Tesztek

Egy Harley-val megérkezel nem pedig odaérsz

Szubjektív teszt: a rutinos csopperes Kokó véleménye a 2012-es H-D Softail Slimről
EuroMotor
Faster2

Köztudott, hogy az egykori olimpiai, világ-, és Európa-bajnok, profi világbajnok ökölvívó, Kovács ‘Koko” István motorozik, és azt is sokan tudják, hogy leginkább a chopper-cruiser vonalú vasak állnak közel a szívéhez. Koko rendszeres résztvevője a különböző motoros eseményeknek is, ez alkalommal azonban nem csupán a megjelenésén van a  hangsúly: az egykori bokszoló felcsapott tesztpilótának, és kedvelt stílusa legendás márkájának klasszikus modelljét faggatta…

Kovács István azt hitte, több mint húsz éves motorozást követően már senki sem tud újat mutatni számára a kétkerekűek világában. Amikor a Harley-Davidson egyik legnépszerűbb modellcsaládjának legújabb verzióját, egy 2012-es Softail Slim-et próbált, egyszerűen más értelmet kapott a számára a motorozás. Azonnal összebarátkozott a vassal, amely elmondása szerint megismerkedtette őt az önfeledt szabadság élményével – és bármerre járt, rá kellett jönnie, ezzel a motorral egyszerűen nem lehet elbújni…

Ennél fogva a H-D Softail család egyik legújabb verziója, a Slim igazi kedvencévé válhat vásárlói körében. A gyártó szerint ez az ún. bobber stílusú motor nyers és tiszta érzelmeket áraszt magából, és abszolút csak a modellre jellemző egyéni jegyekkel van ellátva. Mi tagadás, van stílusa – igazi örököse a legendás 1940-es Harley-nek, ugyanakkor mindene megvan, amit a kategóriában a XXI. század megkövetel.

Kokó négy napon keresztül tesztelt egy 2012-es Softail Slim modellt – ekkor érezhette át életében először, milyen érzés egy Harley nyergéből látni a világot.

„Amikor több mint húsz esztendőn keresztül motorozik valaki, majd felül egy Harley-re, azonnal rájön, mit is jelent az önfeledt szabadság élménye. Egyszerűen más értelmet kapott a motorozás, és minden egyes pillanatban központi figura voltam az úton. Rég voltam ilyen népszerű, rengetegen jöttek oda hozzám, kérdeztek a járgányról, fotót készítettek, volt, hogy csak a motorról, de ha bementem valahova, amikor kijöttem, mindig álltak a Harley mellett. Ez alatt a négy nap alatt rájöttem, mit is jelent egy Harley tulajdonosának lenni. Ezzel megérkezel valahova, nem pedig odaérsz” – fogalmazott az egykori olimpiai, világ-, és Európa-bajnok, profi világbajnok ökölvívó.


A hazai H-D képviselet részéről Dobai Attila mutatja be Kokónak az új modellt
Amit tudni kell a tesztelt modellről…

A Softail Slim legfőbb jellemzői

– széles “Hollywood” rudak
– festett acél felni
– retro félhold a lépcsőkön
– vágott sárvédő
– fényes fekete Cats Eye konzol
– retro sebességmérő ív
– szőlő alakú ülés
– ABS


A modell ára 6.380.000 forint, amely tartalmazza már az ÁFÁ-t és a regisztrációs adót

A rutinos motorosnak számító Kokó szerint a közel 1700 köbcentis gép nagyon jól osztja el az erejét, és még akkor is jól lehetett vele haladni, ha egy alacsonyabb fokozatba váltott. A Softail Slim hangja méltó a márkához, és amikor a motor felveszi az utazósebességét, remekül alkalmazkodik az útviszonyokhoz, könnyen vezethető és irányítható.

„Sokan állítják, ha valakinek japán motorja van, az megszokta a tökéletes kényelmet. Nos, az amerikai modellek, akárcsak az általam próbált Slim ugyan keményebb, de élménymotorozásra vagy egy 50-100 kilométeres kirándulásra tökéletesen alkalmas. Ráadásul a szépség és az élvezet oltárán fel kell áldozni a sebességet, ugyanis egy Harley nem alkalmas arra, hogy száguldozzunk vele az autópályán. A súlypontja nagyon jól el van osztva, tökéletesen fordul kis íven is, de azt mindenképpen tudni kell, hogy kezdőmotornak semmiképpen sem ajánlott, ugyanis ha valaki egy ilyen vassal akar közlekedni, annak nem árt, ha van már némi motoros tapasztalata” – jelentette ki Kokó.

Az egykori ökölvívó azon a véleményen van, hogy a postások és a pizzafutárok ne a Softail Slimet válasszák munkaeszköznek. Mert egyrészt nehezen lehetne vele szállítani, másrészt néhány kilométer megteltével tökéletesen megfeledkezne a munkájáról…


Kokó: “A szépség és az élvezet oltárán fel kell áldozni a sebességet”
Műszaki adatok

Gyártási év: 2012
Hosszúság: 2350mm
Ülésmagasság: 650mm
Üzemanyagtartály: 18.9l
Száraz tömeg: 305 kg
Motor: léghűtéses Twin Cam 103B
Hengerűrtartalom: 1690 ccm3
Nyomaték: 132 Nm/3250/ford./perc
Első kerék: 16”, Dunlop® D402F MT90B16
Hátsó kerék: 16”, Dunlop® D402 MU85B16


Kovács István eddig többnyire japán csopperekkel járt – most alaposan belekóstolt az “amcsi fílingbe”


“Klasszikus nyers bobber stílus – modern motorozás a félreismerhetetlen öreg vas megjelenéssel”


Az Üvegtigris 4-ben már ezzel áll meg kávézni? 🙂

Forrás: H-D

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás