Tesztek

Interjú: Racing Pig

Egy új, magyar, amatőr versenycsapattal beszélgettünk. Hadd mutassuk be nektek a Racing Pig-et
EuroMotor
Faster2

Egy új, magyar, amatőr versenycsapattal beszélgettünk. Hadd mutassuk be nektek a Racing Pig-et

Tavaly az egyik hétvégi hungaroringi verseny napon, a Köztársaság Kupa futama közben épp arról társalogtam egy ismerősömmel, hogy miért ilyen népszerűtlen nálunk a hazai motorsport. Pedig nagyon jó képességű versenyzőink vannak és példának okáért épp azon a futamon is fantasztikus harc folyt az indulók között. Akik kint voltak -leginkább csak szakmabeliek- mind nagyon élvezték a láttotakat és ki-ki szurkolt a sajátjáért. Izgalom tehát van, a lelátókon helynek sincs szűkében a Hungaroring, sőt azoknak, akik közelebbről szeretik látni az eseményeket, akár a boxba is be lehet sétálni. Úgy érzem olykor-olykor tökéletes családi program lehetne megnézni egy igazi magyar motorversenyt, testközelből, nem pedig a tévéből bámulni valamelyik külföldi futamot.

A nézői oldal egy dolog, a másik részről azt nem értem miért nincs például Magyar Superbike, ahol teszem azt minden motor importőr nevezne egy csapatot, leigazolt magyar versenyzőkkel, a legtöbb márkának úgy is vannak pályázásra szánt motorjaik. Ezen felül a motoros kiskereskedések, cégek is indíthatnának egy-egy motort a saját, helyi favorittal -mint ahogy sokan teszik is-, és persze a vállalkozó szellemű egyéb magánversenyzők is felvehetnék a kesztyűt a többiek ellen. Érdekes, változatos, élvezetes mezőny gyűlhetne így össze. Persze elméletben erre lenne az OB, ám egyáltalán nincsenek megzabolázva a benne rejlő lehetőségek. Sajnos arról van szó, hogy a szűk szakma szórakoztatja saját magát, pedig egy egész országot is lehetne vele. Rossz ezt látni, de épp ezért annál jobb azt, amikor valaki, vagy valakik mégis látnak fantáziát ebben az egészben és fejest ugranak a versenyesdibe. Így van ez a RacingPig nevezetű alakulattal, akik tavaly kezdték el komolyabban húzni a gázt és a lendületük nem hogy csökkent volna, de inkább nőtt. Velük beszélgettem kicsit, szeretném ha ti is megismernétek és figyelnétek őket.

Videó a RacingPig csapatról

TesztMotor: Versenycsapatot alakítani a válság közepén. Talán ez lehetne a Mission Impossible negyedik része, csak ebben nem Tom Cruise játsza a főszerepet, hanem ti. Meséljetek, hogy jött az ötlet.

Kósa Ferenc csapatvezető: Voltunk néhányan barátok, akik nagy szerelmet érzünk a motorok és a versenyzés iránt, ebből kifolyólag amikor tudunk, hódolunk is a szenvedélyünknek. Ez legtöbbünknél egy-egy amatőr versenyben, és persze töménytelen mennyiségű nyílt napos pályázásban merült ki, de ahogy fejlődtünk, tavaly év elején mindegyikünkben megszületett a gondolat, hogy szeretnénk komolyabban is megmérettetni magunkat. És ha már megpróbáljuk, arra gondoltunk, miért húzzuk külön-külön a gázt, amikor egyszerre is lehetne, szerintem együtt sokkal nagyobb eredményeket lehet elérni. Ez együtt azt jelenti, hogy egymást gyakorlatban és elméletben is segítve, közös edzéseket tartva, egységes színekben, közös támogatókkal, egy csapatban motorozunk. A csapatot pedig megpróbáljuk, azaz próbálom menedzselni, mert szeretnénk elérni egy jóval komolyabb szintet, szeretnénk elindulni a profi versenyzés felé.

TesztMotor: Teljesen igazatok van, egységben az erő. Az persze kérdés, hogy ez az erő elég-e ahhoz, hogy érdemes legyen nagyon komoly energiákat ölni a folytatásba. Elég hozzá?

Kósa Ferenc: Még sok is :). Tavaly az R-széria kupában próbáltuk ki magunkat, ami egy amatőr versenysorozat és tökéletes próba volt arra, hogy kiderítsük, van-e értelme komolyabban foglalkozni ezzel a csapatosdival. Ha gyengén szerepeltünk volna, akkor talán nem kacérkodunk a gondolattal, hogy mélyebb vizek felé evezzünk, de hála az égnek nem így volt. Nagyon jó eredményeket értünk el, gyakorlatilag megnyertük az R1-es és R6-os versenysorozatot, mindenki folyamatosan a dobogón, vagy akörül végzett. A folytatás tehát egyértelművé vált, de ettől függetlenül nem volt egyszerű a tavalyi szezon, mert saját pénzből finanszíroztuk a csapat működését. A gumit, az üzemanyagot, a kopó, fogyó alkatrészeket, vagy egy esetleges bukásból származó károkat teljes mértékben mi álltuk, saját zsebből történt minden.

TesztMotor: Mint ahogy a többieknek is..

Kósa Ferenc: Persze, de mi már előre néztünk, mert komolyabb versenyeken akarjuk folytatni a csapat működését, és emiatt nagyon keményen odatettük magunkat 2009-ben. Fontos volt, hogy mindig elől legyünk, mert a céljainkhoz elengedhetetlenek lennének a támogatók és emiatt nem engedtük meg magunknak, hogy műszaki vagy egyéb okokból előnyt adjunk a többieknek. Szerencsére látva a jó eredményeinket, év végére mellénk is állt egy-két cég, akikkel a 2010 reméljük valamivel gondtalanabb lesz. Szeretném is őket megemlíteni. Az egyik a Metálkom Zrt, aztán az Euromotor, a Csempecentrum az Asseso, és az Arnold GYM sportcentrum is mellénk állt. Bízunk benne, hogy a támogatóink tudnak majd egy kis segítséget nyújtani a versenyzésben és szeretnénk, ha a jövőre egyre több logót varrhatnánk fel a ruháinkra. Már csak azért is, mert ha minden összejönne, akkor még nevesebb, még rangosabb versenyeken is elindulnánk, mint például a német superbike, az IDM.

TesztMotor: Múlt, jelen, jövő?

Kósa Feri: Én nagyon boldog vagyok, hogy az egyéni célkitűzéseit mindenki elérte. Tóth Levente megynerte a bajnokságot, mint ahogy Vincze Gyuri is, én épphogy lecsúsztam az R1-es kupa dobogójáról, Vékony Tibor szintén nagyon jó eredményeket ért el kezdő létére. Természetesen szeretnénk még tovább lépni, és mivel az R-széria kupában már nem mindegyikünk indulhat, ezért első sorban idén legfőképp az Országos Bajnokságot célozzuk meg. Persze emellett több távlati tervünk is van, a támogatóktól illetve az anyagiaktól függően, mint például az Alpok-Adria. Sőt, szó van arról is, hogy profi versenyzők, nevezetesen Magda Attila illetve Varga Gergő is a csapatunk színeiben indulhatna majd például az IDM-en, de ez még sok mindentől függ.

TesztMotor: Egy csapatról beszélünk, eddig többes számban, de most szeretném, ha egyenként is bemutatkoznátok pár szóban. Kezdjük veled Feri.

Kósa Ferenc: Én lennék a csapat ügyvezetője, sajnálatos módon 2010-ben már a csapatfőnöki szerep is rám hárul, ami egyáltalán nem baj, csak azt sajnálom, hogy a csapat felállása picit módosult. Az egyik szemem sír a másik nevet, de ne is a múltról, hanem a jövőről beszéljünk! 

Mint versenyző, én az R1 kupában indultam. Vegyes volt a szereplésem, volt amikor jól sikerült a verseny, volt amikor kevésbé. Volt egy esésem is a Pannónia Ringen, ami miatt sajnálatos módon lecsúsztam az összesített dobogós helyezésről, így csak negyedikként zártam az évet. Öröm az ürömben, hogy az utolsó versenyen sikerült a legjobb eredményemet elérni, ugyanis sikerült megnyernem a futamot. A csapat egyik kezdeményezőjeként meg pláne nagyon örülök, hogy ilyen sikeresen zártuk a 2009-et. Nagyon jó, hogy megalakult ez a kis csapat, őrült jó, baráti légkörben versenyzünk, és egyre komolyabb és komolyabb, idővel nemzetközi eredményeket sikerül elérnünk.


Kósa Ferenc, csapatvezető

TesztMotor: Aki eddig ismer titeket, az valószínűleg a lányaitokról, akiket képek formájában egyszer már mi is leközöltünk. Úgy látom eléggé adtok a külsőségekre is.

Kósa Ferenc: Igen, ha már csapatról beszélünk, szerintem fontos, hogy ugyanolyan színekben motorozzunk, hogy tudjanak minket egymáshoz kötni, hogy kicsit megjegyezzenek minket. Ez nem magamutogatásról szól, csupán egységről. Ami a lányokat illeti, valóban vonzzák a szemeket, természetesen nem csak magukra, hanem a csapatra is, és lényegében ez is a cél. Szeretnénk, ha komolyan bekerülnénk a motorsport köztudatába és az eredményeink láttán néhány támogató is megjelenne.

TesztMotor: Úgy legyen. Tibor, most te mondj pár szót magadról.

Vékony Tibor: Én idén az R6-kupában mérettem meg magam, és én vagyok az a csapatban, akinek még fenekén a tojáshéj. A motorozásban még elég rutintalan vagyok, mert nem rég kezdtem ezt az egészet. Ezt a rutintalanságot viszont hihetetlen kitartással próbálom ellensúlyozni. Hat futamom volt tavaly, amiből különböző nagyon banális okok miatt csak hármat tudtam befejezni, de mind a hármon szerencsére dobogón tudtam végezni, úgyhogy úgy érzem, jó úton haladok.

TesztMotor: A nem rég kezdtél motorozni mit jelent?

Vékony Tibor: Hát én azt a példát követtem, amit senkinek sem javaslok. Semmilyen motoros múlttal nem rendelkeztem, amikor egy gyerekkori álmom beteljesítve megvettem életem első motorját még 2008-ban. Utcán egy métert nem mentem vele, rögtön vittem fel a pályára, mert én nagyon rég óta versenyezni szeretnék, amit a szüleim nagyon sokáig próbáltak elnyomni bennem, de nem sikerült nekik. Így minden rutint, ha ezt már annak lehet nevezni, az alatt a kevés pár ezer kilóméter alatt szereztem, amit a pályán töltöttem. Nekem nagyon sokat segít, hogy egy csapatban motorozhatok, mert rengeteget segítenek a többiek, nekik köszönhetően nagyon sokat fejlődtem.

TesztMotor: Most már azért sokat láttál szerintem a versenyzés világából, mennyire tartod magad esélyesen jó versenyzőnek majd a későbbiekben?

Vékony Tibor: Nagyon az elején járok a dolgoknak, és még nem értem fel közel sem a dobogó tetejére, de úgy érzem, ha a győzni akarásra osztanák a díjat, akkor biztos ott lennék a legfelső fokon. Sokat kell tanulnom vezetéstechnikailag is, illetve szerintem kicsit visszább kell fogni magam, kicsit megfontoltabban kell motoroznom, mint amennyi tudás mögöttem van, mert én még nagyon akarok menni, nagyon akarok gyorsulni. Úgy érzem nem lesz ezzel gond és idővel felvehetem majd a ritmust a profibbakkal, de ehhez egyértelműen még mennem, mennem és mennem kell, gyűjtenem kell a kilómétereket, és valahogy bepótolni az elveszett éveket.

TesztMotor: Csak kíváncsiságképp kérdezem. Ez a kevés rutin, amit említettél, milyen időeredményben testesül meg a Hungaroringen?

Vékony Tibor: 2:00, de még sok-sok másodperc van a motoromban (szerk.: teljesen széria Yamaha R6), hisz látom, hogy a profik mire képesek szériaközeli motorokkal.

TesztMotor: 2:00? Jó rendben, akkor én nem beszélek többet veled. Gyurkesz, te jössz!

Vincze György: Vincze György vagyok, és én is az R6-kupában indultam. A hat futamból csak 5-ön indultam, mert az utolsó verseny előtt már annyi pontelőnyöm volt a másodikhoz képest, hogy azon a zord idő miatt inkább nem álltam rajthoz. Én kicsit jobb esélyekkel indultam az R-szérián, mint a többiek, mert én már 2008-ban is elindultam ezen a versenysorozaton. Akkor 3 második és egy negyedik helyet sikerült szereznem, egyet pedig lenulláztam, így akkor összetett harmadik lettem. Nagyon-nagyon örülök, hogy 2009-ben én lehettem az összetett első! Előtte egyébként én is csak hobbiból pályamotoroztam, tavaly előtt vettem csak komolyabban a dolgot.

TesztMotor: Kicsit elszerénykeded az eredményt, mert én figyeltelek év közben, és nyugodtan kijelenthetjük, hogy annyira gyors voltál minden versenyen, hogy a többiek gyakorlatilag az esélytelenek nyugalmával indultak utánad. Az amatőrök között már tied a korona, látod-e a kikövezett utat a profizmus felé?

Vincze György: Mindenképpen van hová fejlődnöm még, nagyon is, amihez egyetlen dolog kell: rengeteg pályakilóméter. Emellett a jobb időkért lassan meghatározó lesz, hogy egy jó technikára tudjak ülni, jó feltételekkel és itt most főleg a gumikra gondolok. Új papucsok nélkül úgy érzem nem lehet nekiállni egy komoly versenynek. Úgyhogy még magamban is a látom a másodperceket, hisz nem én vagyok az egyetlen, aki széria hatszázassal két perc alatt megy a Hungaroringen, de lassan talán kezd beugrani a képletbe a háttér is. Ez, ahol most tartok, ahol most tartunk csak a kezdet, egy komolyabb mezőnyben rengeteget tudunk majd még tanulni. Az OB-n úgy érzem az első tízbe kényelmesen bele fogok férni idén, de természetesen ezzel nem szabad megelégedni és szeretnék idővel inkább a mezőny elején motorozni. Ahhoz, hogy valamit elérjünk szerintem mindegyikünknek komoly célokat kell kitűzni, és ez meg is történt. Persze biztosak vagyunk benne, hogy képesek is vagyunk elérni ezeket!

x
Jellemző kép: első Vincze György, harmadik Vékony Tibor

TesztMotor: Most Varga Zoli azaz Múmia következik…

Varga Zoltán: Én egyelőre még nem tudom, hogy hol, melyik kupasorozatban induljak. Vagy a Dunlop Trophy-t vagy az OB-t fogom megcélozni a 2010 es évben, egy a biztos, hogy ezt a Racing Pig színeiben egy Yamaha R6-tal. A 2009 es évem sajnos nem volt túl eredményes, mert szinte egész évben műszaki problémákkal küzdöttem, a motorom emiatt nem volt versenyképes, és sajnos kevés versenyt tudtam befejezni. Az idei év remélem eredményes lesz.

TesztMotor: Drukkolunk! Végül jöjjön a legfiatalabb versenyző, a csapat nagy reménysége, Eiselt Botond.

Eiselt Botond: Én 12 éves korom óta motorozom pályán, és kétszeres országos bajnok vagyok. 2008 óta megyek a 600 ccm3-es kategóriában, tavaly a Talmácsi Motorsport színeiben egy Yamaha R6-tal versenyeztem az OB-n. Nem ment rosszul, voltam 2. helyezett is, de sajnos történt egy bukásom, ami miatt ugrott a bajnokság. Ebben az évben remélem az érettségim nem fog nagyon beleszólni az eredményeimbe, mert májusban kezdődnek a vizsgáim. Valahogy összehozom mindkettőt jó eredménnyel!

TesztMotor: Köszönöm srácok! Kívánom a legjobbakat, sok dobogót, még több első helyet és érjétek el idén is, amit kitűztetek magatok elé! Sok sikert!

Hát ők lettek volna a Racing Pig Motorosport csapat. A tervek szerint folyamatosan nyomon követjük, mit alkotnak idén, sőt ha minden igaz, közösen elindítunk majd egy pályázást oktató cikksorozatot is. Fogunk tehát még hallani a srácokról és ha a Hungaroringen jártok, biztosan találkoztok is majd velük. Nyugodtan szólítsátok meg őket, ha tanácsra van szükségetek a pályázást, versenyzést illetően, szívesen segítenek bárkinek. Szurkolunk nektek disznók! 🙂

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás