Tesztek

Honda S-WING a robogók kiskirálya

Íme itt a 2008-as legjobb motorok egyike!
EuroMotor
Faster2

A 2008-as év legjobb motorjai között olvashattátok, hogy a S-Wing a 3. helyen végzett a robogók között. Ezzel szemben még meg sem jelent róla nálunk semmi. Most végre elkészült a róla szóló tesztünk, amire alapozva tettük a Honda 150 köbcentis robogóját a harmadik helyre.

Első benyomások:

Mint mindig elsőre a külső alapján dönt az ember. Én is ahogy megláttam semmi különös vágyat nem éreztem, hogy ezzel a kis csúnyasággal motorozzak. Jó-jó elviszem, majd írunk róla valamit gondoltam. Aztán jött az arconcsapás. Amilyen csúnyácska ez a robogó, annyira jó vele menni!

Külső:

Tudom, hogy a külső egy szubjektív kategória, ami valakinek tetszik, vagy nem. Ez nekem nagyon nem. A függőleges falhoz hasonlító eleje, benne ezekkel a nem is tudom mihez hasonlító lámpákkal kifejezetten csúnyácska, a hátulja sem sikerült valami szépen, pedig próbáltam úgy fotózni, hogy tetszetős legyen.

A János-hegyi kilátó szebb látvány. Később azt is megnéztük.

A külső szemlélő által látott design koncepciót nem tudtam megérteni a teszt végére sem, viszont ha már rajta ül az ember, akkor ez a negatív érzés hirtelen átcsap pozitívba, mert minden nagyon rendben van a vezető szemszögéből. Jó kis tárolórekeszek, szép műszerfal (főleg sötétben) nagymotoros kapcsolók, kényelmes üléspozíció… Tényleg minden rendben, ha már rajta ülünk.

Az sem hátrány, hogy az oldlara felnyíló ülés alatt, hatalmas csomagtartó rejlik, ami a kiegészítő dobozzal együtt jelentős csomagmennyiség, -vagy a család kisebbik felének a:)- transzportálására, teszi alkalmassá a FES 150 kódra hallgató Hondát.

Az S-WING csomagtartójába még világítás is került a szivargyújtó-csatlakozó mellé

A szélvédelem nagyon jó, ezzel a robogóval teszteltem az aláöltöző ruhákat is, amikor a 26-29 celsiusos ruha alatti hőfokokat mértünk 7-10 fokos levegőhőmérséklet mellett. Ez bizony a magas szélvédő plexinek is köszönhető volt, ami egyáltalán nem kelt turbulenciát.

Motor/váltó:

A 150 köbcentis négyütemű egyhengeres, folyadékhűtésű erőforrás úgy mozgattja a nagy testet, ami teljesen átalakította bennem azt a képet, ami eddig bennem élt a legkisebb használható erőforrásról. Ez a 150 köbcenti ami ebben van, az amivel el lehet közlekedni minden nap, akár hosszabb távon is. Eddig a 250 köbcetis határnál nem találtam kisebbet, ami ennek a kritériumnak megfelelt volna, de most ez a Honda lejjebb tette a lécet. Ezzel lendületesen mindenhová el lehet jutni akár nagy, akár kisvárosban élünk. A röpsúlyos váltó úgy van beállítva, ahogy a motor legnagyobb teljesítményét és nyomatékát a legideálisabban ki tudja használni. Ezt azt jelenti, hogy 7000-es fordulatszám körül hagyja pörögni a főtengelyt, amit csak akkor lép túl, ha kiérünk a városból és végsebesség közeli tempóra kényszerítjük. Ez akár 120km/h is lehet, de itt már leszabályoz 9500-as fordulatnál.

Nappal menet közben, és éjjel álló helyzetben ez a látvány tárul elénk

A műszerfalba beépített fogyasztásmérőnek köszönhetően figyelemmel kísérhetjük az étvágyát, ami nem éppen hatalmas. Én 3,4 és 3,8 liter között tudtam kihozni a fogyasztását 100 km-enként. Ez nagyon jó, főleg, ha a tartósteszt X-Max-ünkhöz hasonlítom, ami 4,5-nél soha nem evett kevesebbet, ugyanilyen használat mellett.

Váz/futómű:

A jó kezelhetőség és a kényelmes üléspozíció kifejezetten jó kirándulómotorrá varázsolják. Mi is elmentünk vele elég sok helyre, nem kell arra figyelni, hogy milyen az út minősége, mert a futómű megold mindent, amival a hazai utakon találkozhatunk. Macskakő, kisebb kátyúk nem számítanak, és még aránylag tempósan is lehet vele fordulgatni. Ezt a 33 mm-es első villának köszönheti, ami nagyon jól be van hangolva. Pedig a kis elöl 13, hátul 12 colos kerekek elsőre nem ezt sugallják, de éppen olyan jól működik itt is a kis kerék, mint a 300-as Vespa esetében. Nem is kellene nagyobb!
A hátsó futómű két rugóstagra támaszkodik, aminek az előfeszítését lehet állítani. A rugóút elöl 85,7, hátul 95,1 mm.


Fék:

Kombinált ABS-es megoldás, ami azt jelenti, hogy az első fékkar behúzásával fog a hátsó tárcsa is. Az ABS kifejezetten jól működik a Hondákon. A csúszós lehullott levelektől teli úton simán megállt a S-Wing. Kicsi hangot lehet csak hallani az ABS agyából és minimális pumpálást érezni a fékkarokon, az ABS közbelépésével is aránylag rövid fékúton megáll a robogó.
Szerintem Hondát érdemes ABS-szel rendelni, mert jól működik.

 

Tudtátok?


Utascipelés:

Rengeteget kirándultunk a párommal és a fiammal, egyikőjük sem panaszkodott semmire, maximum arra, hogy hideg van már motorozni. A lábtartó helyzete és az ülés kénylemessége első osztályú kényelmet varázsol hátra, de ami még kényelmesebbé tette, az a doboz a hátulján aminek neki lehetetett támaszkodni.

Összegzés:

Kifejezett birtoklási vágyat éreztem a kis S-Wing iránt amint megtettem vele az első métereket. Ha már rajta ül az ember hihetetlenül jól néz ki, minden. A műszerfal, a kezelő kapcsolók, inkább hasonlítanak, a nagymotoros érzéshez, amihez a jó kezelhetőség is társul. Az ára is versenyképes 1.098.000 Ft ABS-sel 998.000 ABS nélkül, ami ebben a kategóriában nem rossz. Konkrétan ez a példány is megvásárolható 800.000 Ft-ért 6000 km-rel. Én szívesen járnék vele minden nap, annak ellenére, hogy kívülről egyáltalán nem tetszett, de meg lehet szokni, főleg ha már megy vele az ember.

Felszerelés:

ARAI, DAINESE

 

Előnyök és hátrányok
  • Kis fogyasztás
  • Nyomatékos motor
  • Nagy csomagtér
  • A behajtott tükröknél lepattan a gumi burkolat
  • “szokni kell még” design

Hogy ne csak jó képet fessünk róla. Ez lepattan és nehéz visszarakni.

Comments

comments

Cimkék
MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás