Tesztek

Interjú: Dani Pedrosa

A Honda gyári MotoGP csapatának első számú pilótájával, Pedrosával olvashattok egy évértekelő beszélgetést
Faster2
EuroMotor

A Honda gyári MotoGP csapatának első számú pilótájával, Pedrosával olvashattok egy évértekelő beszélgetést

Mostanra már bizonyára minden korábbi sérülésedből felépültél és top formában vagy. Nem gondolod, hogy a te szempontodból kissé hosszadalmasra sikeredett ez a szezon?

„Nem. Ennek az évnek vége és ennyi. Most már a következő évre kell koncentrálunk. Ami pedig megtörtént azt már visszacsinálni nem lehet.”

Számodra melyik momentum volt az idei év csúcspontja?

„A valenciai győzelmemet mindenképpen ide sorolnám, illetve még a laguna secai diadalomat is. Az az igazság, hogy amikor az Egyesül Államokba érkeztünk akkor elég mély ponton voltunk, viszont ott egy csapásra megváltoztak a dolgok.”

Ha már itt tartunk melyek voltak a legnehezebb pillanataid?

„Talán azt mondanám, hogy a szezon előtti tesztek. Azok elég nehéz idők voltak a számomra, ugyanis nem tudtam felépülni a térdsérülésemből, amit egyébként meg is kellett operálni. A qatari teszten történt bukásom pedig erre még rá is tette egy lapáttal.”

Mi járt a fejedben, amikor a valenciai viadalon te haladtál át elsőkét a célvonalon?

„Fantasztikus érzés volt a győzelem, hiszen az egész hétvégén arra gondoltunk és egyben arra törekedtünk, hogy mi nyerjünk. Ez valóra is vált, mégpedig hazai közönség előtt. Amit azonban talán még a versenynél is jobban élveztem az a levezető kör és a vele járó ünneplés volt.”

Bizonyára rengeteg tapasztalatot szereztél idén. Mit tanultál a szezon során?

„Mindenképpen jó lecke volt a számorma, hogy megértsem, hogy soha nem érdemes és nem is szabad feladni, hiszen ha nem harcol az ember, akkor nem jut egyről a kettőre. Ezt akkor sem szabad elfelejteni, ha éppen a szerencse nem áll az ember oldalán.”

Szerinted követtél el olyan hibákat, amelyeket mondjuk már az elmúlt évek során is?

„Úgy vélem, hogy nem. Én mindig arra törekszem, hogy ugyanaz a negatívum soha ne forduljon elő kétszer.”

Ugyebár idén lett bevezetve az egygumis rendszer. Mi a véleményed róla?

„Ami azt illeti nekünk a Bridgestone-al elég nehéz dolgunk volt, hiszen az RC212V úgymond a Michelin abroncsok köré lett kialakítva. Ez azt jelenti, hogy egész évben rettentő keményen kellett dolgoznunk, hogy versenyképesek tudjunk lenni a Birdgestone-al és megtaláljuk a helyes beállításokat. Véleményem szerint jó döntés volt az egygumis rendszer bevezetése. Azért is mondom mindezt, mivel nemigen lehetett hallani, hogy bármelyik versenyző is panaszkodott volna az új abroncsszabályokat illetően.”

Egy évig te is versenyeztél 990-es motorokkal. Hiányzik az RC211V?

„A 2006-is esztendő volt az első évem a MotoGP-ben és egyben az utolsó a 990-es géppel. Azok a motorok teljesen mások voltak, mint amilyenekkel most versenyzünk. Ez tény és való. Meg kell, hogy mondjam, hogy sokkal élvezetesebb volt velük motorozni. Most rengeteg elektronika segíti a motorokat, mondhatni minden négyzetcentiméteren. Ha valóban vissza szeretnék vezetni a 990-es gépeket, akkor mi azt örömmel vennénk.”

Mi kértél a Hondától 2010-re?

„Ugyanazt, amit korábban is, vagyis, hogy javítsanak a motor stabilitásán a féktávokon és egyben a kanyarbemeneteleknél. Úgy gondolom, hogy az erőforrással nincsen gondunk, mivel elég erős, így ahhoz talán nem is nagyon kellene nyúlni. Viszont a váz terén mindenképpen előrelépésre lenne szükségünk.”

Mit mondanál az elmúlt háromnapos teszt alapján? Jó irányba haladnak a dolgok?

„Talán még kicsit korai lenne arról beszélni, hogy tulajdonképpen hogyan is állunk. Szerintem Malajziában már tisztább képet kapunk majd arról, hogy tulajdonképpen hol is tartunk. Sepangban például van pár gyors kanyar, ahol meg tudjuk majd állapítani, hogy az új váz beválik-e vagy sem.”

Hogyan értékelnéd az első tapasztalatokat az Öhlins futóművel?

„Alapjaiban véve pozitívan, habár még rengeteg munka vár ránk. A valenciai teszt első két napján nem nagyon tudtunk gyorsak lenni, mert kerestük a helyes beállításokat, de a harmadik napon már kezdtek összeállni a dolgok. Ami mindenképpen jó jel, hogy ugyanazoknál a köridőknél, amiket a versenyhétvégén értem el még a Showaval, sokkal jobban éreztem magam a motoron az Öhlins-szel a teszt során.”

Mi a véleményed a két kisebb kategória világbajnokairól, Julian Simonról és Hiroshi Aoyamáról?

„Mindenképpen gratuláció illeti őket. Szerintem mind a ketten megérdemelten lettek bajnokok. Keményen dolgoztak azért, hogy eljussanak ideáig. Azt pedig nem szabad elfelejteni, hogy azért nem mindenki lesz világbajnok, tehát az azért jelent valamit, ha valakinek összejön az ilyesmi.”

Elég kevés tesztlehetőség lesz a 2010-es szezon előtt, amely majd csak április 11-én kezdődik, ennél fogva nyilván sok szabadidőd lesz. Hogyan ütöd majd el az időt?

„Az biztos, hogy egy kicsit pihenni fogok, ami annyit tesz, hogy mindennel és mindenkivel egy kis időre megszakítok mindennemű kapcsolatot. Egyébként valóban nagyon kevés tesztünk lesz, ami rettentő mód megnehezíti a dolgunkat, hiszen ugyanazt a mennyiségű munkát, mint amennyit korábban több idő alatt is el tudtunk végezni, most alig pár napba kell majd besűríteni.”

Tudod már, hogy konkrétan mit csinálsz majd a következő tesztig, ami februárban lesz Malajziában?

„Ahogyan azt már mondtam, pihenek majd egy kicsit. Szeretnék foglalkozni a családommal és a barátaimmal, egyszóval azokkal az emberekkel, akikre sajnos nem jut annyi időm a szezon közben.”