Tesztek

Honda CBR600RR Sebestyén-módra

Versenymotorteszt: Sebestyén Peti edzőgépét a technikás KakucsRingen próbálhattuk ki
Faster2
EuroMotor

Egy érdekességet mindig igyekszünk bemutatni, így van ez Sebestyén Peti motorjával is. Sajnos mostanában nem ez a legnépszerűbb kategória, ezért érthető is az importőrök hozzáállása, hogy nem állítanak be annyi tesztmotort a gyorsasági típusokból, mint régen.

Pedig mi szívesen járnánk ilyen gépekkel, hiszen ezek alapból is a legjobb technikával gurulnak ki az utcára. A CBR600RR ráadásul az egyik nagy kedvenc, mert utcára és egy-egy pályanapra is nagyon jó kompromisszum. Alulról is megy és ha kell, a pályán sem marad le.

A supersport versenyzéshez azonban már szériában kevés, de egy superstock viadalon szériában is megállná a helyét egy ügyes versenyzővel. A kezelehetősége zseniális (a széria RR-ről készült pályatesztünket ITT olvashatjátok). Most viszont itt ez a fekete pályaidomos gép, ami fel van szerelve rengeteg extrával, amitől még jobb lett.


“Nagyon gyorsan le lehet dönteni, sőt nem is ledönteni, hanem lecsapni…”
Az extrák listája

–       Bódis kipufogórendszer
–       Valter Moto állítható lábtartószett, kormányok, állvány,  olajbetöltő nyílás csavar, tanksapka, emelőszemek, bukógomba és tengelyvédő          
–       Kevlár dekni védők
–       HyperPro kormánylengés-csillapító
–       „Lötyögős” féktárcsaszegescsek
–       Fémhálós fékcsövek
–       Karbon fejidomtartó és airbox nyílás


Valter Moto tengelyvédő és „lötyögős „ féktárcsaszegecsek

 A futómű ugyan gyári, de ezzel is lehet 1.55-öt menni a Hungaroringen. Chrobák Jani ment ezzel a géppel egy pár kört, az Ő ideje volt ez, Peti 1.56-okat tud zsinórban…

Ez a tudat és az extrák listája engem meg tudott győzni arról, hogy ez egy jó motor, még azelőtt, hogy kipróbáltam volna. Ezért a KakucsRingre vittük, ahol főleg a kanyarodási képességeit tudtuk kipróbálni. Ez nem egy nagy tempós pálya, viszont gyakorlatilag egyenesen sosem áll a motor rajta, ha jó tempót sikerül elérni.


Valter Moto kormány és HyperPro kormánylengés-csillapító
A CBR600RR első kerékmérete 120/70-17, míg a hátsóé 180/55-17. A Honda szupersportolójára a Bridgestone pályára az S20-t, utcára a BT016-ot  ajánlja.
Motorkerékpárgumikkal kapcsolatos kérdésekre a Gumiprofesszor válaszol.

A döntögetés ezzel a CBR-rel (is) nagyon könnyű. A kiválasztott ívekre úgy fekszik rá, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. Pedig mint mondtam, a futóműve még teljesen gyári, csak Dunlop D911-es gumikon fut a 600-as, ami nagyon jót tesz az irányíthatóságnak. A 911-es első gumija kissé hegyesebb profilú, mint az utcai gumik, amitől nagyon gyorsan le lehet dönteni, sőt nem is ledönteni, hanem lecsapni a gépet a kanyar előtt. Ennek megfelelően az átdöntés sem túl bonyolult. A hátsó gumi képe viszont jelzi, hogy ennél a 1.56-os időnél már egy keményebb hátsó futóművet szeretne, mert a gyári lengéscsillapító itt már nem tökéletesen végzi a dolgát.

Váltogatni ezen a pályán szinte nem is kell, de ha nagyon muszáj, akkor a kettes és hármas fokozatokat kell használni, amelyeknek a kapcsolása ezzel az állítható lábtartóval is nagyon jó. Érzésre határozott, és a váltókar rövid úton jár.
A motor hőfokáról a gyári hűtő a legnagyobb melegben is gondoskodik. Ezen a pályán 85-90 celsius fokon működött a rendszer, amely tökéletes érték egy gyári, tuningmentes blokknak.


Kevlár dekni védő és karbon airbox nyílás

A motorblokkban még semmi tuning nincs, csak a sűrű olajcsere miatt kellett szervízelni. Peti 500km-enként cserél olajat a gépben, ami elég jó gondoskodás. Nem is nagyon tudnék belekötni semmibe a gépen, talán csak az üvegszálas idomok kaphattak volna egy szép fényezést. Az hiányzik róla, de az ár-érték arány így is nagyon rendben van.

Most 2.500.000 forintért hazaviheti valaki az összes extrával együtt, amelynek értéke több, mint 1.000.000 pénz. Ebben az árban benne vannak a piros-fehér-fekete utcai idomok is, amelyek természetesen 0 kilométeresek és a motor új korától kezdve a garázsban pihennek. Szerintünk jó vétel… A motorkerékpár hirdetési adatlapját az apróhirdetési oldalunkon találjátok. Ide Ti is tölthettek fel hirdetéseket!


Valter Moto állítható lábtartószett és Bódis kipufogórendszer


A gondos gazdival – Petiéknek sajnos nem jött össze a Moto3 projekt, így mostanában ezzel a motorral edz, hogy formában tartsa magát. A gépre érdeklődni és alkudozni egyébként a +36 30 632 5212-es számon – egy bűbájos fiatal szőke női hangnál – lehet 🙂


A hasznos extráknak köszönhetően ez az RR még pengébb a pályán

Akrapovic ajánló 10 százalék kedvezménnyel

Ha Akrapovic kipufogót szeretnél a motorodra, akkor keress bennünket! 10 százalékos kedvezménnyel juthatsz hozzá rajtunk keresztül az Akrapovic kipufogókhoz. Nem kell mást tenned, csak ezen az oldalon tájékozódj és a következő címen kérj ajánlatot és küldjük a választ az árral. akrapovic@tesztmotor.hu

 
A 600RR-nek jól áll az Akra, a szériának is 😉 És persze a hangjának is jót tesz…

Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!