Hírek

Hivatalos: itt a Ducati Hypermotard 796

Alacsonyabb ülés, 81 lóerő, 167 kg szárazon. Várhatóan 2,8 millióért.
Faster2
EuroMotor

A Ducati közzétette az első fotókat és információkat a Hypermotard kisebb, 796-os változatáról. A technikai megoldásokról egyelőre keveset árultak el az olaszok, mindenesetre úgy tűnik, csak részben voltak igazak a korábbi pletykák.

Az egyik legfőbb kérdés továbbra is a kis Hypermotard V2-es blokkjának lökettérfogata. A sajtóanyag teljesen új erőforrásról beszél, amely a gyáriak szerint finom járású és nagyon rugalmas lesz. A csúcsteljesítmény 81 lóerő, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 75,5 Nm, de az értékekhez tartozó fordulatszámot egyelőre nem adták meg. Nem véletlen, hogy néhányan úgy vélték, az új ‘Motard a kis Monster 696 cm3-es szívét kapja meg, hiszen az nem sokkal gyengébb (80 lóerő, 69 Nm); viszont ha új konstrukcióról van szó, akkor valószínű, hogy azt a Monsterbe is beépítik majd, vagyis elbúcsúzhatunk a 696-ostól.

Sajnos (vagy nem?) a szárazkuplung jellegzetes csörgését sem hallgathatjuk a Hypermotard 796-on, a tengelykapcsoló ugyanis olajfürdős kivitelű, akárcsak a Monster 696 esetében. Természetesen csúszókuplungról van szó, vagyis a tekintélyes nyomaték ellenére nem gond a durva visszagangolás, a hátsó kerék – elvileg – nem csúszhat meg. A gyár szerint az olajos kuplung másik előnye, hogy kis erővel működtethető, ami valóban jól jön, hiszen eddig a legtöbb Ducatin komoly (kéz)izommunkát igényelt a városi közlekedés.

Az új Hypermotard a kisebb blokknak, az áttervezett villahidaknak és a módosított váznak köszönhetően 12 kg-mal könnyebb 1100-as rokonánál, testnedvek és akkumulátor nélkül 167 kg-ot nyom a mérlegen. Az ülésmagasság 845-ről 825 mm-re csökkent, aminek a rövid lábú és a bizonytalan, kezdő motorosok egyaránt örülnek majd.

A 796-os három színben lesz kapható. Aki nagyon marcona masinát szeretne, válassza a matt fekete tankkal és orridommal, valamint fekete vázzal és kerekekkel felszerelt változatot. A matt fehér benzintartállyal ellátott verzió elegáns és a divatos, aki pedig klasszikus Ducatira vágyik, kérhet vörös tank – vörös orridom – vörös váz – fekete kerék kombinációt.

A kis Hypermotard október végén kerül a kereskedésekbe, nem hivatalos információk szerint 7990 eurós áron. Ez a 2,1 millió forintos összeg egészen jól hangzik, de ha hozzávesszük a 25% ÁFA-t és a regisztrációs adót, máris 2,8-2,9 millió környékén járunk. Sajnos ez a Duki sem lesz olcsó…