Blog

Előzetes: Aprilia Mana 850

Egyelőre még csak a teszt bevezetőjét olvashatjátok, holnap pedig jön a folytatás is
Faster2
EuroMotor

Mielőtt teljesen kiteríteném elétek az Aprilia 850-es, automata motorját, előbb jöjjön egy kis bevezető, melyben természetesen még eszemben sincs kijátszani a kártyáim. Ha részletesebben is kíváncsiak vagytok erre az érdekes szerzetre, figyeljetek minket!

Az Aprilia egyik csendes, noalei irodájában, a projektért felelős főtervező épp elnémítja a rádióból dallamozó Eros Ramazottit. Ám hiába rágcsálja tovább –immár csendben- ceruzája rég szétcsócsált végét, az ihlet továbbra sem szállja meg. Aztán egyszer csak bumm! Miközben a kétszer csípős paszta eredményével küzd a klozeton, a színessel összemosott alsóját látván harsányan, és boldogan kiált fel. „Megvan!” Hát így kezdődött a Mana története.


A tervek

Hol az összefüggés? A teszt előtt úgy tűnt, ennél a motornál épp úgy mostak össze két tök külön kategóriát, a robogót a nakeddel, mint ahogy olasz barátunk kezdő felesége kevert új színt a fehérneműikre. Pedig az általános jármű-evolúció szerint teljesen normális lehetne, hogy a manuális váltós modellek mellett automata típusok is várjanak ránk a szalonokban. Főleg annak fényében, hogy a robogók révén gyakorlatilag minden nagyobb márkának kezében a kiforrott technika. És mégis! A kuplung nélküli motor kuriózum, így még most, 2010-ben sem bonyolódnék túlságosan bele a fejszámolásba, ha sorra akarnám venni őket. Őszintén? Annyira igény sincs rájuk. Hogy miért? Mondhatunk bármit, racionális érv nincs, azt viszont tudom, ahogy a motorosok nagyobb hányada, úgy megmagyarázhatatlan okból én is viszolygok ettől a dologtól. Erre az” utálomra” pedig valóban nem lehet piacot építeni.


Modern, tetszetős műszerfal.

A Mana tehát az első Holdra lépők egyike, s mint ilyen, iránymutatónak kellene lennie. Az az igazság, Aprilia és tapasztalat ide vagy oda, én ebben az esetben is tartottam attól, hogy a robogókra jellemző fokozatmentes erőforrás úgy veszi el a gép motoros identitását, mint ahogy egy rózsaszín balett ruha végezne Jude Law vagy éppen Robert Pattinson (ugye most ő az aktuális kedvenc?) férfias megjelenésével. Pedig első ránézésre, a dizájn alapján egész ígéretesnek tűnik a 850-es naked. Nekem egyenesen dinamizmust, már-már elegáns sportosságot sugall, legalább is egy része, mely nem igazán alkot harmóniát a maradékkal. Egyelőre ezt nem fejtem ki. Kezdeti félelmemet amúgy valamelyest tompította a tudat, hogy állítólag lassításkor az erőforrás „motorfék szerű” érzést produkál, hogy van hagyományos láb- és a külön kormányváltónk is (mintha nem is automatán ülnénk), ráadásul hogy különböző, kapcsolgatható jellegtérképek közül is válogathatunk.

Mélyen gyökerező előítéleteim tehát határozottan a pozitív felé billentek, s többek közt ezért különösen nagy reményekkel indultam a 850-es Aprilia nyaggatásának. Arra gondoltam, egy olyan motor kulcsát kapom meg, a szezonban először, ami nem hogy jó motor lesz, de egyenesen többet tud az átlagosnál. Hamarosan nektek is kiderül, mi is az igazság.


Gonoszan csak félig, egy napon belül viszont teljesen is felfedem nektek.