Műhely

Flexcase: világújdonság a BMW-től

Ideális kompromisszum a sportos forma és a megfelelő tárolókapacitás között?
Faster2
EuroMotor

Igaz, világújdonságnak tekinthető a BMW ötletes újítása, a Flexcase rendszer esetében mégsem kell űrtechnikára gondolni: igazából egyszerű megoldás, de hogy mennyire nagyszerű, azt majd a vásárlói visszajelzések válaszolják meg. A rendszer lényegében egy bővíthető csomagtartó, amely használatakor akár két bukósisak is elhelyezhető – az egyébként sportosabb hátsójú – C 600 Sport luxusrobogó ülése alatt.

A BMW új, C 600 Sport és C 650 GT maxirobogói esetében a leendő vásárlók feltehetik a kérdést: melyik modell igazodik leginkább személyes igényeikhez? Noha megjelenésüket és funkcióikat tekintve a motorok eltérnek egymástól – többek között a merőben új megoldásnak köszönhetően -, mindkettő jól elnyeli a csomagokat.

Akik kénytelenek sok csomagot szállítani vagy rendszeresen nagyobb távokat tesznek meg, valószínűleg a C 650 GT-t fogják választani,: a BMW „túra-robogója” nagy tárolókapacitással, két fő részére teljes értékű túraképességgel, igényesen kárpitozott üléssel és a vezető számára állítható háttámlával készül.

Az ülés alatti nagyméretű rekeszekben 60 liternyi poggyász fér el, a többi csomagot a farrészen elhelyezett bal és jobb oldali tárolókban, a lábtér első részében vagy a bal oldali, zárható tartóban lehet elhelyezni. A C 650 GT-ben akár két teljes méretű bukósisak “alapból”, bővítés nélkül is elfér, a tárolóba a C 600 Sporthoz hasonlóan ülés alatti belső világítás is került.

A motor hátsó részébe épített Flexcase rendszer innovatív megoldásának köszönhetően feltehetően a C 600 Sport vásárlói sem fognak csalódni a motor pakolhatósági lehetőségeiben. Noha a C 600 hátulja rövidebb és sportosabb a GT-nél, e maxirobogó tervezői egy világújdonságot jelentő “integrált raktér-koncepcióval” álltak elő, amit kibővítve megnő a kihasználható hely, ahol akár egy további sisak is elfér.


A kinyithatós megoldás természetesen csak álló helyzetben használható – a rugalmas anyag a bajorok szerint elég erős és nem is ázik át

A Flexcase megoldás lényegében egy bővítményt tartalmaz, ami a C 600 Sport hátuljáról lenyitva lehetővé teszi, hogy parkolás közben még több csomagot hagyjunk a járműben. A BMW Motorrad által szabadalmaztatott megoldás kevlár-alapú, nagyon erős, rugalmas anyagból készül, így flexibilis, de mégis lepergeti a szennyeződéseket és a vizet.

Parkolás idején a C 600 Sport vezetőjének és utasának nem kell magával vinnie a sisakját. Bár a Flexcase-t út közben visszazárva kell tartani, az ülés alatt így is marad elég hely egy (utas)bukósisak és egy pénztárca vagy pedig egy bevásárlótáska számára. További csomagok szállítására mindkét új maxirobogóra felszerelhető hátsó csomagtartó vázzal, topcase-szel és egy, a lábaknál elhelyezendő konzoltáskával (lásd a lenti képen) – ez utóbbi 12 literrel növeli meg a tárolókapacitást.

Forrás: BMW


 Túracsomag: a középső, opcionális konzoltáska plusz 12 liternyi csecsebecsét képes elnyelni


A bővíthető csomagtér eddig leginkább autós “extra” volt – nem hiába a BMW “találta fel” a kétkerekűekre..