Tesztek

Interjú: Andrea Dovizioso

Andrea Dovizioso, a Honda Repsol Team versenyzője mesél a szezonjáról
Faster2
EuroMotor

Andrea Dovizioso, a Honda Repsol Team versenyzője mesél a szezonjáról

Az idei évet a Repsol Honda színeiben teljesítetted. Hogyan értékelnéd a 2009-es szezont?

„Sajnos lényegében ez az év nem úgy alakulat, ahogyan azt a vártam. Nem éreztem magam jól a motoron ahhoz, hogy a mezőny elejében harcoljak a győzelemért és a dobogós helyezésekért és mivel a Honda nem tudott lényeges változtatásokat eszközölni a gépen, ezért inkább a jövő évi modell fejlesztésére koncentráltak.

Az szezon során sajnos nem igazán voltam képes felvenni a leggyorsabbak tempóját így csak a hatodik legjobb tudtam lenni az összetettben, amely eredmény messze elmarad az általam elképzelttől. Mindazonáltal egy nagyon hasznos év volt az idei, hiszen rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem, amit biztosan hasznosítani tudok majd a későbbiekben, ugyanis a Honda nagyon keményen dolgozik azon, hogy egy jó motort tegyenek össze. Biztos vagyok benne, hogy jövőre sokkal jobbak leszünk.”

Gondolod, hogy ha több edzés lett volna egy versenyhétvégén, akkor közelebb tudtál volna kerülni az élbolyhoz?

„Szerintem nem azon múlt a dolog, hogy ne lett volna elég időnk tesztelni vagy ilyesmi. Egyszerűen nem éreztem a motort. Talán még rosszabb volt a helyzet, mint 2008-ban. Ha az ember nem tud ráérezni a motorra, akkor rettentő nehéz még a legapróbb helyes beállításokat és változtatásokat megtalálni. Ez ilyen egyszerű.”

Mi a véleményed az egygumis rendszerről? Szerinted csak a költségcsökkentés céljából volt jó döntés a bevezetése vagy ezáltal a versenyzők között is kisebb lett a különbség?

„Úgy gondolom, hogy mindenki számára pozitívan hatott ez a változtatás. Talán akik már előtte is Bridgestone abroncsokat használtak, azok egy kis előnyben voltak, mivel már ismerték a gumi karakterisztikáját és egyben tulajdonságait is. Ilyen szempontból mi nehezebb helyzetben voltunk, mint pár másik csapat, viszont sikerült kiismerni a Birdgestonet, így bizton állíthatom, hogy egy kiváló abroncsról van szó.”

Minden bizonnyal igen nagy lépés volt a csapat számára, hogy Öhlins futóműre váltottatok. Te hogyan értékelnéd ezt a dolgot?

„Szerintem az Öhlins kiváló, azonban itt is ugyanaz a helyzet, mint év elején a gumikkal. Még meg kell ismernünk. Egyébként az Öhlinsnek köszönhetően a hátsó futómű lényegesen jobb lett, de persze akárcsak a Showanak, úgy az Öhlinsnek is megvannak a maga jó és rossz tulajdonságai is. Mindet összevetve rengeteg munkánk van még a felfüggesztésekkel, azonban az már most bíztató, hogy egészen jól összeillenek a dolgok a 2010-es motorunkkal.”

Idén többször is mondtad, hogy a kanyarbemeneteleknél vannak gondjaid. Mit gondolsz, az új váz ilyen szempontból jobb lesz, mint az idei?

„Igen, biztos vagyok benne, hiszen még semmi sincs eldöntve, tehát abban a fázisban vagyunk a jövő évi motorral kapcsolatban, amikor még szinte bármin lehet változtatni. Egyelőre még nincs túl nagy különbség a két váz között, de azért jó irányba haladunk. Az biztos, hogy Malajziában rengeteg dolgunk lesz, ahol elsősorban a vázra és az erőforrásra koncentrálunk majd, mivel vezethetőbbé szeretnénk varázsolni a gépet.”

Mi a véleményed arról, hogy csak alig pár teszt lesz a 2010-es szezon kezdete előtt?

„Számunkra ez nem valami kecsegtető, hiszen mi egy gyári csapat vagyunk, akik tele vannak lehetőségekkel és nem utolsó sorban potenciállal. Ahhoz, hogy ezeket a dolgokat ki tudjuk aknázni, ahhoz időre van szükségünk, azonban ebből most elég kevés lesz. Viszont nem csak nekünk, hanem mindenkinek.”

Nyilván idén voltak jó és rossz pillanataid is. Megosztanád velünk ,hogy véleményed szerint melyik volt a legszebb és melyik a legborzalmasabb?

„Az idei legemlékezetesebb futamom egyértelműen az angliai viadal volt, ahol győzni tudtam. A legrosszabb élmény pedig talán a Portugál futam volt, ahol rengeteg problémával küszködtünk.”

Az idei volt a második királykategóriás szezonod, gyári csapat színeiben pedig az első. Mi az alapvető különbség a 2008-as és a 2009-es szezon között?

„Óriási a differencia a kettő között. A szatellit csapatnál arra kell koncentrálnia az embernek, hogy a motor minden porcikáját kihasználja és a maximumon menjen, viszont a gyári alakulatnál folyamatos fejlődéssel és egyben fejlesztéssel is foglalkozni kell, ami szerintem sokkal nehezebb.”

Az évadzáró futam után, már volt lehetőségetek tesztelni. Mik az első benyomásaid? Bíztatóak a jövő évre való tekintettel?

„Nagyon optimista vagyok és természetesen úgy gondolom, hogy sokkal jobbak leszünk, mint idén. A valenciai versenyt legszívesebben elfelejteném, mivel elég rossz helyen értünk célba, de ezt inkább próbálom is elfelejteni. Természetesen rengeteg munkánk van még, de úgy gondolom, hogy jó irányba haladunk.”

Egyébként mit fogsz csinálni az elkövetkezendő pár hónapban? Hogyan töltöd majd a szabadidődet?

„Az biztos, hogy rengeteget leszek a családommal. Egyáltalán nem tervezek semmiféle utazást vagy ilyesmit, mert abból bőven kijutott a szezon során, szóval otthon leszek, pihenek egy kicsit, aztán elkezdem az edzéseket, hogy a malajziai tesztre top formában legyek.”