Tesztek

Hát akkor szállítsunk: Fiat Scudo

Jó-jó, kell egy mindennapi szállítóautó. De motort szállítsunk vagy családot? Hát mindkettőt!
EuroMotor
Faster2

Jó-jó, kell egy mindennapi szállítóautó. De motort szállítsunk vagy családot? Hát mindkettőt!

Mélyen taposunk a tél közepében, de a motoros szezon fogalma szerkesztőségünkben nem ismer határokat. Ettől függetlenül mégis aktuálisabb ilyenkor négykeréken tesztelni, ha meg már autó, akkor szállítójármű, amibe akár motorokat is pakolhatunk. Rengeteg féle járgányból lehet válogatni, ami alkalmas motorszállításra, és rendre ki is próbáljuk őket. Ezennel a Fiat Scudo-t teszteltük, még hozzá személyautó változatban, ami nem csak szállításra, hanem családi járműnek is szánt az olasz márka. Első körben ebből a szempontból vizsgáltuk, majd jött jó néhány motor bepakolása a puttonyba.


Ilyen volt, ilyen lett.

Maga ez a Scudo tavaly jelent meg a piacon, amiformailag jókora előrelépés a régihez képest. Szereztünk is egyet szemléltetni a különbséget, amit a fenti képen láthattok. Azt hiszem egyet értünk, hogy jót tett neki az átalakítás… Belül személyautós beltér fogadja a vezetőt és családját, mindenhol kárpitozott az utastér. 8+1 ülésünk van, a plusz elöl középen, amit csak akkor ajánlott használni, amikor nagyon muszáj. Egyébként az ülések hosszú távon is kényelmesek, aminem véletlen, mert inkább utazásra lettek kifejlesztve, mint éles kanyarodásra. Oldaltartásuk nem sok van, a Schumacherek ezért óvatosan vezessenek.


Akár két krosszmotor is elférne hátul.

Egyébként a futóműhangolás tempós fordulgatásra is alkalmassá tenné az autót, mert ha kevés benne a súly, pont annyira kemény, amennyire még nem pattog. Sőt egyáltalán nem pattog, viszont cserébe kicsit hangos. A hangról jut eszembe, hogy a motort csak akkor lehet hallani, ha hidegen jár. Miután bemelegszik -amihez kell vagy 10 perc járatás vagy közlekedés- már sokkal csendesebb.


Babakocsi egy az egyben befér és így az asszonyka is örül,
hogy nem kell összecsuknia.

Az 1997 köbcentis Multijet erőforrás ebben az autóban a 120 lóerőt présel ki magából, de létezik ennek a típusnak 90 és 140 lóerős variációja is. Nekem ennek a 120 lovas változatnak a viselkedése nem tetszett annyira, mert 2000-es fordulatszám alatt olyan érzesem volt, mintha egy 80-as évek beli Diesel autóban ülnék. Végtelenül lomha. Ha viszont bekapcsol a turbó, rendesen életre kel a szerkezet, mintha hirtelen átültünk volna egy spoilerezett, chip-tuningolt szörnyetegbe. A turbólyukat viszont kiküszöbölhették volna. Meg lehet szokni, de szebb lenne az élet nélküle. Fogyasztása nálam 9 liter volt 100 km-enként.


Klikk és a FIAT-nál talalálod magad

No, de térjünk rá arra, hogy mit is keres egy autó nálunk, a TesztMotoron. Persze, hogy motorokat pakolunk bele. Ennél az autónál az ajónyílás mérete határozza meg, hogy milyen motorokat tudunk feltolni rá, ami 120 cm magas. A raktér hossza 2,2 méter és a kerékdobok közötti szélessége 123,7 cm. Ezek a méretek alkalmassá teszik két sport, vagy krosszmotor befogadására is. Gond csak a nagyobb testű motoroknál van. Ilyen volt például egy Gilera GP800, vagy egy X7, ami a plexi magassága miatt maximum csak alkatrészekre bontva férne be.


Ez a Vespa a plexitől bőven elfér, de a tükrökkel már matekolni kell.
A lekötéshez viszont rengeteg gyári fül található.

Viszont egy 50 köbcentis nem túl nagy testű Piaggio Zip még úgy is befér ha csak az egyszemélyes üléseket vesszük ki az autóból. Ez viszont alkalmassá teszi arra, hogy ha a családban van egy robogó, akkor nem kell az autóval csak a város széléig jönni, onnantól viszont rengeteg időt és parkolási díjat lehet vele megspórolni egy ilyen kismotorral kiegészítve, amire a B kategóriás jogosítvány is lehetőséget ad.


A pallót egyébként a Motorparts forgalmazza.
Aki sűrűn tologat le-föl motort, annak kötelező tartania egyet!

Egy bökkenője van csak a jobb oldali egyszemélyes üléssor kiszedésének: ha egy robogó is bent van, akkor a hátsó kétszemélyes ülésekre sajnos csak trükkösen lehet bejutni, mert a bal oldali tolóajtót lehagyták erről a kivitelről. Igaz, létezik olyan, amin van bal oldali tolóajtó is, érdemes lenne inkább azt választani, ha motorszállításra adjuk a fejünket.


A gyerek motorja simán befér leghátulra

A kétszemélyes üléseket meg nem lehet úgy kivenni, hogy az egyszemélyesek bent maradjanak, mert azok a kétszemélyeshez vannak rögzítve. Így csak 3 hely marad az utasoknak a legelső sorban.


Csak mellékesen jegyeznénk itt meg, hogy a 2009-es CRF Hondákat teszteltük
Czúni Lacival, amiről hamarosan olvashattok!

Ennek ellenére egy családnak hibátlanul lehet variálni az utasterét, ha meg motorozni megyünk a haverral, akkor úgyis ketten ülünk csak az autóba és ilyenkor a hátsó üléseket otthon kell hagyni.

Előnyök és hátrányok
  • Jól variálható utastér
  • Jó fogyasztás
  • Szép forma
  • Szállítani is jó, de családi autónak is beillik
  • Személyautós beltér
  • Bal oldali tolóajtó hiányzik
  • Nehezen mozgatható ülések
  • Az 120LE-s változat alul lomha, aztán nagyon hirtelen kel életre
Schumacher is ezzel szállít 🙂

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás