Műhely

Ducati Elenore 868cc V8 (!)

Nyolchengeres Ducati 900SS - nem mindennapi konstrukció...
Faster2
EuroMotor

Forrás: SHOX

Ha Te az “elenor” szó, vagy név hallatán először a Tolvajtempó c. mozifilm főszereplőjére, a ’67-es Shelby Mustang GT 500-asra asszociálsz, akkor lehet, hogy mostantól más is eszedbe fog jutni: az izomautóhoz hasonlóan nyolchengeres Ducati 900SS!

A Ducati Elenore zseniális mérnöki teljesítmény eredménye: nyolc dugattyú két hajtókarra! Hogyan? Ez a matek sehogy sem akar kijönni. Akkor eláruljuk a titkot. Egy hajtókarra egy egész hengersor jut. Ezen belül a két belső dugattyú közvetlenül csatlakozik egy kétágú hajtókarhoz, a két külső dugattyú csuklós rendszeren keresztül a belső dugattyúkkal van összeköttetésben. Nem is magyarázzuk tovább, hiszen egy kép többet mond ezer szónál. Nézd meg az ábrát!

Dieter Hartmann-Wirthwein alkotása ez a szerkezet. A nyolc hengert egy Ducati 900SS főtengelyéhez és karteréhez illesztette hozzá, így az egészet bele tudta ültetni az eredeti V2-es vázába. A 868 köbcentis V8-as furata 56, lökete 44mm-es. A maximális teljesítményről nincs adat, de tulajdonképpen mindegy is, hiszen az egész szabadalom nem arról szól, hanem egy fantasztikus ötletről, és annak megvalósításáról. Talán a következő Diavelben…


Így már minden világos. Vagy nem?


Már csak a hangjára lennénk kíváncsiak…