Tesztek

Hétköznapi hős! Yamaha FZ6 S2 teszt

MOTOR. Így, csupa nagy betűvel. Se több, se kevesebb.
EuroMotor
Faster2

MOTOR. Így, csupa nagy betűvel. Se több, se kevesebb.

A mai teljesítményorientált világ kínálatába szinte beleszürkül az FZ6-os. Nem olyan kecses, mint mondjuk egy Hornet, nincs olyan teljesítménye, mint egy Speed Triple-nek, egyáltalán nincs semmi különleges ezen a motoron. Egyszerű és nagyszerű társ a hétköznapokban, többet nem is kell várni tőle. Pontosan ez volt a célja a Yamahának, mikor tavaly piacra dobta a „lebutított” FZ6-ost (20 lóerő mínusz). Gyengébb blokk, olcsóbb alkatrészek, szelíd motorkarakterisztika. Igazi szaladgálós motor! Kezdő A-s jogsisok is bátran nyergébe pattanhatnak, az FZ6-os megszeretteti velük a nagymotorozást.


Nem is tudom ki feszít büszkébben, motor vagy lovasa 🙂

Már ha át tudják rágni magukat a kuplungbowdenen, ugyanis pont a gyújtáskapcsoló fölött vezették el a derék japán mérnökök a kábelt. És mivel se beljebb tolni, se kijjebb húzni nem lehet, marad a bosszankodás minden egyes indítás előtt.


Bowden a gyújtás felett? Igen, bowden a gyújtás felett.

De ha túl vagyunk a mérgelődésen, akkor igazán kellemes élményben lehet részünk. A négyhengeres vízhűtéses blokk az első pöccintésre beugrik, egyenletesen és halkan jár. Csak hát sarkantyúzni kell rendesen, ha kicsit tempósabban szeretnénk közlekedni vele. Nem kell megijedni akkor sem viszonylag nagy (206 kg) termetétől, mikor a kocsik között kell szlalomozni: igen kezes a kicsike.

Ami nagyon bosszantott röpke kis kalandunk alatt, hogy a szépen megrajzolt digitális műszerfalon alig lehet látni a fordulatszámot, 100 felett pedig hasznos lenne, mert a menetszéltől nem igazán hallatszik a motor búgása. A visszapillantókban pedig semmit nem láttam a mögöttes forgalomból, akárhogy csavargattam a szépen kidolgozott, krómozott tapsi füleket.


A műszerfal szép, de a fordulatszámmérő rosszul látszódik.

Aminek viszont nagyon sok hasznát vettem, az a tesztmotorunkon található kis légterelő volt, mert így nem kellett vitorlát játszanom az autópályán nagy tempónál, végsebessége 200 fölött. Na ilyenkor kell a kis szélvédő, ami mögött meg lehet lapulni. (Ha engem kérdeztek, nélküle sokkal dögösebb a vas!)

Külső

Talán kifogyott a japán mérnökökből a szufla, mikor elértek a gép hátuljához. A paripa elejére még jutott valamennyi a kreatív ötletekből, a hátsófertályát viszont nagyon csúnyán összecsapták. Viszont gyönyörű a szív alakú első lámpa, a tank anatómiai formája duzzadó izmokat formáz, a váz tökéletesen illeszkedik a lámpa és a tank által megrajzolt ívbe, viszont most jön a fekete leves.

A zártszelvény lengővillára legszívesebben rá se néznék, az ülés alá felhúzott kipufogódob a legkomolyabb búcsús céllövöldébe is csak egy pálcikát érne, annyira nívótlan a kialakítása. A hátsó traktus komolyan elrontja az összképet, amiért csak közepes jár a Hangvillásoknak.

Motor / váltó / kuplung

Ugyanaz az R6-osból származó szív dobog tesztpéldányunkban, mint az erősebb S2-es FZ6-osban. Még nyomatékban is ugyanazt a 63,1 Nm-t teljesíti, mint az izmosabb bratyó, de az átprogramozott gyújtáselektronikának köszönhetően 20 pacival kevesebbet teljesít. Városi közlekedésre ideális ez a 78 lóerő, de utassal, hosszabb távon már visszaüt a karcsúsítás. Viszont így kevesebbet kell befizetni állambácsinak. Valamit, valamiért ugye?!


Az FZ6 karcsusított blokkja.

A váltóra és a kuplungra nem lehet panasz. Nagyon lágyan, és könnyedén teszi a dolgát mindkettő. 100-on, átlagosan 5-6 liter kapott be a teszt ideje alatt a kicsike.

Menet tulajdonságok

Elég sportosra hangolták a gyárban, csodát, és pontos visszajelzést azonban a motornak ettől a porcikájától se várjunk. Szidni pedig felesleges lenni, az egész motor összképébe beleillik. Ha valaki ki tudja motorozni a benne rejlő tartalékokat, megérett a következő szintre lépésre. Erős közepes, akárcsak a vas többi szerve.

Fék

Az FZ6-os egyetlen komoly hiányossága a kétdugattyús úszónyergek. Egy 600-as nakeden már elég ciki. Nem csak, hogy úgy néznek ki, még működés közben sem áll a helyzet magaslatán. Megállítani megállítja az FZ6 által képvisel két mázsát, viszont hétköznapi használat közben is elég kiszámíthatatlan a nyomáspontja. A hátsó tárcsa pedig minden alkalommal blokkolja a kereket, ha pöppet agresszívebben lépünk oda neki.

Utas helyzet

Ha valamiben hibátlan ez a vas, akkor az utascipelésben mindenképpen. Talán egy csupaszon sincs akkora helye a potyázónak, mint az FZ6-oson. A nyereg huzata is keménysége egyaránt ideális, hosszabb távon sem lesz hólyagos sem a vezetős, sem pedig az utas hátsó fele. A gyenge blokk miatt romlik le az összkép hangyányit. Skálázhatsz a hatgangos váltón, mint megasztárjelöltek Fenyő Miki előtt, ha tartani akarod a forgalom iramát.

 
Összegzés

Az FZ 6-os YAMAHA gazdaságos. Ennél találóbb szóösszetétellel nem tudnám jellemezni a FZ6-os mibenlétét. Kezdőknek, újrakezdőknek, halvérűeknek ideális választás, de ha izgalomra vágysz, akkor valami más után kell nézned. A maga kategóriájában viszont egy kiváló MOTOR. Csupa nagybetűvel. Se több, se kevesebb.

Médiatár
Gyári Yamaha videó.
 
Ha kell, az FZ6-tal is lehet csodákat művelni.
Azért ne próbájátok ki!
Még egy promó videó.
Két FZ6 Amerika hegyein keresztül.

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás