Hírek

Ducati a Portugál GP-n

Stoner látványosan tért vissza a kényszerpihenőből, rögtön a dobogón végzett
EuroMotor
Faster2

Stoner látványosan tért vissza a kényszerpihenőből, rögtön a dobogón végzett

Szöveg és képek: BGP Media

Az idei világbajnokság vége előtt négy versennyel tért vissza a porondra Casey Stoner. A 2007-es világbajnok ausztrál Barcelonát megelőzően betegedett le és azt követően fizikai állóképessége látványos mélyrepülést vett. Stoner Laguna Seca után hazarepült Ausztráliába, ahol az újabb orvosi kivizsgálásokat követően úgy döntött orvosaival, hogy a következő három versenyen távol marad a versenyzéstől.

Stoner most visszatért és nem is akárhogy. Mosolyogva, fitten, kipihenten. Az orvosi teszteket követően kiderült, hogy rendkívül alacsony Casey vérnyomása és nátriumhiányban szenvedett. Orvosai szerint ez volt a két elsődleges ok, hogy Casey rosszul érezte magát. Ehhez jött hozzá, hogy nem fizikailag, sem mentálisan nem tudta kipihenni korábbi sérüléseit, amely végül végkimerülést eredményezett. Az orvosok szerint jó döntést hoztak, amikor leállították Stonert és nem engedték versenyezni. Még mindig nem tökéletes az állapota, de legalább hízott néhány kilót és pihentebb, mint korábban.

A Portugál időmérőn Stoner úgy teljesített, mintha le sem szállt volna a motorról. Pénteken még távolinak tűnt számára az első sor is, ám szombaton már azon mérgelődött az ausztrál, hogy nem jött össze neki a pole pozíció. A harmadik idővel rajthoz álló Stoner a gumik jobb oldali alacsony tapadásával indokolta az idővesztést. Hayden, aki Indianapolisban végre dobogóra állt és Misanóban is remek formában várta a versenyt, ám a start után De Angelis kiütötte alóla a motort, most is a misanói születésű versenyzővel akadt össze, aki a célegyenesben húzta rá a kormányt. „Én nem értem ezt a srácot. Közel háromszázzal mentünk és egész egyszerűen bevágott elém a gyors körömben. Ha nem veszem el a gázt, mindketten eleshettünk volna, de így csak nem tudtam javítani a rajtpozíciómon és a kilencedik helyet tudtam összeszedni.”

A FIM (Nemzetközi Motorsport Szövetség) a Portugál Nagydíjat megelőzően nyílt levélben fordult a csapatokhoz, hogy minden sportszerűtlen manővert, viselkedést, kemény büntetéssel fognak honorálni. Amennyiben valaki nem tartja be a Brnóban életbe lépett új szabályt, miszerint csak öt blokkot használhatnak el az év hátralévő részében a versenyzők, szintén súlyosan megbüntetik. A versenyzőnek a rajtrács végéről kell startolnia és a konstruktőr mínusz tíz pontos büntetést kap. A Shell mérnökei szerint ez a veszély a Ducati versenyzőit nem fenyegeti. Köszönhetően elsősorban a Shell kenőanyagoknak, a motorok jól bírják a megterhelést és egyenlőre nem veszítettek a teljesítményükből, ráadásul a bukások során nem sérültek meg a blokkok.

A versenyen Jorge Lorenzo dominált, de Stonernek sikerült a rajtot követő felfordulásban a második helyig felküzdenie magát és magabiztosan szerezte meg az ezüstöt Estorilban.

Casey Stoner, 2. helyezés:

„Talán, ha nem akad problémám a lábtartóval, akkor gyorsabban is mehettem volna, de őszintén szólva ma Lorenzo utolérhetetlen volt. Örülök, hogy ilyen eredménnyel térhettem vissza. Nagyon köszönöm a csapatomnak a türelmet és nekik ajánlom ezt az eredményt, hiszen számukra sem lehetett egyszerű az elmúlt két hónap.”

Nicky Hayden már nem volt ennyire elégedett.

Nicky Hayden 8. helyezés:

“A startnál sikerült néhány helyet javítanom és a reggeli bemelegítést követően azt reméltem, hogy jobb helyen végezhetek. Sajnos a levegő sokat melegedett és ez nem jött ki jól számunkra, ráadásul a kigyorsításoknál viszonylag instabil volt a motor. Össze-vissza ment alattam a motor és nem tudtam gyorsabban kijönni a fordulókból.”

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás