Tesztek

Fiat Doblo Cargo

Robogó doboz
EuroMotor
Faster2

Ez a Fiatot már jó régen lefotóztam, mert itt indult el az a gondolat a fejemben, hogy jó lenne a szállítójárműveket is bemutatni az oldalon, hiszen a szállítás  is szorosan hozzátartozik a motorozáshoz. Főleg ha valaki előszeretettel látogatja a pályákat, akkor sok energiát meg lehet spórolni, ha szállítójárműbe tesszük a motort az útra.

Így ha valami baj történik a pályán, egyszerűen haza is tudunk menni. Arról már ne is beszéljünk, hogy  kényelmesebben meg lehet tenni az utat, mintha motorral mennénk le mondjuk a Pannóniaringre.

Ezt a Doblo Cargo-t egy 1.3-as 75 lóerős, 190Nm-es Multijet Diesel erőforás hajtotta, ami inkább volt takarékos, mint egy rakéta. 5-6 liter gázolajjal lehet vele közlekedni 100 km-enként, viszont orbitális gyorsulásról nem beszélhetünk. Cserébe viszont sok mindent be tudunk rakni a csomagtérbe. Ez egy 5 személyes változat volt, amiben a család is elfér, viszont, ha az üléseket kipakoljuk, akkor könnyen motorszállítóvá tudjuk varázsolni.
Az egyik legnagyobb gond ezzel csak az volt, hogy nem sík a csomagtér padlólemeze. A hátsó üléssor előtt ott van egy magasítás a padlólemezen, amitől lehet, hogy egy átlagos motor már nem férne be. Ezért próbálkoztunk a Moto-Itáliánál egy robogót betuszkolni.

A padka, amin át kell emelni az első kereket

Ez a Piaggio NRG viszont pont elfért a puttonyban. Amikor átemeltem ezen a „padkán“ az első kereket, akkor pont úgy fért el, hogy semmit sem nyomott és simán ki lehetett kötni a motort a szállításhoz.
Ehhez vannak gyári fülek a padlólemezre csavarozva, amikhez a spaniferek által a motort rögzíteni lehet.

A másik dolog a padkán kívül, ami nem tetszett, hogy a hátsó ajtó zárja nem működött megfelelően. Pedig nem egy öreg autóról beszélünk, mert mindössze 5 hónapos volt a kicsike, és a zár már elfáradt benne. Ennek többször hangot is adott és a műszerfalon villogtatta a visszajelző lámpát, pedig az ajtó zárva volt.

A bűnös

A kicsi raktér ellenére szerintem még egy kisebb méretű sportmotort is be lehetne gyömöszölni, úgy, hogy a hátulja legyen előre felé, de erre sajnos nincsen bizonyítékunk. Ha valakinek van ilyen kép a birtokában, akkor kérjük, hogy küldje el nekünk.

Műszaki adatok:
Az ajtónyílás méretei magasság, szélesség: 1245mm, 1231mm
A raktér hossza: 1680mm
Alapár: Fiat Doblo Cargo 1.3 MJet 2.720.000Ft +áfa-tól
 

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás