Tesztek

Honda Vision – olvasói vélemény

Gábor a számára ideális városi robogót kereste - vajon megtalálta az új NSC110 formájában?
Faster2
EuroMotor

Szöveg: Sasvári Gábor Képek: Benkő Zsolt

Gábor Olvasónk is meghajtotta az általunk tesztelt új Honda robogót, az NSC110 Vision-t – az ő véleményét olvashatjátok a szárnyas márka legújabb reménységéről.

Előre is elnézést kérek a robogó tulajdonosoktól, de korábban a robogókat nem soroltam a motorkerékpárok közé. A motorozás érzéséhez nekem hozzátartozott a váltás, kuplungkezelés, még akkor is, ha csak egy  háromsebességes Simsonon éltem ki motoros szenvedélyemet. Viszont  pár éve én is felismertem, hogy a városi közlekedésben vitathatatlan előnyökkel rendelkeznek ezek a járművek…

Az ember csak felpattan, megnyomja az önindító gombját, húzza  a gázt, meg persze néha a féket, leparkolja  a legkisebb helyre is. Ide-oda rohangálni, munkába járni tökéletes és kényelmes. Annyira rákattantam, hogy elkezdtem kutatni a motorkatalógusokat az ideális robogó után. Meghatároztam a számomra legfontosabb szempontokat. Mivel Budapesten élek – illetve szeretnék túlélni -, így fontos a jó gyorsulás és a legalább 70-80km/h-s maximális sebesség, ezekkel a paraméterekkel már nem jelentek „lecentizendő” akadályt az autósoknak.

A menetteljesítmény hasznosításához szükséges megfelelő futómű és a kátyúk miatt minimum 12-13”-os vagy ballonos kerekek kellenek. A sebesség megzabolázásához meg megfelelő fékek, legalább egy első tárcsára. Ezen kívül a megjelenés sem mellékes, de hát ez ízlés kérdése. Az aktuális robogómnál a megjelenés kevésbé, az ár már inkább meghatározó volt – így esett a választás egy nem túl fiatal Piaggio Typhoonra.

Na, de nézzük a teszt alanyt. Első látásra szerelem!? Nem igazán, legalábbis a külső alapján. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem követné a mai divatos nagykerekű robogók csinos formavilágát. Igazán modernnek hat és az arányai is tetszetősek. Nagyon nagy fejlődés a korábbi Honda Lead-hez képest , pedig az utolsó szériáján már próbáltak csinosítani. Még mindig a külsőségeknél maradva, dizájnos a műszerfal a szokásos kijelzőkkel, kapcsolókkal. Talán a befecskendező rendszer ellenőrző lámpája az, ami még nem általános ebben a kategóriában. Még a baloldali kapcsolók elrendezése érdekes, illetve olaszos, a duda van a indexkapcsoló megszokott helyén és az index alatta. Egyrészt hamar hozzá lehet szokni, másrészt a kialakításnak köszönhetően egyszer sem sikerült mellé nyúlni. Felszereltségben benne vannak még a kormány alatt  elhelyezkedő nyitott tároló rekeszek, sokat gondolkodtam mire használható, átmeneti tároláson kívül, de a gyári prospektus megadta a választ, 0,33l-es dobozos üdítő belefér. Kíváncsiságból legközelebb kipróbálom, mennyi idő után tűnik el az üditő, ha ott tárolom. Az ülés alatt van a sisaktartó, mérete átlagos, az én X-lite 602-es, kisebb héjméretű sisakom még éppen elfért benne. Mivel mély kialakítású, könnyen elnyel mindenféle egyéb apróságot, ha a nagyobb sisakunk már úgysem fér bele.


Saját Honda Vision videós tesztünkhöz kattints IDE!

Ne csak nézegessük, használjuk. A Typhoonról átülve, egyből feltűnt a formatervezett ülés, ami szerintem nagyon kényelmesre sikerült. Kicsit kemény, de jól tart és széles tartományban mozgolódhatunk rajta, főleg, ha egyedül használjuk. Sok robogónál állandóan előrecsúszik az ember, de ennél körülölel és jól tart az ülés. A lábtér még magas pilótáknak is megfelelő lehet. Talán a hölgyek fogják igazán értékelni az alacsony ülést és trepnit, így megállásnál-indulásnál igazán kényelmesen megtartható, az egyébként sem túlsúlyos Vision. Barátnőm egyből rámondta, hogy ez női motor, de hát ez ízlés kérdése. Liberty-ken és Scarabeókon is látni sok férfi motorost, pedig azoknak még lágyabb a vonalvezetése.


Gábor a vadiúj Vision-nel és saját Gilerájával

Négyütemű létére gázadásra szépen megindul és jól gyorsul, nem okoz nehézséget neki elsőként érkezni a következő piros lámpához. Hozza egy mai sportos kétütemű ötvenes menetdinamikáját. Az M3-as kivezetőn meghajtva 90-100 körüli sebességet sikerült elérnem vele. Ezzel a tempóval már az ingázás is bevállalható vele, főleg utas nélkül. Két személlyel nem sikerült tesztelni, gondolom azért megérzi a többletsúlyt, viszont legalább legálisan viheted vele a csajodat.


“A feszes futómű megfelelő társ a stabilitásban”

Menetteljesítmény kipipálva, teszteljük a fékeket. Fantasztikus, meggyőző! Az alig pár száz kilométer ellenére (fékbetét még nem kophatott be teljesen) az első tárcsa brutálisan lassít, robogós léptékben persze. Akár egy ujjal is kezelhető, de kettővel már teljesen biztonságosan. Bevallom, elsőre azt hittem, hogy a fék Dual CBS, azaz az első fék hat a hátsóra is és nem csak fordítva. A kombinált fék miatt akár csak a hátsó féket is használhatjuk kisebb lassításokra, vagy megállásra is. A hátsó féket berántva, először szépen lassít, aztán megállás előtt egy kicsivel már megcsúszik a hátsó kerék, de mivel az első keréken még van fékhatás, így teljesen kontrolláltan és biztonságosan.


Bár hátul csak dobfékkel szerelték, a fékhatás mégis kiváló

A feszes futómű megfelelő társ a stabilitásban, legyen szó fékezésről, kocsisor közötti szlalomozásról, vagy gyorsabb kanyarvételről. Szerpentines városi utcán az úthibáknak köszönhetően kicsit elpattogott a hátulja – igaz kicsivel többel mentem, mint a megengedett 50 km/h – de nem akart kiugrani alólam és jól feküdt a kanyarokban. Helyi viszonyok között (Budapest) a feszes, stabil, pontos futóműnek megvan az a hátránya, hogy a nagyobb kátyúkat megérzi az ember gerince. Még a ballonos kerekű Piaggióm is csak egy kicsivel tudja jobban csökkenteni ezeket az ütéseket. A 14”-os virsli gumi egy helyen van még hátrányban a ballonos gumival szemben, a villamossínek környékén. Okozott már meglepetést, amikor a sín akarta átvenni az irányítást (nekünk is, esőben – részletek később a BWS125 tesztben 🙂 – a szerk.)


Nem nagytestű, mégis kényelmesen elférni rajta

Az írásom elején megfogalmazott elvárásaimat maximális teljesíti a Honda új robogója. A fékek lenyűgözőek, pedig hátul csak dobfék van. Mellette szól még a befecskendezésnek köszönhető alacsony fogyasztás. Pontos mérés nem történt, de szerintem fele annyit fogyaszt, mint az 50-es kétüteműm és 2T olaj sem kell bele. A 125-nél picivel kisebb köbcenti szerintem csak arra kellett, hogy meg lehessen indokolni az igazán kedvező árat. Ázsiában biztosan elterjedt közlekedési eszköz lesz, de Európában sincs szégyellnivalója.


A Vision jóval szórakoztatóbb módja a városi közlekedésnek, mint mondjuk a BKV…