ducati modellpaletta 2015
Hírek

Ducati modellpaletta 2015

Ezúttal a vörös tábor motorkínálatán szaladunk végig!
EuroMotor
Faster2
Meglehet a forma már nem modern, ám ezek a vonalak sokáig a legkívánatosabbak voltak a piacon

Az olasz gyártó 1924-ben alapult, főhadiszállása Bologna-ban található, jelenlegi tulajdonosa pedig az Audi. A vörösek mindig is versenyorientáltak voltak, ez pedig utcai modelljein is megmutatkozik. A Ducati megélt sikeresebb és nehezebb időszakokat is, modern motorjaikat pedig a Cagiva tulajdonában kezdték el gyártani. Ekkor született meg a márkát leginkább jellemző 916/996/998/748 (Cagiva Mito) formaterve, amit több szakértő máig minden idők legszebb motorjának tart. A modellek zömét sokáig léghűtéses erőforrás, száraz kuplung és desmodromikus szelepvezérlés jellemezte. Ezekből mára már csak a desmo szelepek maradtak meg minden modellben, ami által talán kissé vesztettek karakterükből.

Ducati 1299 Panigale R

1299 Panigale

A gyártó jelenlegi csúcsmodellje immáron 1,3 literesre hízott. Vagy mégsem? Az idei évtől az R modellek erőforrásai tényleg versenycélokat szolgálnak, ugyanis bennük a SBK világbajnokság szabályainak megfelelő 1,2 literes V-kettes erőforrás kap helyet, mely a limitált kiadású 1199 Panigale SuperLeggera modellből kerül át. Az utcai változatot viszont 100 köbcentiméteres lökettérfogat növeléssel próbálják versenyképesebbé tenni, így sikerült az alap verzióból is kihozniuk 205 lóerőt úgy, hogy nem kellett beáldozniuk a forgatónyomatékot, ami 145Nm lett. Az R változat így azonos teljesítményt, de 9-el kevesebb forgatónyomatékot teljesít, ám feltankolva is csupán 184kg!

Ducati 899 Panigale

899 Panigale

A kistestvér is lassan felnő, ugyanis a 748 és a 749 modellek óta már ő is 150 köbcentimétert felszedett. Igazából a Ducati már a 848-al jelezte, hogy a 750 köbcentiméteres kéthengeresek nem konkurálhatnak a hatszázas sornégyesekkel, ám az új 800-as kategória végett még tovább fúrták a hengereket. Az eredmény elképesztő lett, mivel az öcsi már kis híján 150 lóerőt és 100Nm-t tesz le az asztalra, így már megelőzi a korábbi literes sportgépeket. Az idomok alapján lehetetlen felismernünk a 899-est, de a hátsó villa kétoldalú lett, így ez alapján gyorsan kiszúrhatjuk.

Ducati Streetfighter 848

Streetfighter

A vörösek naked motorja sokáig a Monster volt, ám 2009-es megjelenésével az utcai harcos került az összehasonlító tesztekbe. A Streetfighter először a 1098 blokkjával, majd később a 848 erőforrásával is készült, ma már pedig csak ez utóbbi szerepel a kínálatban. Az újságírók szerint a remekül hangolt 850 köbcentiméteres V-kettes remekül passzol a konstrukcióhoz, és kijavították a nagytestvérnél észlelt első felfüggesztés hibáját is.

Ducati Monster 1200

Monster 1200 és 821

A Monster a gyártó legikonikusabb modellje! 1994-es megjelenésétől 15 évig szinte nem is nyúltak az alap dizájnhoz, ám belsőleg több változtatáson is átesett. A típust sokáig a léghűtéses erőforrások jellemezték, persze közben piacra dobtak izmosabb modelleket is vízhűtéses SuperBike erőforrásokkal: S4, S4R, S4RS. A vevői kör kedvelte az igénytelenebb és megbízhatóbb léghűtéses erőforrásokat, ám a Ducatinak valószínűleg elege lett az összehasonlító tesztekben kapott kritikákból, ugyanis a tavalyi ráncfelvarrott modellek már csupán folyadékhűtéses motorokkal készülnek. A teljesítménynövekedés szembeötlő, ugyanis a nagy szörnyek így 100-ról 145 lóerőre erősödtek, de még a kis 821-es modell is 112 lóerőt teljesít. Változott a dizájn is, így a fényszóró modernebb lett, az acélcső váz pedig már a hengerfejekhez csatlakozik, így a motor teherviselő elemmé vált.

Ducati Hypermotard 821

Hypermotard

2006-ban mutatták be a koncepciót, majd egy évre rá már a sorozatgyártott modellt. Az 1100-as léghűtéses blokkal szerelt élménymotor felpezsdítette a piacot, és azóta már többen is lemásolták az elképzelést. Két évvel ezelőtt került forgalomba – a már említett – 820 köbcentiméteres vízhűtéses erőforrással, mely mára már le is váltotta az eredeti erőforrást. Ekkor jelent meg a modell túrásabb változata is, mely a Hyperstrada elnevezést kapta (szélterelő plexi, oldaldobozok).

Ducati Multistrada 1200

Multistrada

A gyártó túramodellje sokáig a rút kiskacsaként szolgált a palettán, ám a 2010-es ráncfelvarrás nagy változást hozott külsőleg és belsőleg is. A modell sokkal kívánatosabbá és erősebbé vált. A léghűtéses erőforrások helyett egy 1,2 literes 150 lóerős motorblokk került a vázba, így a végeredményt sportos, túrás, és terepen való motorozáshoz is alkalmassá tervezték. Az idei évben újabb frissítést kapott a modell, mely új külsőt, és a Ducati változó szelepvezérlésű rendszerét (DVT) jelentette számára.

Ducati Diavel

Diavel

Chopper? Cruiser? Nehéz a Diavelt kategorizálni, ám az eredmény egy cirkáló-szerű motor lett a Ducati stílusában. A Carbon és Titanium kivitelben is kapható modell kényelmes üléspozíciót, és 162 lóerős teljesítményt tud felmutatni. A típust 2011-ben mutatták be, és az idei évre kapott egy kisebb ráncfelvarrást, amiből főként az új fényszóró észlelhető. A gyártó oldala alapján nem cruiser, de hogy akkor mi, az nem derül ki…

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás