Tesztek

Józan rosszaság: KTM 200 Duke

Videós teszt a "hercegi család legújabb tagjáról", a 200 köbcentis Duke-ról
EuroMotor
Faster2

Videó: Pásztor Tamás, Tóth Zoltán, BenZso Képek: KTM, TM archív

Mitől lehet még jobb az egyik legjobb, ha nem a legjobb 125-ös utcai motor? Egy nagyobb blokktól! A KTM 125 Duke nem a teljesítményével nyűgözött le minket, hanem az igényes, kategóriát meghazudtoló körítéssel. A 200-as kiadás tesztje előtt a nagy kérdés az volt, hogy a nagyobb motorerő vajon mennyire tökéletesíti a konstrukciót?

Valóban csak a – pontosan – 200 köbcentis erőforrás állt a figyelem középpontjában, hiszen – az ezt igazoló matricákon kívül – a motor maga lényegében változatlan maradt. Ami nem meglepetés, hiszen az erős térhálós csőváz és a szintén merev, “kifordított” hátsó lengőkar, a 43 millis fordított WP teleszkóp vagy a radiális Bybre(mbo) fékek természetesen bőven-bőven elbírtak a nyolcadliteres eredményezte lendülettel is. Azért volt egyértelmű, hogy a kétdecis blokkot sem fekteti két vállra, mert a pletykák szerint a nemrég bejelentett 390-es verzióhoz sem fogják sokkal komolyabban átalakítani a berendezést.

És valóban, plusz 7-8, azaz 22 lóerővel és a szintén ennyivel több, 19Nm-nyi nyomatékkal felvértezve is ugyanolyan profi menettulajdonságokat produkál a 200Duke, mint amiket a kis Hercegen már megszokhattunk. Ismerős érzések (és látvány) fogadtak a “fedélzeten”, az irányítás, kanyarodás és fékezés pont olyan precíz, amiért a 125-öst is a legjobbnak tartottuk a kicsik között. Azt azért nem mondanánk, hogy ezen már kapaszkodni kell gyorsításkor a kormányba, de határozottan kellemesebb lett, főleg a középső-felső tartományban. A kétkilós nagyobb szabadságot is nyújt azáltal, hogy szembeszélben is képes százzal menni (a vége 130 körül van), azaz magabiztosabban viselkedik az országúton, az előzések sem annyira pacemaker-gyilkos manőverek. Ez a pörgős blokk ezzel a 130 kilós pehelysúllyal és BMX-szerű irányíthatósággal komoly kis örömgyáros – képzelhetjük, milyen lesz – nem sokkal nagyobb súllyal és kb. kétszer ekkora teljesítménnyel – a 390-es?!

A kis Duke első gumijának mérete 110/70-17, a hátsóé  pedig 150/60-17. A 200-as Hercegre a Bridgestone elölre és hátra a BT 45 E-t ajánlja.

Hiába élvezetesebb a 125-ösnél, miközben hátránya hozzá képest nincsen (hacsak a valamivel több, de még mindig kevés fogyasztást nem számoljuk), a jogosítvány kategóriák miatt nem garantálható a 200-as sikere, itthon. Ez a kétdecis megoldás az ázsiai slágerlistát vezeti, a 390-es pedig az EU-s ‘A2’-es osztálynak felel meg, így ez a 200-as ezen a vidéken megragadt a senki földjén. A hazai vásárlási szokásokat ismerve nem sokan fognak akkora önfegyelmet gyakorolni, hogy a kisebb kétkilóst válasszák a – vélhetően nem “annyival” drágább -, “duplaolyanerős” 390-es helyett.

Az indiai (Bajaj által) gyártásnak köszönhetően ugyanis talán nem fog az egekbe szökni annak sem az ára, de nem is ez a relatíve olcsó gyártás lényege, hanem az azonos sémára történő építkezés. Még a blokkoknál is, hiszen ez a 200-as is csak “forgattyúsháztól felfelé” 200-as! Mindent összevetve, negatívumként tényleg csak a jogsi-kérdést tudtuk felhozni ellene, de ez sem a Herceg hibája. Tulajdonképpen örülnünk kellene, hogy elért hozzánk az egy kaptafára épülő családfa középső ága is – mert nagyon jó kis gép: józan, gazdaságos, kimotorozható motor, mégis egy rosszcsont  – és ez jó.

KTM 200 Duke 2012

Indiában gyártják (ezért MRF márkájú a gumi is rajta), ezért kerül annyiba, amennyi. Ázsiában menő az ekkora hengerűrtartalom, és ez a példány “odavalósi” is – lásd az első rendszámtartót a fejidomon és a plusz hátsó sárvédőt


Méreteiből adódóan nagyon kompakt, a minőségi alkatrészek jól működnek, és most már a blokk is fickósabb… Mit is mondhatnánk… A képen látható mutatvány tényleg mindennapos munkába (suliba) járás közben – nehéz vele normálisan közlekedni a városban!


A technikai információkat a KTM weboldalán találod. A 200 Duke ára 1.199.000 forint – de ha beéred egy 125-össel, abból is a tavalyi évjáratból (2011), akkor megúszod 860 ezerből a Herceg-vásárt

KTM 200 Duke 2012

Előnyök és hátrányok
  • Könnyű építés, ahogy a kezelhetőség is…
  • Minőségi alkatrészek mindenhol…
  • Jól jött a többletteljesítmény…
  • Kissé kemény az ülés
  • Túl magas vezetőknek már kicsi lehet
  • Egy európai gumi jobban mutatna rajta

Ez pedig itt már (még) a 125-ös: BenZso a csehországi bemutatón demonstrálja, hogy az új márkájú (Bybre) fékek frankón fognak…Persze csak a fotó kedvéért, de íme a videó is a tesztről
A 125-ös Duke tesztje
Akrapovic és EBC ajánló

Ha Akrapovic kipufogót szeretnél a motorodra, akkor keress bennünket! 10 százalékos kedvezménnyel juthatsz hozzá rajtunk keresztül az Akrapovic kipufogókhoz. Nem kell mást tenned, csak ITT tájékozódni és az akrapovic@tesztmotor.hu címen ajánlatot kérni – és küldjük is a választ az árral!


A gyári Akrával határozottan harcias lesz a 200-as hátulja, de le kell mondanunk a blokk alatti kidörgőről – akárcsak az új 690-es Duke (videós teszt) esetében. Szerintünk ez a megoldás sem rossz, sőt…a dob formája vagány, akárcsak az összekötő cső átmérője – és nyilván a hangja is


Az EBC Brakes a gyárival azonos vagy esetenként jobb minőségű (lásd a tesztekben), de mégis olcsóbb megoldásokat kínál a motorosoknak (is) – a motoros termékekért katt IDE

Ha a TesztMotor cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a TesztMotor.hu működését. Köszönjük!

Comments

comments

Cimkék
MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás