Hírek

Jön a “váz nélküli” Ducati

Új sportmotort fejlesztenek Bolognában: már most készülnek visszatérni a WSBK-ba
EuroMotor
Faster2

Nehéz elképzelni a Superbike Világbajnokságot a gyári Ducatik nélkül, jövőre mégis meg kell barátkoznunk a gondolattal. A pletykák szerint viszont az azt követő szezonban, 2012-ben nagyot készül dobbantani a Ducati a WSBK színpadán: ehhez fejlesztik a Superquadrata-t.

A bolognaiak egy radikálisan új versenymotorral kívánnak visszatérni a Superbike világbajnoki mezőnybe – mint az köztudott, jövőre nem képviseli magát, vagy a témára érzékenyebbek szerint nem tiszteli meg gyári alakulattal a szériaalapú versenysorozatot az olasz gyártó. Azt a szériát, amelynek 13 egyéni és 16 csapat VB-címével (22 év alatt…) legeredményesebb gyártója, valamint aminek a hírnevét is köszönheti a Ducati.

Az idei szezon közepe táján hirtelen villámcsapásként érte a hír a WSBK-fanok tömegeit (nem beszélve a vörösök szurkolóiról), hogy “kivonul” a Xerox néven futó gyári csapat a sorozatból, legalábbis ideiglenesen. Valószínűleg ekkorra már biztosra vették Bolognában, hogy jövőre Rossi mesterrel a fedélzeten támadhatnak a királykategóriában, ami némi többlettőkét igényel a gyártól a prototípusok versenyének irányába. Mert hát a világ legkarizmatikusabb és legeredményesebb aktív motorversenyzőjét nem kis feladat foglalkoztatni, különösen, hogy a közvélemény világverő “álompárosként” definiálja az olasz-olasz házasságot, amelytől mindenféle túlzás nélkül azonnal világbajnoki trófeát várnak, nem csak az olaszok. Valószínűleg ennek eredménye a Mercedes AMG-vel kötött megállapodás is: a németek jól tudják, hogy a 46-os rajtszámú motorral jövőre végig reflektorfényben lehetnek, a Ducatinak pedig a Doktor kiszolgálásához nem árt a külföldi tőke. Bár egy teljes Superbike világbajnoki szezon két gyári versenymotorral és versenyzővel nyilván nincs egy súlycsoportban a Rossifumi fizetésével és járandóságaival, úgyhogy maradt “némi” zseton a büdzsében egy ütőképes visszatérésre, már ami a WSBK-t illeti.


A Superquadrata a híresztelések szerint már 2012-től megjelenik a pályákon (és az utcán)

A Ducati konyhájában egy vadonatúj versenygép tervét forralják, vadonatúj műszaki megoldásokkal. Bár az eddigi homologizált Ducati sportmotorokhoz hasonlóan a Superquadrata fantázianevű vas blokkja is V2-es, de a körítés valami egészen elképesztő. Az erőforrás is teherviselő elem, szakítottak a tradicionális Ducati-védjegynek számító térhálós-csővázas megoldással, az új koncepció lényegében nélkülözi a hagyományos értelemben vett vázat. Hátul a lengőkar (amely talán a látványtervekkel ellentétben, a hagyományokhoz híven félkarú lesz) és a segédváz kapcsolódik közvetlenül a blokkhoz, míg elöl a villákat és a tankot egy panelhez rögzítik, amely a légszűrőház funkcióját is betölti. Az új koncepció fényében “földhözragadt” blokkot (többen V4-est vártak) sem kerülhette el a változás szele: az extrarövid löketű, a szabályoknak megfelelően továbbra is 1200 köbcentis erőforrás minden bizonnyal minden eddigi bolognai kéthengeresnél pörgősebb lesz, ami újabb tucat(?) lóerőket szavatol. Ráadásul az új vázkialakítás komoly mínusz kilókkal is kecsegtet, szóval úgy tűnik, a Ducatinak minden esélye megvan, hogy a MotoGP-ben szerzett tapasztalatait felhasználva jelentős lépéselőnnyel térjen vissza a szérialapúak versengésébe.


Teljesen új (várhatóan sokkal könnyebb) vázszerkezet, pörgősebb blokk – a siker receptje?


Hagának (41) idén esélye sem volt a VB-címre, míg tavaly az utolsó fordulóig harcolt érte

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás