvoltából sikerült még tovább fokozni. Az összességében még dinamikusabb dizájn jól illik az új K 1600 GT három új színkoncepciójához, amelyek jól kiemelik az új nagy teljesítményű túramotor különböző karakterjegyeit.

Az új BMW K 1600 GT különlegességei – áttekintés

– Soros, hathengeres motor, többek között új katalizátorokkal és az Euro 4 károsanyag-kibocsátási szabványhoz igazított vezérléssel; változatlanul 118 kilowatt (160 lóerő) teljesítmény 7750 percenkénti fordulatnál, valamint 175 newtonméter forgatónyomaték 5250 percenkénti fordulatnál
– Dynamic ESA elektronikus futóműszabályzás automatikus lengéscsillapítás-szabályzással alapáron
– Hátramenti segéd a még egyszerűbb manőverezés érdekében gyári szerelésű extraként
– Váltóasszisztens Pro a tengelykapcsoló használata nélküli fel- és visszaváltások érdekében gyári szerelésű extraként
– Műszeregység új számlapokkal, fordulatszámmérő K 1600 GT felirattal
– Intelligens Segélyhívás gyári szerelésű extraként: gyors segítségnyújtás balesetek és vészhelyzetek esetén
– Optimalizált szél- és időjárás elleni védelem a nagyobb légterelő szárnyak és az új kialakítású oldalburkolatok jóvoltából
– Még dinamikusabb formaterv
– Három új vonzó színváltozat: piros, fekete és kék

– autós és motoros BMW gyári alkatrészek jó áron a MotoPartsShop-ban