Tesztek

Honda CB 1000R teszt Milánóban

A divat fővárosába, Milánóba kaptunk meghívást a Honda CB1000R bemutató tesztjére.
EuroMotor
Faster2

A divat fővárosába, Milánóba kaptunk meghívást a Honda CB1000R bemutató tesztjére.

Szerencsére ez a modell már idén a kereskedésekben lesz! Annyit már tudni róla, hogy júniusra várható, és 2,5-2,8 MFt lesz az ára. A tesztet megelőző vacsora is a divat egyik fellegvárában volt, mégpedig a Cavalli Caféban. Már itt is esett az eső, de néha egy-egy percre elállt és némi remény mutatkozott arra, hogy úgy is marad. Az időjárás jelentés szerint másnap gyönyörű napra ébredünk, de sajnos nem így alakult. Reggel ébredés után kinéztem az ablakon, szürkeség, és tengernyi víz mindenhol.

Milánó eddig sem volt a kedvencem és most sem sikerült megkedveltetnie magát. De legalább a motor szép! A reggeli után fél órás csúszást iktattak a programba, hátha kicsit jobbra fordul az idő, de sajnos nem történt semmi változás.
– Mert ugye mikor motorozzunk? Hát persze, hogy akkor, amikor jól esik. 🙂 –

Török Gábor kísért bennünket a Honda Hungary-től, (mivel ott már jó időnek kellene lennie, így nem csomagoltunk esőruhát) aki szerencsére ott helyben gyorsan felruházott bennünket az esős tesztre. 3 esőruhát és vízálló kesztyűt kellett vásárolni a kis magyar különítménynek, mert nem számítottunk erre, hogy ekkora eső fogad bennünket Olaszországban.


Akkor kell motorozni, ha jól esik.

Ezért úgy nézett ki, mintha egyenruhában lennénk, pedig csak ez az egy féle esőruha volt a legközelebbi Honda szalonban. A boltból elindulva az eső egyre jobban szakadt, de muszály volt menni, mert a fotósok 60 kilométerrel arrébb vártak ránk.

Egy-két helyen egyszerűbb lett volna úszni, akkora pocsolyák voltak, ezért ezeket a gyönyörű helyeket ki kellett hagyni a teszt útvonalából. Az első kanyar után éreztem, hogy nem kell sokat barátkozni a Hondával. A keskeny tanktól olyan az üléspozíció, mint egy kis motoron. A súlyáról szóló adat még nincs megadva, de érzésre nem tűnik többnek 160-170 kilónál. Az első benyomások tehát egy nagyon könnyen irányítható, kezes motorkerékpárról szóló képet alkottak bennem. Ez így is maradt addig, amíg mentünk, bár az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy ekkora esőben én még sosem motoroztam, és igazán nem lehetett kipróbálni a gép tudását.


A bemutató

Reggel felvezetőnek kaptunk egy vaksi angolt, aki csak egy utat ismert a fotózás felé. Néha annyira párás volt a szemüvege, hogy nem jó felé fordultunk egy-két körforgalomban. Ezért kicsit hosszabb volt az utunk odafelé, mint vissza. Oda 86, visszafelé, amikor elsőre eltaláltuk az utat, már csak 59 kilométer volt az etap. Már-már kezdett rémálommá válni az egész nap, mikor végre elindultunk a szálloda felé. Egy másik felvezető jött előttünk, akivel sikerült átfordítani az egész nap kellemetlenségeit pozitív irányba. Szinte mindent ki tudtunk próbálni a motoron, az egykerék és a stoppie kivételével. Erre nem voltak alkalmas körülmények sehol sem. Ennek az 59 kilométernek a tapasztalataiból már elég jó következtetéseket le lehetett vonni.

Külső

Lám-lám mi lesz abból, ha az olasz design összefog a japán technikával?!? Egy gyönyörű, használható motorkerékpár. A végleges forma alig tér el az első skicctől, amit Paolo Cuccagna és Daniele Lucchesi papírra vetett. Az olasz tervezőiroda szinte teljesen szabad kezet kapott a tervezésnél, ezért néz ki ennyire jól az európai szemnek is ez az új Honda.


Az első skiccek egyike.

Szemet gyönyörködtető részletek és tömegközpontosítás mindenfelé! A formatervező srácnak van némi kötődése hazánkhoz, ugyanis az anyukája magyar. Hihetetlen, de a világban tényleg mindenhol lehet találni valakit, akinek van némi magyar beütése.


A designer csapat: Vito Cicchetti, Paolo Cuccagna
(akinek az anyukáját Juhásznak hívják) és Daniele Lucchesi

A sárkány zöld metál (Dragon Green Metalic) elnevezésű szín nekem nagyon tetszik, de ez megosztja a közvéleményt. Ahogy változnak a fényviszonyok, úgy változik a szín is. Elég sok árnyalata van a sárgás-zöldtől elkezdve egészen a szürkés-zöldig.


Ez a színválaszték: Dragon Green Metallic, Sword Silver Metallic, Pearl Nightstar Black, Pearl Cool White

Műszerfal: szép mint Miss Universe, de esőben kissé nehezen olvashatóak le róla az adatok a vízcseppektől. Funkciókkal sincs agyon zsúfolva, csak a legszükségesebb dolgok találhatóak meg rajta. Fokozatkijelzőt, átlagsebességmérőt és külső hőmérőt ne várjunk tőle. Csak a napi kilométert lehet rajta váltogatni, de abból legalább két félét jegyez meg.
Tükrök: végre kitaláltak egy új formát, ami nagyon jól néz ki, és illik is a motorhoz, de a szárából kispóroltak 2-2 centimétert, így elég sokat kell tornázni, hogy szemmel tartsuk a mögöttünk lévő forgalmat.

Elkészült az extrás változat is, melyen a következők díszelegtek

Alcantara ülés

Szénszálas sárvédő

Titánium színű idomok, bukógombák
Motor / váltó

A 2007-ig gyártott befecskendezős Blade blokk dolgozik a CB1000R-ben 130 lóerő fölötti teljesítménnyel. A nyomatéka kb. 15-20 %-al erősebb annál, így elképzelhetitek, hogy lehet vele gyorsítani.

7000-8000-es fordulatszám között hirtelen ugrik egyet a teljesítmény, de 10000 körül elfogy a lendület, amikor már célszerű váltani is. Az RR-ben 1500 fordulattal tovább dolgozik az SC57 kódjelű blokk. Vezérműtengellyel és más elektronikával alakították a Naked kategória igényihez. Egyedül a váltója nem tetszett, mert a saját CBR 1000RR-emben nem hallottam ekkora csattanásokat váltáskor, mint ebben a konfigurációban. A terhelésváltási reakciói ugyanolyan erősek ennek a csupasznak is, mint a tavaly kifutott sprinternek, ezen viszont lehet egy kicsit segíteni, ha a gázkar holtjátékát minimálisra vesszük.

Váz / futómű

Keskeny felépítést eredményezett a Mono-backbone elnevezésű öntött alumínium váz.
Az RR-től örökölt 43 mm-es fordított Showa teleszkóp nagyon jól elnyeli az út egyenetlenségeit, és pontos irányíthatóságot enged. A 120mm-es rugóúttal rendelkező szárakat 10 lépcsőben állítható nyomófokozati és fokozatmentesen állítható húzófokozati csillapítás állítási lehetőség illeti meg.

Gyönyörű félkarú lengőkarral ellátott hátulja sportosan kényelmesre van hangolva. És még a 128 mm-es rugóúttal rendelkező rugóstag kinézetére is adtak az olaszok. Egyébként teljesen új a félkarú lengőkar is csak a csapágyazott hátsó rész származik a VFR-től.
Nagy tempónál nincs kormányszitálás, úgy megy egyesen, mintha zsinóron húznák. Sajnos az eső miatt nem tudtuk kipróbálni, hogy milyen lehet, ha egy erősebb gyorsításkor elkönnyül az eleje, mert folyamatosan kipörgött a hátsó kerék. Az viszont tény, hogy ezen a „nagy Horneten“ nincs kormánygátló, úgyhogy van esély arra, hogy rossz útfelületen csapkodjon a kormány, de arra is van, hogy mégsem. (A teszten mondjuk elég semlegesen viselkedett minden szituációban.) De ez már csak az itthoni próbán fog kiderülni. Bridgeston BT015-ös gumikon zajlott a teszt. Ez elboldogul az 1000R teljesítményével. Egyedül a nagy gázas gyorsításokat nem tűrte vízen.

 
Fék

Az első fék is RR származék. 310mm-es féktárcsákra feszülnek a 4 dugattyús radiális Tokico féknyergekben lévő betétek.
Nem volt velük semmi gond az esőben. Itthon meglátjuk majd, hogy hogy vizsgázik szárazon, de szerintem nem lesz vele baj.

Hátul elég jó hatékonysággal 256 mm-es féktárcsa kétdugagattyús féknyereg kombináció lassítja a négyküllős gyönyörű kereket.

Kezelhetőség

Ha pontoznom kellene egy 100-as skálán, akkor szerintem 98-at kaphatna. A maradék kettő is esélyes lenne, ha száraz lett volna az út.

Utascipelés

Annyira nem rossz a helyzet, mint amilyennek látszik, bár az első ülés lehetne öt centivel hosszabb, mert néha nekiütköztem a hátsó ülés elejének. De inkább majd akkor írok erről, ha megjött az itthoni tesztmotor.

Összegzés

Gratulálok a tervezőknek és a Hondának, hogy ezt hagyták megvalósulni! Végre egy új konstrukció, amiben hagyták elszabadulni az olasz fantáziát. Egy gyönyörű és nagyon jól kihasználható motorot alkottak ezzel az újjáélesztett CB1000R-rel. Én szívesen járnék vele minden nap.

Felszerelések: Arai sisak, Dainese ruházat, Helly Hansen aláöltöző

Műszaki Adatok

Hengerürtartalom: 998 ccm
Furat/löket: 75×56.5 mm
Kompresszió: 11,2:1
Váltó: 6 sebességes
Tengelytáv: 1445 mm
Ülésmagasság: 828 mm
Tank: 17 liter
Gumiméret elöl: 120/70-17
Hátul: 180/55-17
Villaszög: 25 fok
Utánfutás: 99 mm  

Galéria

Comments

comments

Cimkék
MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás