Műhely

Hayden replikát festett Mike Tomi

Már nem csak az USA-ban van ilyen...
Faster2
EuroMotor

Mike Tomi hazánk egyik nagy Airbrush művésze, akitől most kaptuk a legújabb művét.
Most ővé a szó!

Mike Tamás:
Még augusztusban megkeresett a Ducati di Boscóból Attila, hogy lenne náluk egy vadiúj 848-as Ducati, amire Nicky Hayden replika fényezést képzelt el. Laguna Secában Nicky „hazai” fényezésű motorral virított, amit aztán –a hírek szerint- utcára is kiadnak, igaz limitált példányszámban és csak az USA-ban.

Emiatt adott volt az ötlet, hogy fényezzünk egyet „magunknak”. Az első nehézség a megfelelő képanyag felkutatása volt a neten, igaz szinte minden nézetből találtam fotókat a motorról, de elég kicsi felbontásban. Aztán megkaptam a halom fényezendő műanyag elemet. A festést a tankkal kezdtem, mert ebbe csak a jellegzetes Ducatis fehér dupla csíkozás ment, középre. A tank többi részét nem bántottam, maradt az eredeti.

Aztán az alsó idomok következtek, megfelelő alapozás után feketére fújtam, majd belefestettem a rajtkockákat. Az oldalidomokra felragasztottam a Corse felirat pozitívját, majd pirosra fújtam az alsó felét.

A fejidom a sárvédő és a hátulja gyöngyház fehér lett. Következett a rajtszám előre és a három-három csík a két oldalára. A legnehezebb rész ezután jött: a csillagok. Gondolom gyárilag ez nem gond nekik felragasztva, de én mindent festettem. Először a nagy fehér csillagot ragasztottam ki, mivel ez átlóg a fejidomra az idomokat össze kellett illeszteni, ami motor nélkül, asztalon nem volt egyszerű. Aztán a csillagot átmásoltam a másik oldalra. Kitakarás után körzővel húztam körbe a kis csillagok kék betétjének a kontúrját. Majd újabb takarások után lefújtam a világosabb kék csillagszínt, amit lefedtem telibe papírral és rárajzoltam a kisebb csillagokat. Mellékesen jegyzem meg, ezeket igen nehezen bogarásztam ki a fotók alapján. Aztán egyenként kivágtam mindet, de a legunalmasabb munkafolyamat az volt, hogy tükrözzem ugyanazt a másik oldalra.

Ráfújtam a sötétebb kéket is kicsomagoltam az egészet. Ekkor láttam, hogy az eredeti nagy csillag kontúrja vékony lett, ezért ezt kijavítottam. Kisebb javítgatások után lelakkoztam az elemeket. Amikor másnap megnéztem láttam, hogy a fehér hátsó idom eleje egy helyen piros ködös lett, újra becsiszoltam a kritikus helyet, fehér fújás és új lakk következett. Sajnos másnap láttam, hogy most meg felmarta a lakk, mert túl friss volt még az előző réteg. Egy nap pihenő után újra csiszoltam, majd fehér és új lakk, ez már jó lett. (szerk: Ezért jár a tisztelet minden fényezőnek.  Megcsinálni valamit, amit a rohadt kémia másnapra elintéz és lehet újra csinálni…)

Ezután vettem észre, hogy az oldalidom sarkán, belül egy orbitális lakkfolyás van. Olyan helyen volt, hogy csak mini csiszológéppel tudtam simára csiszolni, fehérre fújtam és lakkoztam, ekkor volt kész a motor. Illetve még Hayden is aláírta a tankot. Na jó, én festetten oda az aláírást, de hiteles lett! Azóta bent áll a motor a Ducati di Bosco szalonban, bárki megvásárolhatja, és egy olyan kuriózumhoz juthat, ami nem fog szembejönni az utcán, de tán még Európában sem.

 

Mike Tamás

 

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás