Tesztek

Egy igazi belépő kategóriás ATV

A Suzuki LT-F 250 Ozark-ról olvashattok szakértői tesztet egyik olvasónk "tollából"
Faster2
EuroMotor

A Suzuki LT-F 250 Ozark-ról olvashattok szakértői tesztet egyik olvasónk “tollából”

FRPeter, a www.quadinfo.hu szerkesztője nem egy ATV-n ült már életében és ami még fontosabb -velünk ellentétben- állandóan hódol négykerekű szenvedélyének. Épp emiatt talán jobban is ért hozzájuk, mint mi, szóval úgy olvassátok a most következő tesztet, mintha mi követtük volna el.

Szöveg: FrPeter – www.quadinfo.hu

2006 szeptember végén végre több év vágyakozás után végre sikerült beszereznem egy 2005-ös Suzuki LT-F 250 Ozarkot. Egy egész évig voltam boldog tulajdonosa az Ozinak. Szerencsére elég jó áron jutottam hozzá, volt benne 2 üzemóra, tehát tulajdonképpen én voltam az első tulaj. Eleinte nem volt kivel menni, így egyedül vágtam neki a környéknek, aztán egyre több quados barátra tettem szert, így egy hónap után már csoportos dagonyázásokat szerveztünk. Természetesen kezdetben óvtam a gépet esőtől, sártól, portól, de aztán a többieket látva rájöttem, hogy minden hiába, ez erre való.

Így több mint fél év távlatából azt kell mondjam egyáltalán nem bántam meg, hogy végül is nem egy új kínait vettem. Ugyanius szoktak velünk jönni ilyen gépek is, és sajnos a statisztika azt mutatja, hogy ha egy túrát kibírnak hozzányúlás nélkül, akkor az már jó. Nekem eddig egyetlen apró műszaki problémám se volt, pedig nem lehetne mondani, hogy nem használom különböző terepeken. Ez az egyhengeres 250-es motor kategóriájában szerintem az egyik legjobb. Eléggé nyomatékos, és erő is van benne. Továbbá elég igénytelen jószág és a blokk is bírja a strapát, mivel ez már egy kiforrott konstrukció. A váltó nekem nagyon tetszik, ugyebár nincs kuplung, mégsem automata, te váltod rajta a sebességeket. Lehet csak én vagyok ilyen, de nekem az automata váltó nem jön be, a kuplungos pedig terepre és hosszabb túrára szerintem nem a legszerencsésebb választás. A berántót nem nagyon használtam, de ha esetleg valami lenne az önindítóval, ezzel be lehet röffenteni a paripát. Télen is elsőre indul, igaz még az átmeneti időszakban is szokott kelleni egy kis szivató.

Kinézetileg az Ozark nagyon eltalált gép. Sajnos a hátulja elég ronda, de praktikus, mert nem leszek tőle nyakig sáros, ellentétben a többi 250-es géppel. Persze a védő műanyagok külön is levehetők, így egy szebb, de kevésbé sárálló járművet kaphatunk. Az új modellen már a hátsórész is új dizájnt kapott, most már az is hibátlan. Ami a kezelhetőséget és viselkedést illeti, szerintem ez is elég jó, ahhoz képest, hogy ez egy belépő kategóriás gép. Persze ha a nagyokhoz néznénk, akkor nyilván sokkal kisebb és alacsonyabb az egész. Súlya is elég jó, 183 kilójával a legkönnyebbek közé tartozik, már-már sportquad súlyban teljesít, ami nagy előnyt jelent, hiszen elég a súlypontunkat áthelyezni egy-egy borulós helyzetben. Sajnos az utas szállításról le kell mondanunk az Ozark esetén, az ülés elég rövid, és kényelmetlen két személynek még rövidtávon is. A hátsó kerekeket nyílt kardán hajtja, ami azt jelenti, hogy a kardán szabadon van, például a TRX-szel ellentétben, ami olajban fut végig. Ennek az a hátránya, hogy könnyen koszolódik, és a csatlakozónál zsírozni kell.

Ami a beázást illeti, nekem még egyszer sem ázott be a gépezet, ami igen pozitív dolog. Pedig sok quadon előfordul a dobfék vagy a váltó bevizesedése. A dobfékkel is meg vagyok elégedve, jól megfogja a vasat, bár tény, hogy a motorfék is elég erős 250 ccm-hez képest. És előnye még, hogy nem kell takarítani az első tárcsákkal ellentétben.

A felfüggesztés hagy némi kívánnivalót maga után, mert sajnos mint az összes belépő modellen, ezen sem állítható. Az eleje nekem nagyon kemény, a hátulja pedig ehhez képest puha. És sajnos ezzel nem lehet mit kezdeni. Mindazonáltal a kisebb ugratásokat jól bírja, bár tény, hogy nem erre van tervezve. A gumikkal is van egy aprócska probléma, méghozzá, hogy az első gumi átmérője 11 col, és ilyet senki más nem használ, tehát elég nehézkes első gumit szerezni hozzá. A világítás quadhoz képest elég jó, de még így is elég szegényes. Itt most elsősorban az első fényszórókra gondolok. A tervezők gondoltak több mindenre is, hiszen van tolatólámpánk és féklámpánk is, melyet mindhárom fék működtet (első fékkar, hátsó fékkar, hátsó fékpedál).

A quadomat több féle körülmény közt is használtam, mentünk lassú túrára kezdőkkel, mentünk barátokkal páran, és mentünk endurosokkal is kissé erőltetett tempóban. Én megvétel után hamarosan feltettem egy GPS-t, amivel elég könnyen mérhető a sebesség, fogyasztás, üzemóra, stb. Így kiderült, hogy óránként normál használat esetén kb 1,5-2 l benzin fogy, de erőltetett tempóban akár 3 litert is képes megenni óránként. Végsebessége épphogy eléri a 80-at, de 60 felett már eléggé kínzás neki a tempó, tartósan 50-55 körül tudok vele haladni. Összességében azt kell mondjam, hogy megint Ozarkot vennék, ha kezdő gépet szeretnék. 2007 ősszel váltam meg tőle, és 4×4-re váltottam. 4000km és 160 üzemóra után csak fékbetétet és olajat cseréltem a gépben, semmi más baja nem volt.

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás