Tesztek

GG: ‘Quad’ és ‘trike’ utcára, pályára…

Négy- és háromkerekű kuriózumok Svájcból: GG Quadster és Taurus (videós teszt)
Faster2
EuroMotor

Tesztpilóta: Tóth Zoltán Film: Pásztor Tamás Képek: TesztMotor

Két különleges svájci építésű gépezetnek köszönhetően pár óra hosszára Casino de Monte Carlo-fíling uralkodott el a kakucsi pályán – talán Monacóban látni ilyeneket, de ott sem minden sarkon. A BMW blokkos, csúcsminőségű alkatrészekből összerakott quad(?) és trike(?) bizony leginkább a nyugat-európai és észak-amerikai tehetős ínyencek játékszere.

Miután Marcus, a svájci ‘GG’ cég részéről legurította a trailerről a három- és négykerekű kuriózumokat, közelebb lépve hihetetlen finomsággal – mondhatni svájci precizitással – összerakott motor-szerűségeknek lehettünk tanúi. A motorkerékpárokhoz a legtöbb köze a blokknak, a váltónak és a kezelőszerveknek van: a BMW K 1300 S-ről származnak. Igen, 175 lóerős teljesítmény, 140Nm-nyi nyomaték, kardánhajtás – mindez mindenféle segítő-elektronika (TC pl.) nélkül. Indulhat a móka mára…

Kézzel, kisszériás gyártásban készülő járműveket hozott a svájci úriember a KakucsRingre: a négykerekű GG Quadster és a háromkerekű GG Taurus között egy kerék a különbség – és ezáltal megannyi más is, főleg a vezethetőséget tekintve. Mivel a Taurusnak nincs ki a négy kereke, a száraz számokban is vannak különbségek közöttük: a Quadster 390 kilót nyom szárazon, ennél fogva minden egyes kilóra majdnem fél lóerő jut. A Taurus kilenc kilóval nehezebb (plusz súlyok is kerültek rá az ideális elosztás érdekében), de még így is 0.43 ló ereje mozgat egyetlen kilogrammot. Ettől a súly-lóerő aránytól napjaink ezres sportmotorjainak tudatában nem dobunk helyből hátraszaltót, csakhogy ehhez érdemes még hozzászámolnunk a futómű teljesítményét… A csúcsminőségű Wilbers elemek és a finoman megmunkált saját gyártású alkatrészek összhangjának köszönhetően semmi máshoz nem hasonlítható élmény várja azokat, akik befizetnek a GG ‘szépségek’ valamelyikére…

Ezzel egyszerre érkeztünk a két kényes témához az élményjárművekkel kapcsolatosan: a szépség szubjektív, de ennyiért meglehetősen elnagyoltnak tűnik a dizájn – bár az is mindenképpen igaz, hogy ez esetben a szépség a részletekben rejlik. És hogy mennyi az annyi? Szinte mindenki 8 körül tippelte, de 20 millióba kerülnek. Nem, nem együtt… Ez a manufakturális-jellegű gyártásnak köszönhető, hiszen véletlenül sem a tömegeknek szól – hanem azoknak a – leginkább tengerentúli, és most már keleti – vásárlóknak, akik valami ‘másra vágynak’. A forgatás napján volt pár sportmotor a kakucsi pályán, de azok összértéke sem érte el egyik GG árának a felét sem talán. Aki megteheti, annak valószínűleg legalább ennyi motorja van otthon… Mindenestre komoly csomagot kapnak a pénzükért, akármelyiket is választják – a háromkerekű megoldást a különböző “gyártási kedvezmények” hívták életre, ahogy azt autómániás kollégánk, Tóth Zoli is elmondja a filmben. Jöjjenek hát Totti tapasztalatai: milyen élményt ad, miben különbözik a három és négy kerék, bivaly BMW motorblokk köré szerkesztve?

GG Quadster és GG Taurus pályateszt

Marcus, Svájcból: GG, mint Grüter + Gut Motorradtechnik GmbH – 2004 óta építenek BMW-blokkos quadokat


A váztól kezdve a lábtartóig-fékpedálig igényesen megmunkált alumínium alkatrészekkel találkozunk – a hangja is kellemes…


A blokkon és a hajtáson kívül a műszerfal és a kezelőszervek is a BMW-től származnak, de emellett rengeteg a saját gyártású GG-alkatrész


Quadster: 245-ös “peres” autógumik, 270 millis tárcsafékek és 100 millis rugóutak – hátramenet is van


Ez nem is autó, nem is motor Biztos Úr! De még csak nem is quad…


A háromkerekű valamivel motorosabb élményt ad – és nem csak azért, mert lehet vele kétkerekezni…

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás