Pont így lóg a nyelvem nekem is a sisakon belül, ha a pályán sietek :)
Tesztek

ICON AIRFRAME PRO teszt

Az egyéniségemhez illő bukósisakot kaptam tesztelni, amit nagyon megszerettem. Könnyű, jól szellőzik és baromi jól néz ki
EuroMotor
Faster2

2016-ra megjelent az icon csúcskategóriás bukósisakja az Airframe Pro. Már 3 éve ennek az elődjét használom az Airframet, amely nagyon bevált a kényelme a kinézete és a szellőzése miatt. Az új Pro pedig még erre is rátesz egy lapáttal.

A kinézete brutális, az anyaghasználat kifogástalan, mind a bélés és a héjszerkezetnél is. Karbonból és üvegszálból készült változatok kaphatóak, zseniális fényezésekkel és természetesen egyszerű alapszínekben is.

No de mitől is különleges a fényezésen kívül?

Rengeteg bukósisakom volt már a 30 éves motoros pályafutásom alatt a Bieffe-től elkezdve a Shoein és Arain keresztül, amíg eljutottam az Iconig. Főleg a versenysisakokat szeretem, nekem ezek jönnek be és szerintem, a zárt sisak a legbiztonságosabb is. Az sem mellékes, hogy a szellőzése ezeknek a legjobb, igaz ettől hangosabbak is egy jó túrasisaknál, de ez könnyen orvosolható egy filléres füldugóval.

Nem vagyok klausztrofóbiás, még tankolásoknál sem szoktam levenni, egyszerűen szeretem hordani a sisakjaimat és nagyon vigyázok is rájuk.

Sosem vennék magamnak nyitható vagy nyitott sisakot, pedig nagyon tetszenek ezek a designos nyitottak is amiket a BMW NineT Pure tesztben mutattunk. Már egy Arai állvédőjét sikerült összetörnöm kb 40km/h-nál egy kukás autó hátulján, úgyhogy tudom milyen fontos ez a része egy bukósisaknak.

Ahogy körül járja a fejem a friss levegő, azt még egyik másik sisakban sem éreztem ennyire

Na ennek az AFP-nek főleg robosztus ez az állrésze. Az elején található egy kis aerodinamikailag tervezett szárnyacska amitől veszett jól néz ki és még egy kicsit stabilizálja is a sisakot a menetszélben. A régi Airframe egyetlen béna része az állszellőző kialakítása volt, amely ezen nagyon szépen meg lett oldva és annyi levegőt terel a sisakba, amennyit még Fekete Laci sem tudna beszippantani a hatalmas tüdejével. Verseny közben bizony szükség is van az ilyen nyílásokra, utcai közlekedés közben nálam zárva pihen egyelőre amíg nem jön a kánikula.

A megnövelt nyíláson szinte semmi nem lóg a perifériás látómezőbe, kivéve a kivehető orrmaszk felső csúcsát látja benne a motoros.

Az 1 másodperc alatt eltávolítható plexi rengeteg féle színben kapható hozzá és a sötét  füstszínűből még külön olyan is van hozzá amelyre tépőfólia is felhelyezhető. Ennek egy irányba teljesen síknak kell lennie, hogy a tépőfólia alá ne kapjon a szél. A plexi visszarakása is egy pillanat műve mivel a kifogástalan mechanika azonnal fogadja. Van még egy fém pöcök is a bukósisakon, amely az ellen biztosítja a plexit, hogyha hátrafordulnál ne csapódjon fel a menetszél miatt, az nagyon kellemetlen tud lenni…

Az 1530 grammos üvegszálas, háromféle héjméretben készülő bukósisak tetején már nincs semmiféle diffúzor, amely a szelet a bukósisakba terelné, így a szélzajt sem erősíti, viszont a három nyitható homlokszellőző nagyon hatékonyan hűti a túlmelegedett motoros fejét. Konkrétan annyi levegő áramlik ezeken a sisak belsejébe, hogy még annak is lobogna a haja, akinek 5mm rövidre van vágva. Nagyon jó érzés, ahogy a bukósisak belsejében lévő kis csatornákon át végül elhagyja a fejemtől felmelegedett menetszél a bukósisakot a hátsó kilépőnyíláson.

Az AFP oldalára is készítettek egy kis aerodinamikai elemeket. Két oldalt van két kis szárny ami szintén a stabilitást növeli és a szélzajt hivatott csökkenteni. Ez a rész egyébként olyan, mintha kinőne a bukósisakból, mert a sisak hátulján lévő bemélyesztés alja az pont ott van ahol a többi sisaknak is.

Belső

Párnázatból épp csak annyi található a sisakban amennyi feltétlenül szükséges, de mégis komfortos legyen. Rengeteg féle arcpárna rendelhető, hogy mindenki megfelelően a fejére szabhassa, nekem szériában jó az XS-es méret így nem kellett kicserélnem az arcpárnákat. Szorosnak szoros és pockosít is rendesen, de ilyennek kell lennie egy jó bukósisaknak, amely természetesen az idő előrehaladtával egyre kényelmesebb lesz. A HydraDry nevet viselő bélés nagyon gyorsan szárad és nagyon könnyen ki és visszarakható a sisakba.

Hydra Dry gyorsan száradó, kivehető bélés található benne, amely további kétféle szélességban/vastagságban kapható hozzá

Egyébként a bukósisak bélése rengetegféleképpen variálható a hozzá külön megvásárolható több méretű arcpárnával és béléssel. Van olyan is ami nagyon vékony, hogy minél kevesebb izzadtságot tudjon magába szívni a versenyek alatt. Van a normál amivel érkezik a sisak és van egy vastagabb is, ha valami puhábbra vágysz. Ilyen, hogy háromféle bélés választható egyik bukósisakgyártónál sem volt még!

Az állszíjat gyönyörű pirosra eloxált alumíniumból készült dupla D gyűrűvel lehet rögzíteni. Ez egyébként minden Icon bukósisak sajátossága, de ezen az AFP-n még ráadásul szép is.

Az előző Airframembe van beépítve Sena 3s kommunikáció is, amelyet ebbe nem fogok átrakni, de simán elférne bele. Viszont GoPro tartót már ragasztottam rá, hogy menet közben is tudjak felvételeket készíteni róla.

Az ára pont annyi, mint amennyit ér szerintem, aki 30.000 forintos sisakokban jár az úgysem érti miről írtam itt feljebb, de aki tudja, hogy milyen minőségi sisakban motorozni annak minden pénzt megér egy jó bukósisak.

Az Icon Airframe Pro 107.000 forinttól 229.000 forintig kapható anyaghasználattól és fényezéstől függően. Az Icon Airframe Pro Brozak egyedi fényezése egy üvegszálas szerkezetet takar, amelyik most 155.000 forintba kerül. A Brozak úgy tudom egy idegnyugtató gyógyszer, amelyet a grafikusok valószínűleg beszedtek és ráittak valamit amikor ennek a fényezését kitalálták 🙂

Már rengeteg motoroztam benne amióta megvan, hogy a tapasztalataimat át tudjam adni Nektek. Voltam benne a KTM Superadventure teszten Off-Road körülmények között,


Szlovákiaringen is a Fireblade tesztjén.

Természetesen a két szélsőséges eset között pedig utcán is bizonyította, hogy mennyire jó a szellőzése és a kényelme. Mindössze a földúton volt vele olyan probléma, hogy a port a szemembe kavarta, de mivel ezt a sisakot nem oda tervezték, ezért ezt nem róhatom fel neki. Off-Roadra krosszbukósisak való krosszemüveggel, amely nem engedi a port a szembe.

Nagy tempónál nem mondom, hogy csendes, de a szélzaj mindig jelen volt/van az előző sisakjaimban is. Ha hosszabb távra megyek autópályán, akkor általában füldugót teszek be és élvezem a szellőzés nyújtotta előnyöket.

Brozak a dilibogyó 🙂

Plexiből 11 féle szín rendelhető hozzá, amely megint egyedülálló a többi sisakhoz képest. Az iridiumos plexik kevés fénynél is használhatóak, így nem kell magaddal vinned víztisztát, ha hosszabb útra indulsz, viszont a tükrös bevonatra vigyázni kell nagyon mert könnyen karcolódik. Az IconOptics plexik természetesen torzítás és páramentesek. Nekem csak 5 celsius alatt kezd egy picit homályosodni a kép, de akkor sem fehér pára rakodik a plexi belsejére, hanem egy kis homályosodás kezdődik alul.

Így lehet pillanatok alatt plexit cserélni, ha mégis vinnéd magaddal a víztisztát:

A különleges héjforma miatt nem a konzervatív motorosok kedvence lesz, de aki valami másra vágyik, az mindenképp vegye számításba ezt a bukósisakot mert minőségben felveszi a harcot bármelyik nagy nevű cég bukósisakjával. Csak ajánlani tudom!

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
Husqvarna

Hírlevél feliratkozás