Tesztek

Házikedvenc! Honda PCX125 – teszt

Kicsit ismételgetünk ebben a hónapban...
Faster2
EuroMotor

Fotó: Tesztmotor.hu, Video: Pásztor Tamás (instarfilms.hu)

Nem hiába a sokéves távolkeleti 125-ös tapasztalat, hiszen a Hondának ebben a szegmensben több millió eladott motorkerékpárja van az ázsiai kontinensen. Ebből adódóan nagyon kifinomult fejlesztésekkel rendelkeznek ebben a 125-ös kategóriában.
Bár a sokmilliós eladott darabszám a friss PCX-től még igencsak messze van, de mivel ezt is forgalmazzák arrafelé, ezért sanszos, hogy nemsokára az eladási lista élén találja magát a 2010-es modell.

Külső: 10/9

A formaterv zseniális, de lehetne kicsit nagyobb az egész motor a magasabb vezetők miatt. Nekem a 186 centimmel mindössze azzal volt bajom, hogy az ülésen található deréktámasz eléggé behatárolja a mozgási lehetőségeket útközben és néha hozzáért a térdem az első idom belső burkolatához.


Nekem jobban tetszene deréktámasz nélkül egyenes üléssel, olyannal, mint ami a Vespa 300-on is van. Azon lehet tornázni menet közben rendesen, így hosszú távon sem zsibbad az ember hátsója. Ezért a mínusz 1 pont.

Ellenben van hatalmas csomagtartó, amit ebben a teszthez készített filmben is láthattok. Elhoztuk még a kölcsönözhető Lead 110-et mellé a Karasnából, hogy megnézzük mi a különbség a két Honda technika között.
Nézzétek!

Honda PCX125 vs. Honda Lead 110

Motor/Váltó:10/10

Mostanában sokat tipródtunk rajta, hogy vajon melyik az a legkisebb köbcentivel rendelkező motorkerékpár, amivel Budapesten és környékén el lehet boldogulni a mindennapokban? Eddig a Honda kínálatában szereplő FES150 Silver Wing volt a befutó, amit most ez a PCX a 125-ös blokkjával felül illetve alul tudott múlni. Szívesen járnék vele minden nap munkába, mivel a forgalom ritmusát maximálisan tudja, sőt felül is múlja azt.

A 125-ös négyütemű nálunk 3 liter alatt fogyasztott, pedig kentük a száját rendesen, elhihetitek. A városban szinte legyőzhetetlen és országúton is használható, mivel még 80 körül is érezhető gyorsulást produkál egészen a 108km/h-s végsebességig. Ott vége van, mintha egy elektronika szabályozná a végsebességet, pedig érzésre van még benne tartalék.
A leállító elektronika is jó húzás, hiszen ilyennel egy motoron sem találkozhatunk és emellett még a környezetet is óvja, mert feleslegesen nem jár a motor a piros lámpáknál. Az indítás nagyon egyszerű, elég a gázkart meghúzni és már pöfög is, ha be van kapcsolva ez a funkció. A jobb oldali kormánykapcsolón ki lehet kapcsolni ezt a leállítást, bár nem tudom kit zavar, mert csak üzemmeleg motornál működik és az újfajta szénkefementes indítómotort sem terheli túlzottan.


A baloldali kapcsolón felcserélték a kürt és az index kapcsolókat, a jobb oldalon az automatkus leállítás ki-bekapcsolója 
Fék:10/10

A kis súlyú motort úgy állítja meg a CBS fék, mint ahogy a gerely áll a földbe egy szép röppálya után. A CBS rendszernek köszönhetően a hátsó fék meghúzásával egyidőben az első kerék is fékeződik.

 
Futómű: 10/8

Ebben a kérdésben van némi gyengesége a PCX-nek, mert a futóművét egy kissé alulméretezték. Ez főleg két személlyel érződik, amikor hamar felüt a hátulja, pedig dupla rugóstagot építettek bele. Ennek a hangolásán még lehetne fejleszteni az európai piacra, mert itt nem 40-50 kilós emberkék használják ezt a robogót.

Menettulajdonságok: 10/9

Könnyed kezelhetőség, nagyon jó gyorsulással párosul. Ezen nincs is mit ragozni, mindössze a hátsó futómű rombolja egy kicsit a gép nimbuszát.


Ez már majdnem végsebesség, de viszonylag gyorsan eléri a 108 km/h-t.
Kettesben: 10/8
Ha komfortosabb, egyedibb, túrabarát ülést szeretnél, fordulj a Somoto Kárpit-hoz. Saját igények szerint, hab töltéses, zselés, egyedi, akár hímzett felületű üléseket készítenek, melyre 2 év garanciát vállalnak.
További információk és elérhetőségek: www.somotokarpit.hu

Főleg a 11 éves Bence fiammal ingáztunk vele Kispest és Nagykovácsi között. Ő simán elfért hátul, én egy kicsit szűkösen elöl, de erről a korábban említett deréktámasz tehetett. Abszolút alkalmas két személlyel is motorozni normális testalkatú motorosoknak. A hátsó kihajtható lábtartó mérete és helyzete is kiváló!

Összegzés: 60/54

Mentünk már vele a Honda 2010-es bemutató napján, majd egy városi teszten is használtuk, ahol igencsak jól megállta a helyét, sőt még arra is alkalmas, hogy az aglomerációból minden napos munkába járásra használjuk. Ja igen.., az ára is abszolút versenyképes. 698.000 Ft regadóval együtt.
Nekünk annyira kedvencünk lett, hogy egy klubbot is alapítottunk hozzá, amit a pcx.tesztmotor.hu címen érhettek el. Bár még nem sok van belőle az országban, de akinek már van ilyen, azt szeretettel várjuk a klubban.
– Az oldal folyamatos fejlesztés alatt áll, ha bármilyen ötletetek van, akkor írjátok meg a pcx@tesztmotor.hu-ra. Köszönjük! –

Előnyök és hátrányok
  • tetszetős forma
  • könnyű kezelhetőség
  • innováció
  • gazdaságosság
  • jó ár
  • behatárolt üléspozíció
  • gyenge hátsó rugóstag

Műszaki adatok a pcx.tesztmotor.hu-n.

Galéria:


Pofás járgány. Nekem kifejezetten tetszett a lapos szélvédő plexi. Ha már motorozunk, akkor fújjon a szél… A far sem ronda, ha lány lenne sokan megfordulnának utána.


Nagy irattartó is van, bár nem zárható. Az ülés a gyújtáskapcsoló melletti kapcsolóval nyitható elektromosan.

Itt a másik városi mindenes a Honda kínálatából a Lead 110.

Rendelhető színek 2010-ben

Comments

comments

Cimkék
MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás