Tesztek

Kaland a köbön! Triumph Tiger 800 teszt.

Ezt is megértük. Triumph teszteket is olvashattok mostantól nálunk.
Faster2
EuroMotor

Ezt is megértük. Triumph teszteket is olvashattok mostantól nálunk.

Hála az új hazai forgalmazónak a (triumphbudapest.hu) idén már négy Triumph tesztmotor próbálható ki a Damjanich utcai üzletben, amire természetesen mi is lecsaptunk, hiszen minden tesztet megnyerő motorokat lehet kipróbálni.
Csatasorban van a Speed Triple, a Bonneville, a Street Triple R és ez a Tiger 800, ami jelen tesztünk alanya, amiről ti is megyőződhettek a tesztmotorok.hu oldalunkon, ahová a használtmotor hirdetéseiteket is fel tudjátok tölteni mostantól, és be is tudtok regisztrálni tesztvezetésre, ha motorvásárlában gondolkodtok, és ha kipróbáljátok a háromhengeres masinákat előbb utóbb elgondolkodtok rajta, hogy tényleg egy ilyennel kellene közlekedni…
 

De most térjünk vissza a Tiger800-hoz, amiről egy kisfilmet is készítettünk.
Elöljáróban azonban annyit elárulok, hogy a Tiger800 megjelenését négy éves fejlesztőmunka előzte meg, így az első modellnél is kiforott technikáról beszélhetünk az illetékesek szerint.

Ugye milyen jó kis kalandmotor? Pedig ez még nem is az XC változat, hanem a sima Tiger800.
De minden nem kerülhetett be a filmbe, ezért a többi tapasztalatomat inkább leírom a géppel kapcsolatban, a szokásos módon ahogy tálalni szoktuk a teszteteket.

Külső: 10/8

Ahogy látjátok, nem szokványos külsőt kapott a Tiger800, hanem a funkcionalitást előtérbe helyezték a tervezés során. Ezért nem látunk rajta az ülés alatt idomokat, amelyek helyére úgy gondolom, hogy érdemes dobozokat felszerelni, mert így csupaszon nem a legszebb látvány a hátulja. Viszont annál szebb amit az ülés előtt találunk. A tank, a hűtőt körülölelő idom és a szélvédő, lámpa kombó is elég látványosra sikerült.

Csak kár, hogy a plexiről érkező menetszél pont az ember arcába érkezik, már 50km/h-nál, ami annyira zavaró, hogy csak lecsukott plexivel tudtam motorozni vele. (186 centi vagyok)
 


A szélvédő lehetne magasabb és nem ennyire “töredezett”

Ha pedig behajoltam a plexi mögé jobban, akkor pedig a törésvonalak zavarták a kilátást.
Ezeket a kellemetlenségeket leszámítva összességében szép motor a Tiger800, de ez abszolút szubjektív dolog.


Egyedi külső – egyedi belső…
Motor/váltó: 10/9

A filmben rosszul mondtam, nem 94, hanem 97 lóerős a gép, amivel a mindennapokban kiválóan el lehet boldogulni. Végsebessége 200km/h felett van, de a kényelmes utazótempója is 150-160 km/h. A háromhengeres blokknak nagyon szép, egyedi hangja van és 3000-es fordulattól 10000-ig egyenletesen tol. Nincs rángatás, nincs dadogás, egyenletes az erőleadás. Ez a legnagyobb erénye a háromhengeres konstrukciónak, aminek a kipufogóból érkező hangja, néha motorfék közben egy Barkasra emlékeztetett. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a Triumph Budapest üzletében egy audio állványon meg lehet hallgatni az összes blokk hangját nyitott kipufogóval is, ami erre a motorra szerintem kötelező lesz, ha nem akarjuk, hogy a Barkas állandóan mögöttünk jöjjön. 🙂


Legfőbb ismérve a három leömlő

A fogyasztás elég vegyesen alakult. Volt, hogy 7,9 literes átlaggal közlekedtem, és volt olyan is, hogy a műszerfalon lévő fogyasztásmérő 6,4 liter mutatott, szinte ugyanolyan körülmények között vegyes felhasználás során. Lehet, hogy kicsit jobban tekergettem a gázkart az előbbi esetben, de akkor is jelentős a különbség a két adat között.
A 6 sebességes váltó hibátlanul és finoman működik és még az áttételek is jól el vannak találva. Ebbe nem lehet belekötni.

Futómű: 10/8
A Tiger800 első gumijának mérete 100/90-19, a hátsóé  pedig 150/70-17. A Triumph túrázójához a Bridgestone a BattleWing 501/502 utcára készült mintázatot ajánlja, amely zárt mintablokkokkal készül, ideális közútra, kopásképe perfekt, csöndes és tartós.

A csőváz elég szépen van megmunkálva és elég stabilnak is tűnt, egyedül a futómű volt egy kissé puha, ha gyorsabban közlekedtem vele országúton. Mivel ez egy országúti változat ezért elkelt volna egy állítható első teleszkóp és egy jobban variálható hátsó rugóstag, aminek csak az előfeszítése állítható.

Szük kanyarokból való erős kigyorsításon egyes és kettes fokozatban gyakran váratlanul megcsúszott a hátsó 150mm-es Pirelli, az elejével nem volt ilyen negatív tapasztalatom.
A gumiprofesszorunktól is kérdezte valaki, hogy ehhez a típushoz mit ajánl, ezt írtuk ide is a keretesbe.

Fék: 10/7

Az elöl dupla 308 mm-es tárcsákhoz sajnos nem a Speed Triple-től örökölte a féknyergeket, hanem úszóágyazású Nissinek gondoskodnak a lassításról. Ezeknek a nyomáspontja határozott ugyan, de a fékhatás nem túl „harapós” inkább olyan közepesnek mondanám.
A hátsófék teljesen jól ellátja a feladatát, én előre jobbat kívánnék egy majdnem 100 lóerős gépre!

Menettulajdonságok: 10/9

Kipróbáltuk országúton s terepen is, ahol az volt a fő tapasztalat, hogy ez egy jól kezelhető gép, ami minden körülményekre alkalmas, bár kiemelkedően nem teljesít sehol, de mégis jó vele motorozni. Talán ez azért is lehet, mert a márka imázsa olyan, hogy elhiteti velünk, hogy ez egy különleges gép…


A különleges kilátás is elérhető vele. Katt a képre!
Kettesben/utascipelés: 10/9

Kényelmes üléspozícióval találkozhatunk hátul, amihez jól illeszkedik az ülés párnázása is. Elöl kissé be van határolva a mozgástér, mert egy völgyet találunk az első ülésen, amitől akárhogy is ficergünk a motoron, egy perc múlva ugyanabban az üléspozícióban találjuk magunkat.

Összegzés: 60/50

Ha azt kérdezitek, hogy alkalmas-e mindennapok közlekedésére és egy-egy hétvégi túrára is, akkor azt kell mondanom, hogy igen. Sőt nagyon is, mert pont az a jó benne hogy mindenhová jó, de nem szabad túldimenzionálni a gépet, mert akkor csalódás lehet a vége, nem ez a Triumph zászlóshajója.

Az ára is elfogadható 2.590.000 Ft regadóval és vetélytárs sem sok akad, egyedül a BMWF800GS veheti fel vele a kesztyűt, amely egy kicsit gyengébb, de komolyabb futóművel rendelkezik, viszont az drágább.

Előnyök és hátrányok
  • Egyediség
  • Használhatóság
  • Kezelhetőség
  • Nem állítható futómű
  • Szélvédelem
  • Az első fék lehetne hatékonyabb

Comments

comments

Cimkék
MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás