honda cbf125 tt
Tesztek

Honda CBF125: a tartósteszt vége

Kissé idő előtt, végleg letámasztottuk tartósteszt CBF125-ösünket a Honda Karasna előtt. Még egy TesztMotor Túrára szívesen elvittük volna, de így is másfél ezernyi kilométer tapasztalatait oszthatjuk meg veletek
EuroMotor
Faster2

Kis túlzással ki sem fogyott az a 100-as oktánszámú OMW benzin – amit BenZso javasolt a gépezetbe (ahogy azt az előző, a melegrekord-környéki gyengélkedésről beszámoló blogomban írtam) -, máris vissza kellett adnom a kis CBF-et. Kissé szomorkás hangulatban leadtam a forgalmit.

A “versenybenzin” egyébként nem segített annyit a helyzeten, mint BenZso PCX-énél, amely kevesebbet eszik és jobban is megy tőle. Mondhatnám úgy is, hogy érzésre semmit sem jelentett: ez nem is csoda, hiszen nagyon nem egy konstrukció a kettő, hiszen a robogó egy modern vízhűtéses, startstopos négyütemű, míg a CBF nem a legfrissebb fejlesztés, maradjunk annyiban.

Az egyszerű léghűtéses blokkocska a 80-as utazót szereti, a 90-et még bírja, és 100 a vége

A hangja sem volt túl szép, és ereje is kevés, mint a fáradt zokniban a friss levegő, na de kit érdekel, amikor jó két és fél literes átlaggal jártam… És nem robogóztam, hanem igen, végig motoztam, bár a váltója sem volt az a patent fajta – a kuplungkart viszont hanyagul a középső ujjammal mozgattam – olyan könnyűűű…

Motoroztam, de szigorúan A-ból B-be. “Vasárnapi” motorozásra nem a legszerencsésebb választás – hogy mit jelent ez? Egyszer, egyik hétvégén elmentem vele úgy egy körre, hogy nem tudtam, hova megyek – tudod, csak motorozni. Mint régen… A lényeg, hogy nem esett olyan jól, mint vártam…mint ahogy egykori repsolos CBR125-ösöm nyergében élveztem a hétvégi menéseket. Ezt az érzésemet támasztja alá a következő olvasói vélemény is.

A tulajdonos véleménye

Én jelenleg az ötödik szezonomat csinálom a CBF-fel. Még 2009-ben vettem, az elsők között. 28 ezer kilométer van benne, naponta járok be Budapestre dolgozni: minden nap 42 km-t megyek vele márciustól-novemberig.

Alapvetően, úgy gondolom, hogy a létező legjobb döntést hoztam meg azzal, hogy munkába járásra ezt a motort vettem meg. Bár az is igaz, hogy erre, mármint közlekedési eszköznek, munkába bejárni tökéletes, de aki motorozni szeretne, az szerintem ne ezt vegye – mert ennyi pénzért már kap jó állapotú használt nagymotort.

Négy éve minden áldott nap hibátlanul teljesít, tényleg 2 litert fogyaszt, nagy ritkán 2,2-t 🙂 A szervizárak nem olcsók, eddig a láncszettet kellett kicserélnem, az 38 ezer magyar forint volt…/Csabi


“Aki motorozni szeretne, szerintem ne ezt vegye”
– ez így elég erősnek hangzik, de van benne igazság. Ez egyszerűen nem az a fajta motor, nem 7-ből 7 napos. Ez nem jelenti azt, hogy nem lett volna jó elmenni vele csak úgy az Üvegtigrishez- amit terveztem is -, de ha a hétköznapokat lehúztad rajta, vasárnapra mégis valami mást kívánnál. Még akkor is, ha a CBF tök jól teljesített és kinyírtad az összes dugót vele.


Mondjuk vasárnap délelőtt mise helyett (vagy után) szívesebben indítanám be a kis CBR-emet, mert annak szép a hangja, öröm körbejárni, jó a váza és rendes hátsó (tárcsa)féke van, amivel régebben szép csíkokat húztam a mostani trafik elé, amikor – némi visszaváltós segédlettel – keresztben érkezve közelítettem a macisajt tábla felé… A WSBK közvetítés után jólesett kiengedni a…versenyszellemet… Szóval valami ilyesmit értek “vasárnapi motorozás” alatt.

125-ös, de nem játékmotor: két felnőtt is elfér rajta, bár a blokk ezt már nem díjazza

A CBF125 erre – ha nem is alkalmatlan, de – nem a legmegfelelőbb eszköz. Mert ahogy Olvasónk is írta, inkább egy közlekedési eszköz érzetét adja. Bár motorozol, a táj ugyanúgy szalad meg ilyenek, de nem egy élménymotor, na. Ezzel pontot is tennék a mondandóm végére, mert a látszat ellenére nagyon élveztem a CBF-et a napi rutin során, és tulajdonképpen mindent tud, amire ilyenkor szükségünk van (a tárolóhelyet kivéve).

Valami fémesebb színű kipufogó még elférne rajta a fekete rendszer helyett

Inkább beszéljünk arról, hogy a melóba járáson túl egy kezdőnek vagy egy csajszinak, vagy egy kezdő lánynak mennyire tökéletes ez a gép. Vagy hogy karcsú méretei ellenére milyen jól elférünk rajta. Vagy hogy mennyire gazdaságos és megbízható a konstrukció – a kivétel erősíti a szabályt… Megkérdeztem a szerviztapasztalatokról Leót a Dreamből, aki annyit mondott, hogy típushibái valójában nincsenek, a szervizintervallumot betartva (nagyon) hosszú távon használható – tehát a 4.000 kilométerenkénti olajcserét és szelephézag-állítást meghálálja a szerkezet.

Az idei modell csinos fordulatszámmérővel gazdagodott – 7-8 ezer között kell tartani, ha sietsz!

Bár a mi motorunk az ominózus benzinpumpa cserén túl egy kis első gumi hibával is szenvedett, ezek a szerviz szerint egyedi hibák – nem volt szerencsénk. Ennek ellenére tényleg nagyon tetszett a kis CBF, azt nyújtotta, amit vártam tőle: kis pénzből – a városban gyorsan – elvitt mindenhova, és még motoroztam is – kell ennél több?!

Igen, de arra ez a motor már nem való, amire meg igen, azt tökéletesen tudja. Neked is tudnod kell, hogy mit szeretnél tőle, ha a CBF-fel szemezel. Járj vele melóba, a hétvégére meg add oda a kishúgodnak vagy a csajodnak, aki úgy fog élvezkedni (a gázkaron), ahogy azt Te egy CBR600RR-rel tennéd, a KakucsRingen, mondjuk. És máris 7-ből 7 napos motor lesz belőle;)

Előnyök / hátrányok – Honda CBF125 2013 – tartósteszt

  • Extra könnyű kezelhetőség
  • Gazdaságos működés
  • Kényelmes, elférni rajta
  • Mindennapos (elő)városi használatra tökéletes
  • A szervizköltségek viszont nem olcsók
  • A váltó néha kidobja a fokozatot
  • Nem szép a hangja (sportdob?)
  • Nem nyújt “klasszikus” motorozási élményt

– további információ és árak a Honda oldalán
További CBF125 tartósteszt beszámolóink:
Tartósteszten a Honda CBF125
Túl az ezres szervizen
CBF és a melegrekord
– a tartós PCX125-ösről pedig ITT olvashatsz

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás