Hírek

Egzotikum: Ducati Boomerang

Nemrég még címlapon szerepelt, most egy szegedi kereskedésben vár gazdára.
Faster2
EuroMotor

Fotók: MO Motorrad Magazin, Mobil Express Kft.

Ritkán bukkan az ember magyar hirdetési oldalakat böngészve olyan különlegességre, mint a Ducati Boomerang. A Sport 1000 alapjaira épített gép nemrég még egy német magazin címlapján szerepelt, most Szegeden vár új gazdára.

Lelkes motorépítőkből és átalakított különlegességekből szerencsére nincs hiány Magyarországon, mégis ritkaságnak számít, hogy az ember egy ilyen spéci motorra bukkanjon valamelyik hazai használtmotor-hirdető oldalon. Az pedig még kevesebbszer fordul elő, hogy valamilyen külföldi egzotikumot kínálnak megvételre.

Pedig a közelmúltban pontosan ez történt: miközben az egyik hazai portál hirdetéseit böngésztük, megakadt a szemünk a Ducati Boomerangon. Ducati Boomerang? Mi a fene? Kattintottunk és bizony elkerekedett a szemünk…

Néhány újabb kattintással sikerült kiderítenünk, honnan érkezett a gonosz tekintetű, matt szürke és fekete café racer, amely valaha Ducati Sport 1000-ként látta meg a napvilágot. A masina idén áprilisban még a német MO motoros magazin címlapján szerepelt, terjedelmes, 6 oldalas cikk foglalkozott Silvio Ihling alkotásával. Ihling egy Ducati-kereskedésben dolgozott szerelőként, többször kipróbálta a náluk lévő Sport 1000-et, imádta a gépet, de lemaradt róla: megvették, mielőtt elhatározta volna magát a vásárlásra.

A motor azonban bumerángként tért vissza hozzá: nem sokkal később újból a kereskedés udvarán állt, egy bukás nyomait viselve magán. Ihling ezúttal nem tétovázott: lecsapott rá, majd nekilátott a helyrehozatalnak és az átalakításnak. Egyedül a vázat hagyta meg teljesen eredeti állapotban. A blokk egy extra olajhűtőt, nyitott légszűrőt és szintén nyitott szíjhajtást (vezérlést) kapott, valamint Ducati Performance programozható elektronikát. A jellegzetes és erőteljes Ducati-dübörgésről Zard kipufogórendszer gondoskodik.

  

A teleszkópok egy Suzuki GSX-R1000-ről érkeztek, de 5 centiméterrel megrövidítették őket és merevebb villahidak tartják őket; hátul kettő helyett csak egy rugóstag dolgozik, amely bal oldalon csatlakozik a lengőkarhoz. A gyári drótküllős kerekek helyét PVM felnik vették át, és a fékrendszer is változott: elöl szimpla Beringer tárcsa dolgozik Discacciati márkájú radiális nyereggel és főfékhengerrel karöltve, hátul pedig az eredetinél kisebb tárcsát és ISR féknyerget találunk.

Silvio természetesen az idomokat sem hagyta érintetlenül, az ihletet az amerikai Roland Sands motorátalakításaiból merítette. A legmeghatározóbb elem a benzintartály alatt lefele induló, majd a hasidomban folytatódó burkolat, amely egy bumerángra emlékeztet – innen kapta a gép a nevét. A tanknak csak a festése változott, az ülés és a faridom viszont egy Honda RS125-ről érkezett. A képet új fényszóró, Motogadget műszerfal, Domino markolatok, Rizoma tükrök, valamint LED-es irányjelzők és féklámpa teszi teljessé.

Arról nincs információnk, hogy a Boomerang miként került Magyarországra, csupán annyit tudunk, hogy (a hirdetés szerint) mindössze 2095 kilométert futott és 4,59 millió forintot kérnek érte. Ha valamelyikőtök megveszi, szóljon nekünk, szívesen készítünk egy tesztet róla!

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás