ducati dvt
Hírek

DVT: Ducati változó szelepvezérléssel

Mint tudjuk, az Audi 2012-ben felvásárolta a Ducatit 1 milliárd euróért. A kérdés csak az, hogy milyen változások állnak be a bolognai motorgyártó életében a megnövekedett tőkétől? (videóval)
EuroMotor
Faster2

A német autógyár változó szelepvezérlését már fel is használták az olaszok a Testastretta blokk továbbfejlesztésénél. Ebből lett a DVT, a Desmodromic Variable Timing. Minden motornál összeférhetetlenséget okoz az, amikor a mérnökök magas fordulatszámon több erő kifacsarása mellett azt sem szeretnék, hogy a motor kellemetlenül viselkedjen az alacsonyabb fordulatszám tartományokban – ezt próbálja meg áthidalni a Ducati a DVT-vel.

Ez a rendszer az első olyan a világon, amely a szívó és a kipufogó szelepek helyzetét is variálni tudja. Apró szenzorok mérik folyamatosan a vezérműtengely és a főtengely helyzetét, azok sebességét. Ezen adatok alapján a motor elektronikus rendszere pedig folyamatosan változtatni képes a szelepek összenyitását. Ezzel a módszerrel javul a teljesítmény, a nyomaték és csökken az üzemanyag fogyasztás. Mindezek mellett teljesíti az Euro 4-es normákat, hogy a zöldek is örülhessenek valaminek.


Így működik:

Egyes pletykák szerint november elején, az EICMA-n leleplezendő új Multistrada lesz az első modelljük, ami ilyen vezérlést kaphat.  A túramotor új „S” változata egyébként 100 köbcentivel hízik is az elődmodellhez képest, az „R” hengerűrtartalma változatlan marad. Azt is rebesgetik, hogy a motor egy, az Audi Tiptronic rendszeréhez hasonló váltót is kaphat, ám gyanús, hogy ez inkább a Ducati gyorsváltójának egy továbbfejlesztett változata lesz, amellyel kuplungolás nélküli fel- és leváltásra lesz képes a motoros.

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás