Tesztek

Honda VTR 1000 SP2

Kis (utó)karácsonyi ajándékként egy jó régi, ámde népszerű cikk Hargitai Beával.
Faster2
EuroMotor

Kis (utó)karácsonyi ajándékként egy jó régi, ámde népszerű cikk Hargitai Beával.

Már jó régen volt, amikor ezzel a motorral teszteltem, de csak azért nem írtam róla, hogy itt a nagy fagyban legyen, ami felmelegít benneteket. Látva a csínos kis hölgyet a motor mellett, (aki egyébként nem más, mint Hargitai Bea) szerintem senkit sem hagy hidegen. Gyulán, egy salakmotor versenyen kértem meg, hogy legyen Ő a motor ékszere. De nem ér csak őt bámulni!

Honda VTR1000SP2 és Hargitai Bea
Tudom, hogy nem a legfrissebb design az SP2, de azért még mindig jól néz ki.

Gyuzso barátommal vágtunk neki ennek a VTR-es túrának. Kicsit féltem tőle, hogy hamar elzsibbadok majd ettől a szupersport motoros üléspozíciótól, de nem így történt. Annak ellenére, hogy kemény sportmotor a VTR, az üléspozíció nagyon elviselhető hosszabb távon is. A fejidom úgy van kitalálva, hogy a menetszél pont megtartja a vezető felsőtestét, de ha jobban behasaltam a plexi mögé, még úgy sem volt elviselhetetlen a testhelyzet. Hátul viszont nem szívesen ülnék.


A versenypályák réme.

Ami nagyon tetszett még a motoron az a műszerfal. A vékony kis csíkszerű fordulatszámmérő nekem nagyon jó látvány volt menet közben. (Legalább annyira, mint Bea.)

 Honda VTR 1000 SP2 műszerfal
Akár egy Forma-1-es autóban.
Motor és váltó

A V2-es 1000 köbcentis motor főleg az alsó fordulatszám-tartományban dolgozik, de ahhoz képest, hogy 2 hengeres motorról beszélünk, a fölső tartományban is igen erős. Nincs benne az az erővesztéses érzés, mint a többi utcai kéthengeresnél. Nem véletlenül, hiszen ezt a versenypályákra találták ki. Éppen ezért ott is kipróbáltam, de így széria állapotában nekem egy kicsit gyengének tűnt a saját motorom teljesítménye után (CBR1000RR). Ha ez nem lenne, akkor valószínűleg meg lettem volna elégedve vele. A váltója viszont a legjobb, amivel dolgom volt. Utcai használat közben és a pályán is élmény volt vele váltogatni. A váltó útja és a hozzá szükséges erő ideálisan van kitalálva.

 
Váz és futómű

A fő szempont a könnyű kezelhetőség és a pontos irányítás volt a tervezés során, amit szerintem teljes mértékben sikerült megvalósítani. Annak ellenére, hogy egy kicsit túlsúlyos az SP2, nagyon könnyen irányítható. Utcai használatnál élmény vele motorozni, pályán néhol elhagyta magát, ami a súlya miatt szinte elkerülhetetlen volt.

 lengéscsillapító
Fék

Ez is versenyminőségű alkatrészegyüttes a motoron. Abszolút profi, adagolhatósága tökéletes. Kipróbáltam benne a Ferodo CP911-es betéteket, amik utcán felejthető teljesítményt nyújtottak, mert nem tudtak bemelegedni eléggé, de pályán nagyon jól lassították a Hondát. Utcára inkább a gyári betétek használatát ajánlanám.

Összegzés

Profi motor, profi motorosoknak. Inkább azoknak ajánlanám, akik ezt a kifinomult technikát értékelni tudják és nem csak a hangja miatt motoroznának vele.

Hargitai Bea és a Honda VTR SP2
Bea és a Honda búcsúznak.
Előny / hátrány
  • Felső tartományban is erős, nem érezni erővesztést
  • Nagyon jó váltó, mind utcán, mind verseny pályán
  • Kemény sportmotorként egész kényelmes hosszabb túrákon is
  • A műszerfal rettentő egyedi
  • Japán V2-es sportmotorként utánozhatatlan érzést ad
  • A kompakt 4 hengeresekhez képest néha elhagyja magát verseny pályán
  • Kicsit túlsúlyos, amiben a dupla kipufogó is benne van
  • 2006-ban gyártották utoljára, de már akkor sem volt naprakész technika alatta
Műszaki adatok
Blokk
típus: víz hűtéses, 8 szelepes, felül vezérelt, V-twin 2 hengeres
hengerűrtartalom: 999 cm3
Furat x löket: 100 x 63,6 mm
Kompresszió: 10,8 : 1
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus befecskendezés, 62mm-es torokátmérő
Megadott teljesítmény: 135LE @ 10.000 1/min
Megadott nyomaték: 102Nm @ 8.000 1/min
Váz, futómű és fék
Váz: 3 részes alumínium
Első futómű: 43mm-es teljesen állítható fordított villa, 130 mm rugóút
Hátsó futómű: Pro-Link teljesen állítható felfüggesztés, himbarendszerre szerelt központi rugós tag, 126 mm rugóút
Első fék: 2x320mm-es tárcsa, négydugattyús féknyergek
Hátsó fék: 220mm-es tárcsa, egydugattyús féknyereg
Hajtás
Váltó: 6 fokozatú, kazettás
Kuplung: nedves, hidraulikus müködtetésű
Lánc: 530-as, 106 szemes
Első / hátsó lánckerék: 16 fog / 40 fog
Mért adatok
Teljesítmény: nincs adat
Nyomaték: nincs adat
Gyorsulás: nincs adat
Lassulás: nincs adat
Menetkész tömeg: nincs adat
Fogyasztás: nincs adat
Elméleti hatótávolság: nincs adat
Bruttó ár (2008.12.14.)
nem lehet kapni
Médiatár
Cimkék