Hírek

Gáborba 3-szor belementek a versenyen

Nemsokára mindent kiderítünk és jelentkezünk.
Faster2
EuroMotor

Nem elég, hogy a közvetítés hiánya miatt kellett végig izgulnunk a hétvégén, de a verseny közepétől még valami történt is Talmácsi Gáborral, amiről persze minden kamera lemaradt. Ahogy hírt kapunk róla, hogy mi történt, egyből jelentkezünk.

Egy biztos, ha nézni akarjátok a versenyeket, akkor a motogp.com-on kiváló minőségben lehet végignézni az összes versenyt. Én ott néztem a Live Timinggal együtt.

Próbálok beszámolni mi történik éppen.

21.58 A MotoGP startja is csúszik, most kezdett el esni az eső!

22.22 Capirossi most mutatta az asszonnyal az ölében, hogy Ő inkább elmegy aludni. 🙂
Mindenki rohangál fel alá a boxban. Az eső továbbra is szakad.

22.30 A verseny törölve. Itt ma már senki nem megy ki a pályára, ami inkább hasonlít egy csónakázótóra, mint egy sivatagi  versenypályára.

23.30 Budur Gabitól a MotoGP könyv szerzőjétől jött egy kis hírmorzsa, miszerint Gáborba háromszor belementek a verseny során. Valószínűleg a motor is sérült és ő is megsínylette. Bővebb info holnap…

Addig is itt a motogphirek.hu beszámolója:

Az eredeti programtól eltérően magyar idő szerint csak 20:55-kor vette kezdetét a 250-es géposztály versenye. A futamot Barbera nyerte Cluzel és Meglio előtt. Talmácsi a tízedik, Tóth Imre pedig a tizenhetedik lett.

Huszonhárom fokos melegben, itt-ott még esőfoltos, azonban lényegében száraz pályán vette kezdetét a negyed-literes kategória futama. Alvaro Bautista várhatta a rajtot a legelőkelőbb helyről, vagyis a pole pozícióból. A magyar fiúk a hatodik (Talmácsi Gábor), illetve a tizennyolcadik (Tóth Imre) rajtkockából vágtak neki a tizenhárom körös qatari viadalnak. A legjobban Hector Barbera kapta el a rajtot és ennél fogva a spanyol motoros fordult elsőként a célegyenest követő jobbosban. A nagy kavarodásban a féktávon sajnos Mattia Pasini a Team Toth új szerzeménye a kavicságyba kényszerült és kénytelen volt feladni a futamot. Ezen felül pár kanyar elteltével a mezőny hátsó felében egy kisebb tömegbukás volt (Leonov és Axel Pons bukott), ahol Tóth Imre tett egy kisebb kirándulást a pályán kívül.

Két kör elteltével egy vezető hatos boly alakult ki a következő sorrendben: Debon, Barbera, Cluzel, Faubel, Wilairot, Talmácsi. Kilenc körrel a vége előtt Raffaele De Rosa és Roberto Locatelli is felzárkózott a legjobbak közé, miközben Cluzel és Barbera kissé meglógott a többiektől, ami azt jelenti, hogy egy másodperces előnyre tettek szert. Hét körrel a vége előtt Talmácsi vártalanul tempót veszített és egyszerre többen is (Meglio, Bautista, Wilairot, De Rosa) elmentek a magyar motoros mellett.

Időközben a vezető kettős (Cluzel és Barbera) majd négy másodperces előnyre tett szert a többiekkel szemben, illetve a harmadik pozícióban lévő Raffaele De Rosa is kissé meglépett az üldözőktől. Az utolsó két körben már Hector Barbera állt az élen Jules Cluzel előtt, De Rosát pedig a Bautista – Meglio kettős „kergette”, Lüthi és Aoyama kíséretében. Eközben Talmácsi Gábor sajnálatos módon már a tízedik helyig csúszott vissza Roberto Locatelli mögé.

Barbera az utolsó körben pár motorhossznyi előnyre tett szer Cluzellel szemben és úgymond „magabiztosan” meg is nyerte a qatari nagydíjat. A harmadik helyért folytatott küzdelemből Mike Di Meglio jött ki a legjobban, aki a dobogóra legalsó fokára állhatott fel a díjkiosztó ünnepségen. A pole pozícióból induló Bautistának meg kellett elégednie a hetedik pozícióval, Talmácsinak pedig a tízedikkel. Tóth Imrét végül a tizenhetedik helyen intették le Leonov és Rodriguez előtt. Minden kétséget kizáróan a Team Toth mihamarabb szeretné elfelejteni majd a mai napot, hiszen mindkét versenyzőjük kiváltképpen peches szituációkba keveredett még az első körben, ahol mind Pasini, mind pedig Imre versenye elúszott.

A futamnak két meglepetésembere is van, mégpedig két francia motoros személyében. (Jules Cluzelről és Mike Di Meglioról beszélünk.) A francia fiúk kiemelkedően jól teljesítettek a viadal során és teljesen megérdemelten állhattak fel a dobogóra azt követően. A történet pikantériája, hogy ők nem gyári, hanem félgyári, az LE jelzésű 250-es Apriliával versenyeznek, ami értelemszerűen technikailag nem annyira „fejlett”, mint az RSA.

Remélhetőleg a Talmácsi és Tóth Imre is sokkal jobb eredményt tud majd elérni a világbajnokság soron követező versenyhelyszínén, a japán Motgeiben. Igaz, hogy Imre majd csak Jerezben kapja meg a gyári motort, azonban Cluzel és Meglio példáján jól látszik, hogy a félgyári vassal sem reménytelen próbálkozni. Addig is: Hajrá Magyarok!

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás