Tesztek

Exo2 fűthető kesztyű

Tavaly fogtuk tartóstesztre ezt a téli kesztyűt. Íme, a tapasztalatok.
EuroMotor
Faster2

A hideg sok motorosnak okoz fejfájást. Mivel és hogyan kéne védekezni ellene, hogyan lehetne kitolni a szezont még egy kicsivel, esetleg megszakítás nélkül végignyomni az évet? Egy teljes téli szezonnal a háta mögött az Exo2 Stormshield fűthető motoros kesztyű megkezdi második idényét nálam, ezért megosztom veletek eddig szerezett tapasztalataimat róla. Remélem, még éppen időben olvassák ezt a cikket azok, akiket érint a téma.

 

Tavaly ősszel kezdtem tesztelni az Exo2 kesztyűjét. Ez egy elektromos árammal működő fűthető kesztyű, ami a motor akkumulátoráról veszi az energiát, tehát amíg a motor megy, addig egészen biztosan működik, ellentétben a saját áramforrással rendelkező termékekkel. Fogyasztása csekély, mindössze 14 W (egy pár). A bekötéshez saját kábelezés jár, külön biztosítékkal, így nyugodt szívvel egyenesen az akkumulátorra köthető.


Az Exo2 Stormshield kesztyűn alig látszik a használat
Használat

Gondolom, ez érdekel mindenkit a legjobban. Jelentem az Exo2 minden szempontból szuper. Az emeli ki a többi hasonló termék közül, hogy nincs benne fűtőszál, egy FabRoc nevű, speciális anyag (lásd lejjebb) melegíti, éppen emiatt nincs hidegebb vagy melegebb pontja, mindenhol egyforma hőmérsékletű.

Az én kezem különösen fázós, ezért nagyon jól jött a fűthető kesztyű, gyakorlatilag egy spéci cordura szerelésben és ebben abszolváltam a legutóbbi telet. De nem csak a telet, hanem az őszt és a tavaszt is! Amikor még a sima kesztyű túl hideg volt, vagy esett az eső, az Exo2 még mindig a legjobb választásnak bizonyult, ugyanis bekötés nélkül alapból elég jó hőszigetelő, vízálló, ráadásul még szellőzik is, amiket együtt nem sok kesztyű mondhat el magáról.


Érdemes venni hozzá gyári hőmérséklet-szabályozót
FabRoc, a csodaanyag

Ez a FabRoc hihetetlen. Egy vékony, gumiszerű anyagról van szó, ami rugalmas, nyúlik, hajlik, és mosószerrel mosható. Egy FabRoc-ból készült ruhadarab bármely pontjára feszültséget kapcsolunk, akkor az melegedni kezd. A felvett energia 98%-át hővé alakítja, mégsem melegszik soha túl egy bizonyos hőmérsékleten. Kárt tenni benne szinte lehetetlen, amíg teljesen ketté nem szakad, addig minden pontja egyformán meleg. Rövidzárlatot nem tud előidézni.

Ergonómia

Elsőre kissé merevnek tűnt maga a kesztyű. Mint kiderült, a speciális anyag miatt volt ilyen, pár hét használat után betört, megpuhult, és teljesen a kezemre idomult. Kényelem terén mindenképpen dicséret illeti. Mivel nem túl vastag, ezért a kezelőszerveket egészen jól lehet benne érezni. Ami a kidolgozási minőségét illeti, egy év után gyakorlatilag újszerű állapotban van. További pluszpontokat adok a teljes értékű protektorokra, amik nem megszokottak a téli kesztyűknél. Az elektromos vezetékek elhelyezése a fantáziára van bízva. Érdemes az ülés alól kivezetni a csatlakozót, erre kötni rá felszálláskor az elosztó kábelt, ami elég hosszú ahhoz, hogy a kabát két ujján lehessen kivezetni. Ehhez szintén csatlakozóval kapcsolódnak az egyes kesztyűk. Az egyszerű jack dugóknál érdemes odafigyelni a kábel elvezetésére. Én ezt módszeresen elhanyagoltam, ezért gyakran feszült a kábel, és fél év után megtört. A hibát szigetelőszalaggal javítottam, azóta nagyobb gonddal járok el.

További termékek

Az Exo2 nem csak kesztyűt, hanem dzsekit, mellényt, vesevédőt, és talpbetétet is gyárt, mind ugyanebből a kiváló FabRoc anyagból.

Az Exo2 Stormshield kesztyű tehát sikerrel teljesítette első idényt. Azt a kis kábelmizériát leszámítva tökéletesnek mondható. Jelenleg napi használatban van, mint sima téli kesztyű, de az elektromos bekötés ideje is hamar elérkezik, hiszen reggelente gyakran 5 fok alá esik a hőmérséklet.

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás