Tesztek

Identitás zavarban: Suzuki GSR750 teszt

Vajon milyen jellem lapul az új GSR harcias ruhája alatt? Tesztünkből kiderül...
EuroMotor
Faster2

Európában igencsak népszerűek a középkategóriás naked bike-ok, amiből a Suzuki új háromnegyed literes csupasz bringája révén kíván profitálni. Nem adják olcsón és nem is űrtechnikát tartalmaz a GSR750, ugyanakkor egy nagyon kiegyensúlyozott csomaggal van dolgunk. Elég lesz ennyi a népes kategória trónjára csücsüléshez?

Tavaly Kölnben Tomi kollégánk kapta először lencsevégre közülünk ezt az újdonságot, ami nekem személy szerint a képeken tetszett is. Majd láttam Milánóban, még ott is tetszett, de ekkor már hallottam a kollégáktól ilyen-olyan nem tetsző megjegyzéseket, amikkel én sosem szoktam törődni, hiszen a saját véleményem számít, nem másé.

Majd eljött az idő, amikor is kipróbálhattuk hazai körülmények között és most itt ülök a gépem előtt, azon gondolkodva, hogy mi is az, ami a legjobban megfogott a GSR-ben. Minél többet gondolkodom, annál inkább arra az elhatározásra jutok, hogy az égvilágon semmi extra élményt nem nyújtott a GSR, pedig a kinézete alapján azt vártam tőle, hogy erről majd sosem szeretnék leszállni… Új élményekkel nem lettem gazdagabb, de a kötelezőt hozta a GSR750, jó vele motorozni, de ezen kívül sok pozitív dolgot nem tudnék felsorolni – pedig tényleg nem rossz, csak épp’ olyan semmilyen.


A 600-as GSR nagy siker volt – a 750-es is az lesz?
Külső: 10/5

Az látszik, hogy próbáltak egy egyedi kinézetű naked motort faragni egy Katana-karddal, de ez egyes esetekben nem úgy sült el, ahogy szerették volna. Kissé túl van bonyolítva az egyébként sem bőséges idomzat, a hátsó ülés alatti kis fekete háromszög amellett, hogy semmire nem jó, szerintem még ronda is. Legalább ennyire nem tetszik a hátsó lámpát körbeölelő fekete idom sem, és ahogy haladok előrefelé, egyre inkább elveszítem az érdeklődésem a GSR-rel kapcsolatban…


Jól áll neki a divatos fehér szín – egy hasidom még elfért volna rá

Ezért az árért sokkal kolyabb műszaki arzenált kellene felvonultatnia a Suzukinak, nem pedig ilyen négyszög szelvényből hegesztett lengővillát, acélcsőből préselt oldalsztendert, de említhetném az alsó idom hiányát is, amivel szépen eltakarhatták volna a lambda szondát. A műszefal mondjuk szép, de előtte ez a krómozott acélkormány… Ebben a kategóriában mindenki – aki egy kicsit is ad magára – eloxált, változó átmérőjű alukormányt használ és még sorolhatnám, de inkább abbahagyom, mert lehet, hogy valakinek ez tényleg tetszik és nem akarom elvenni tőle a kedvét.


A műszerfal igényes, a lengővilla már nem annyira…


A faridomra túl sok idő jutott a tervezőknek…


…amit fordíthattak volna például az oldalsztender kidolgozására is…

Motor/váltó: 10/7

Szerencsére a teljesítménnyel semmi baj nincs. Viszonylag nyomatékos aK5-ös GSXR-től örökölt 750-es blokk, elég is ebbe a kategóriába a 106 lóerő. A fogyasztásra sem lehet panasz, 6 liter körül eljárkáltam vele, mondjuk nem is húzogattam neki: inkább A-ból B-be közlekedő motor érzésem volt, mintsem állandóan rosszalkodjak vele. A váltó áttátelezése jól sikerült, kapcsolgatása pedig pont olyan (jó), mint a GSX-R testvéreken.


A blokkot nem érheti kritika, de egy idomot tehettek volna rá alulról…
Váz/Futómű: 10/7
A GSR 750-es első gumijának mérete 120/70-17, a hátsóé  pedig 180/55-17. A Bridgestone közúti ajánlata, s egyben a Suzukik gyári szerelése a BT016-os típus. A sportosabbaknak a BT003RS, illetve a pályázóknak a BT003 lesz a tuti befutó.

Az első 41mm-es fordított teleszkópokon a rugóelőfeszítést lehet állítani, a hátsó rugóstagon pedig még a kirugózás csillapítását is. Azt azonban hozzátenném, hogy gond nem volt vele sem a városban, sem pedig azon kívül: még a tempós kanyarokban sem éreztem negatívumokat. Viszont hogyha én egy igényes vevő lennék, aki állandóan szerpentinezni jár, akkor elvárnék egy teljesen állítható futóművet ezért az árért… Mivel nem vagyok potenciális vásárló csak egy motoros firkász, a vásárlók érdekeit tekintve is objektív képet kell adjak minden motorról, ezért ezt is meg kellett említenem. A gumik viszont jól együttműködtek ezzel a futóművel, nem csúszkáltam vele sehol.


A mutatós fordított villa ma már ebben az osztályban is alapkövetelmény – ez valamennyire állítható is
Fék: 10/8

Annak ellenére, hogy csak kétdugattyús úszóágyazású Tokico féknyergei vannak, elég jól megállt a féktávokon és még a hátsó fék is elég hatékony.


Ne ítélj elsőre! Az egyszerű fékberendezés jól dolgozik.
Kezelhetőség: 10/8

Egyszerűen kezelhető, fordulékony motor a GSR750. Pont olyan semlegesen viselkedik, mint amilyen érzéseket keltett bennem.


Nagyon könnyen kezelhető gép a GSR750…


…és kényelmesen is vezethető, de helyezkedni nem sok lehetőség van rajta

Kettesben, utascipelés: 10/7

A hátsó ülésen ülve akár GSX-R-en is érezhetné magát az utas, aminek a párnázása szerencsére elég vastag, viszont az első ülésen nagyon kicsi a mozgástér. Mindössze négy-öt centit tudtam előre-hátra mozogni és azt is csak álló helyzetben, mivel ahogy elindultam, egyből az ülésen található mélyedésben találtam magam… Ugye mennyiszer halljátok ezt tőlem? Szerintem nagyon fontos menet közben mozogni a motoron, mert jobban lehet kanyarodni egy kis súlypontáthelyezéssel, ráadásul ha sokáig egy helyben ülünk, az igencsak zsibbasztó tud lenni, ami nálam már ötven kilométer után bekövetkezik.


Az utasülés jónak mondható, és a vezető helye is, amíg el nem fárad a “fix” pozícióban
Összegzés: 60/42

Jól is szerepelhetne a gép, ha nem lennének ellenfelei a kategóriában – de 2.598.000 forintért rengeteg kihívója akad a szalonokban, amelyek műszakilag sokkal igényesebben kidolgozottak. Példának okáért 2.148.000 a 600-as Hornet, a Z750R-es Kawa 2.340.000, a Triumph Street Triple 2.170.000 forintért hazavihető és 2.748.000-ért már egy CB1000R-rel is lehet hosszú távra tervezni…


Kiegyensúlyozott, jó vele motorozni, de talán nem elég karakteres, és eléggé drága

Suzuki GSR750 L1

Előnyök és hátrányok
  • Könnyű kezelhetőség
  • Elegendő nyomaték és teljesítmény
  • Biztonságos futómű és fék
  • Magas ár
  • Néhány túlbonyolított (és elnagyolt) formai (és műszaki) megoldás
  • Nem elég karakteres, kissé steril

A műszaki adatokat a Suzuki weboldalán találhatod meg

Nem lesz könnyű dolga a GSR-nek a vevőkért folytatott harcban


 

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás