Hírek

Gülüszemű Ducati-gyilkos

A Moto Morini a Ducati Multistradára vadászik. Vagy a Hypermotardra?
Faster2
EuroMotor

A Moto Morini már javában teszteli új modelljét, amely a Ducati Multistrada hamarosan bemutatkozó utódjának lehet majd a vetélytársa. De az is elképzelhető, hogy valójában a Hypermotard csúcsváltozatának ellenfeléül szánják.

Az új Morinit az olasz Motociclismo magazin fotósa kapta lencsevégre az Adria versenypályán. A képek alapján nehéz eldönteni, pontosan milyen gépről is van szó, a Motociclismo szerint a Granpasso 1200 sportosabb „aszfaltváltozatát” láthatjuk. A fejidom és a tank körüli burkolatok egy az egyben a Granpassóról érkeztek, és az utaskapaszkodóval ellátott kétszemélyes nyereg is erősen emlékeztet a márka túraendurójának hátsó felére. A plexi viszont hiányzik, bár egyes értesülések szerint csak leszerelték.

Az igazán érdekes dolgokat a futómű környékén találjuk: a drótküllős off-road kerekek eltűntek, helyükre 17 colos öntött felnik kerültek, amelyekre sportgumikat húztak. A lengőkar változatlannak tűnik, az egyetlen eltérés a Granpassóhoz képest, hogy szürke helyett feketére fényezték. A jobb oldalra helyezett rugóstag itt is Öhlins emblémát visel, de biztosan áthangolták, hiszen illenie kell a sportmotorokat idéző frontrészhez. Az új modell vaskos fordított teleszkópokat kapott, méretes féktárcsáit pedig a Brembo brutális, négydugattyús, radiális rögzítésű monobloc nyergei szorongatják. Ez utóbbi megoldás már szinte túlzás: minek egy túraenduróra ilyen komoly versenyfékrendszer?

A Motociclismo váltott néhány szót a Moto Morini fejlesztési menedzserével, aki elmondta, hogy az újdonságban is a cég 1187 cm3-es, 87 fokos V2-ese dolgozik, ugyanazzal a specifikációval, mint a Granpassóban. Ez 8500-as főtengelyfordulatnál leadott 118 lóerőt, és 1500-zal alacsonyabban mérhető, 103,6 Nm-es nyomatékcsúcsot jelent. Azért mégsem teljes a hasonlóság, az új moci ugyanis nem egy, hanem két, jellegzetes formájú dobon keresztül lélegzik.

A tisztességes dőlésszögek és a supermotókéra emlékeztető ülépozíció láttán egyesekben az is felmerült, hogy a Morini valójában a Hypermotard ellen küldi harcba újszülöttjét. De bármelyik Ducatit is vették célba, nem lesz könnyű dolguk: a pletykák szerint a bolognaiak a Multistrada utódjába és a csúcs-Hypermotardba is a 1098-as superbike áthangolt blokkját szeretnék beépíteni, szóval fel kell kötnie a gatyáját annak, aki szembe szeretne szállni velük.

A Morininek erre is lehetne válasza: csak „corsarósítania” kellene az erőforrást, és máris 140 lóerő illetve 123 Nm állna a pilóta rendelkezésére. Akkor talán a monobloc féknyergek sem tűnnének felesleges nagyzolásnak…

Galéria: a Moto Morini új modellje