Tesztek

Helly Hansen Warm teszt

A HH Dry-jal már megharcoltunk a meleggel, most a téli verzióval nézünk farkas szemet az időjárással.
Faster2
EuroMotor

A HH Dry-jal már megharcoltunk a meleggel, most a téli verzióval nézünk farkas szemet az időjárással.

A Yamaha októberi, és egyben utolsó R-széria futamán nem mondom, jó szolgálatot tett a Helly Hansen Dry aláöltözéke. Az első szabad edzést sikerült anélkül megfutnom, miután imádott TesztMotor-os pólóm szinte magától megállt a széken. Aztán az időmérőn és a versenyen már nem bíztam a véletlenre, jobban esett szárazon kanyargászni. Akkor, abban az elég enyhe október eleji időben a HH Dry még pont jó volt a bőrruha alatt, de az esti díjkiosztót követő hazamenetel már arcomra fagyasztotta a mosolyt, szó szerint. Ilyenkor szokott az lenni, hogy az ember magára vesz mindent, amit a szekrényben talál és ami befér az általánosan használt motoros ruha alá. Ez az első év, hogy én máshogy tettem, mert kezdenek meggyőzni a technikai ruházatok. Szerencsére vagyok akkora lépéselőnyben, hogy nem hagynak megfagyni a motoron, így viszonylag hamar a kezemben tarthattam a Helly Hansen Warm termékcsaládjába tartozó, új alsó és felső ruhám.


A fotó kedvéért igyekszem úgy csinálni, mint ha fáznék! HH WARM-mal ez nem túl hiteles.

Mielőtt belemelegednék a ruhába, de inkább a vele kapcsolatos személyes tapasztalataimba, gondoljuk át közösen mire is való a technikai ruházat. „Hogy melegen tartson” – vághatnánk rá, de nem ilyen egyszerű a történet. Lesarkítva, az ember akkor érzi magát a legjobban, ha a hőháztartása kiegyensúlyozott, azaz szervezetünknek van egy ideális hőmérséklete, amit minden áron szeretne megtartani. Ha melegebb, ez nő és elkezdünk izzadni, mert a rajtunk kicsapódott nedvesség párolgása hűtő hatású (egyszerű fizika, a párolgás hőt von el a felületről). A természet sajnos nem számította bele, hogy a modern ember mindenféle szövet darabokkal fedi el a testét, amitől a jól kitalált folyamat működésképtelenné válik. Viszont van légkondink, meg dezodorunk. A másik oldal, ha fázunk. Ilyenkor elkezd lecsökkeni a testhőnk és az izmok reflexszerű rángásba kezdenek, hogy hőt termeljenek és visszaálljon a rend. Motoron igazából mind a kettő kellemetlen érzés, ha folyik rólunk a víz, vagy ha már nem érezzük a tagjainkat, ugyanaz az eredmény: nem tudunk minden idegszálunkkal a motorozásra koncentrálni és jelentősen csökkenhet a reakció időnk.

BenZso tapasztalatai a HH Warm-ról

Ahogy ígértük, ha lehetőségünk lesz kiprobálni a téli “cuccot”, akkor a HH Dry után leteszteljük azt is. A Helly Hansen importőre biztosított nekünk felszerelést, hogy meg tudjuk osztani veletek ennek a gyapjúszállal szött anyagból készült alsóruházatnak a tapasztalatait. Több alsóruházat is került most hozzánk, amikről a jövő héten olvashattok, de elsőként a HH WARM-ot teszteljük.


Ezek a kapható színvariációk a cipzáras felsőből,
aminek a neve Freeze 1/2 Zip

A technikai részletekbe én nem megyek bele, ezért keressétek fel a www.hellyhansen.hu -t. Mi inkább a tapasztalatokra szorítkozunk, hiszen úgyis az a lényeg.  Először egy vadászlesen kuksoltam benne egy jó hideg éjszakán valahol Nógrád megyében. Rajtam volt felül a kiváló felső, alul meg maradt a  farmer és a reszketés. Úgy gondoltam, hogy a felső elég lesz éjszakára és emiatt hagytam otthon az alsó részt. Bár ne tettem volna !


Nadrágból csak fekete van, a neve Prowool Pant

A HH WARM névre hallgató fekete „cicaruha“ kicsivel vastagabb, mint a DRY névre keresztelt nyári viselet. Elsőre nem is várná az ember ezt a teljesítményt. Mármint azt, hogy melegérzetet ad ez a vékonyka LIFA szálból szőtt anyag. Pedig tényleg így van. 5-10 fokos idő volt, amikor próbálgattuk és nem csak a városban, hanem viseltem autópályán és országúton is. Robogóval mentem, aminek az átlag motornál sokkal jobb a szélvédelme.

Hogy ne csak “érzésre” alapozzam a véleményemet, magammal vittem az útra egy digitális hőmérőt, amit a ruházatomba rejtettem úgy, hogy közvetlenül a bőröm és a HH WARM között legyen.  Erre egy pamut pullóvert és egy Dainese textil kabátot vettem fel, amiben benne volt a THERMO bélés. Ennyi.

Elöl, ahol a legjobban éri az embert a menetszél, 29,9 fokos meleget tartott az öltözék. Amikor levettem megnézni a hőmérőt, egyből fotóztam, hogy dokumentáljam az eseményeket. Ezután levettem a HH-t és anélkül nyomtam tovább az utat. A hőmérő nem mutatott sokkal kevesebbet, amikor megálltam, viszont végig azt éreztem, hogy fázom, pedig csak az a vékonyka fekete réteg hiányzott rólam. A szél valahogy mindig bejutott a felső réteg alá. Valószínűleg ugyanúgy bejutott akkor is, amikor rajtam volt, csak épp nem éreztem.

A teszt konklúziója, hogy a HH WARM érezhetően növelte a melegérzetet. Az ára 19.700 Ft a felsőnek és az alsónak is. Nem a legolcsóbb az alsóöltözék piacon, de szerintem megéri, mert máshol is lehet használni, nem csak motorozás közben.

Előnye: nagyon vékony, nem zavar a mozgásban.
Hátránya: a hordás eljén egy kicsit szúrt az anyag, ami később elmúlt, és a tépőzár ezt is kikezdi, mint a nyári HH DRY-t, de közel sem annyira.

Az aláöltözőt tehát úgy kell felfognunk, mint a második bőrünk, aminek a feladata ugyanazon funkciók, amiket amúgy a szervezetünk végez: ha melegünk van, csökkenti, ha fázunk, növeli a test hőmérsékletünk. Az egész alapja persze a nedvesség el-, illetve kivezetése, ugyanúgy, ahogy a természet is csinálja. A HH aláöltözők ezt a folyamatot teszik közel tökéletessé, minden apró izzadtság cseppet rögtön a ruhán kívülre juttatnak. A hűtés így sokkal gyorsabbá válik és a testhőnk optimális marad. Ha fázunk, kicsit más a helyzet, akkor muszáj egy réteg, ami bent tartja a hőt. Viszont ha ez a réteg túlmelegít, újra az izzadtság elvezetésé a főszerep. Ez egy folyamatos körforgás, aminek az elméletét már tudjuk, jöjjön a gyakorlat.

Miután kibontottam a kis dobozokat és magamra próbáltam a testhez feszülő, fekete alsó-felsőt, azt hiszem nem hazudok az aránnyal, ha azt mondom, hogy eddig három alkalomból kétszer rajtam volt. Egyrészt szerettem volna minden körülmények között próbára tenni, másrészt egész egyszerűen igen megszerettem az új balett ruhámat. A HH Warm alapvetően a Dry-ból megismert polipropilén alapú Lifa szálakból áll, de tartalmaz egy jó adag gyapjút is. Ez azért jó, mert a Lifa szálak ugyanúgy elvezetik a nedvességet, mint a Dry-nál, viszont a gyapjú miatt megtartja a hőt is a ruha.


Kihasználtam az alkalmat, és felültem a dobogó tetejére 🙂

Pozitív irányban körül-belül 25 fokig jó viselet, afelett azért már meleg. Ha folyamatos mozgást végzünk akkor 20 fokig érezzük jól magunkat, felette se izzadunk, de a homlokunk már erősen gyöngyözik. Tekintve, hogy alapvetően melegítő alsóruhának alkották, szerintem ez nagyon jó. A másik irányban csupaszon 10 fok alatt már nem természetes a mosolyunk, de egy valamit ne felejtsünk el. Ahogy a Helly Hansen is írja, a Warm termékcsoport ’base layer’ vagyis alap réteg, más szóval a felhasználásnak megfelelően fölé kell öltözködni. Például a szelet egyáltalán nem fogja meg, és talán ez is a legnagyobb ellensége. Ha éri a szellő, vagy a menetszél pillanat alatt le tud hűlni a ruha és általa mi is. Ha motorra használjuk érdemes tehát felé venni valami szélfogó felsőt, kabátot, ami légmentesen zár. Például a Gore-tex vagy a Dainese-nél a D-Dry textil ruházat tökéletes, mert a levegő nem ér minket és a HH által kivezetett belső párát is képesek tovább engedni a szabadba, így hagyják működni a HH Warm-ot.

Annyira megszerettem a cuccot, hogy az egyik nap úgy döntöttem, próbából abban alszok. Direkt nem takaróztam be, kíváncsi voltam, hogy felébredek-e arra, hogy fázok, vagy melegem van. Szoktam. Hát nem ébredtem fel, működött az új háló ruhám. Másnap reggel úgy indultam el motorral, hogy csak egy dzseki volt a felső felett. A kinti hőmérséklet 8 fok körül volt, a dzsekim viszont nem zárt teljesen. Emiatt a bőröm és a HH felső között 14 fok volt. Visszafele felvettem egy plusz szélfogó réteget, a benti hőmérséklet ekkor 24,5 fok lett. Működik tehát, de ne várjunk csodát: a HH Warm csupán egy tökéletes alapot ad, amit a sporttól, az otthoni teszünk-veszünktől, az utcán való sétán keresztül a motorozásig mindenhez megfelel. Én például most is a HH Warm nadrágban írom a cikket, legszívesebben egész nap hordanám. Bár végül is miért ne…

A Helly Hansen termékeket a következő kereskedésekben találjátok meg.
www.hellyhansen.hu
Honda Karasna (motor szalon, márka szervíz és ruházat)
cím: 1132. Budapest, Váci út 40.
tel.: +361/ 239-4964
web: www.karasna.hu

 

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás