Tesztek

Dainese esőoverál

Esik eső karikára, Dainese esőruhára, ahány csepp esik rája, annyi áldás szálljon rája!
Faster2
EuroMotor

Esik eső karikára, a Dainese esőruhára, ahány csepp esik rája, annyi áldás szálljon rája!

Szép, népi sorok. Mit tegyek, megihletett a természet. Hogy miért? Ahogy hétfőn reggel az ébresztő órám elhesegette édes álmaim és hirtelen belém költözött az öntudat, arra kellett eszmélnem, hogy vészjoslóan ütemtelen, sűrű kopogást hallok a terasz felől. Gondoltam mindenfélére, hogy talán a kukorica pattog kint a rekkenő hőségben, vagy a hirtelen tavasz miatt vak harkályok tévesztették el az útirányt, netán a túlérett ringló potyog a fáról.. Fenébe, nincs is ringló a kertben, ó remek, akkor biztosan szakad. Modern gyerek vagyok, na meg kellőképpen lusta, így az aktuális időjárás felderítéséhez nem a lábaim és a falon lévő, üveggel borított nyílást használtam, hanem az internetet. Arról, hogy mégis mi folyik kint, a kutya és a Google mellett az ember harmadik legjobb barátját, a www.idokep.hu -t kérdeztem meg. Persze az évek alatt kikristályosodott logikámmal már kikövetkeztettem, hogy valószínűleg a víz, na de ahogy a pálinka, úgy az idő sem mindegy, hogy hány fokos. Hát kevés, ahhoz mindenképpen, hogy ez legyen a reakcióm: http://aaaah.dreamworld.hu/.

Ti is utáljátok azokat a cikkeket, amik mindenről szólnak, csak a lényegről nem? Mit tegyek, megihletett a természet. És ebben a költői áldott állapotban arra gondoltam, írok egy himnuszt szeretett esőoverálomnak, még ha az ilyenfajta dolgokról úgy általában nehéz két sornál többet írni. Viszont a dícsérő ének jár, ugyanis az idő ellenére muszáj volt útra kelnem, természetesen motorral és ha ezt a piros-fekete, Dainese Hogan névre keresztelt csoda nélkül teszem, nem csak tíz miatyánk a büntetésem, amiért számra vettem ezt-azt. Megmentette a lelkem a még nagyobb kárhozattól és ezért áldást neki! Persze nem utolsó sorban annak is örülök, hogy száraz maradtam.

Már két éve is -amikor még az írás és tesztelés gondolatának halovány csírája sem bontakozott bennem- volt ilyen overálom, csak akkor teljesen fekete. Nagyon szerettem, sokat használtam és bár emlékszem, hogy nem volt olcsó, de a sok szárazon maradt utam csaknem elfeledtette az árcéduláját. Na meg az azelőtti olcsó társával szerzett rossz tapasztalatot, ami egy bizonyos sebesség felett túlfújt focilabdaként robbant szét rajtam, miután alsónadrágig vizesen, de legalább lobogó sárga cafatoktól vidám külsővel gurultam be a fővárosba. Olcsó húsnak… Azt a fekete esőoverálomat máig nem tudom, hogy hol és mikor, de sanos elhagytam, csak egy-két fotó maradt utána:


Remélem figyelitek a saját fejlesztésű csizma esőhuzatom

Így egy darabig nem volt semmim, míg nem Tamás barátom a Karasnából megszánt egy ugyanolyan piros-fekete darabbal. Amikor még én vettem, nem volt ilyen szín, pedig ezt választottam volna, mert kifejezetten láthatóvá teszi az embert esőben. Első bevetése egy hajdúböszörményi motoros találkozó volt, ahonnan visszafelé határozott eső fenyegetett minket. Épp Tamással voltam akkor is. Én felvettem az esőruhát, mert úgy gondoltam, hogy ha esetleg nem is esik, a hidegre forduló idő miatt pont jól jön, hogy a menetszél sem talál fogást rajta. Ugyan ilyenkor a felülete lehűl, de az alatta lévő többi réteg között még autópályán se kavarog a kellemetlenül hűvös levegő. Egyébként ha az overált nem is, de az egyszer már bemutatott Helly Hansen esődzsekim szoktam száraz időben is használni ugyanerre a feladatra. Sokat számít, hogy ha az embert nem fújja át a hideg szél. Visszatérve az tanulságos útra, Tamás nem vette fel az övét, zsákjában felerősítette azt a teszt CBR600RR hátsó ülésére a többi motyó mellé. Nem kellett volna, mert ahogy kicsit lecsúszott, egy pillanatra rálógott az ülés alatti kipufogóra, ami szempillantás alatt gyönyörű lukat égetett az egészre. Megálltunk az út szélén, minekután kalapácsvetőket megszégyenítő mozdulattal repült a cucc az árokba. Valahol még mindig ott heverhet az M3-as mellett.

Nem csoda, hiszen az esőruha anyaga nem más, mint műanyag. Mindegyik ilyen, és sajnos nagyon nem bírják a hőt. A legjobb minőségű is rögtön kilukad, ha cigicsikk, vagy égő gyufa, vagy ahogy a példa mutatja, kipufogó éri. Említettem volt egy zsákot. Igen, mert kapunk hozzá egy övcsatos szütyőt, amiben akkor hordhatjuk, ha nem esik, ergó nem használjuk. Jó ötlet, hiszen minek foglaljon a ruha értékes helyet a táskában, vagy a motor dobozában, inkább tegyük fel a derekunkra, egyáltalán nem zavar a vezetésben. Egyetlen bánatom ezzel kapcsolatban, hogy a zsák nem vízálló. Persze értem a mérnökök gondolkodás módját, az a szütyő nem dolgok szárazon tartására, hanem az esőruha hordására teremtetett. Pedig, ha esik, akkor az üres, és akkor milyen jó lenne beletenni valamit, akár egy váltás cipőt, nem? (Erre még visszatérek) Mindegy, régen, amikor tudtam, hogy nem esik, én így is szívesen használtam a cuccaim cipelésére. Praktikus kis táskapotlónak tűnt, amíg el nem szakadt a pántja. Hamar rájöttem, hogy nem tehercipelésre találták ki, a súlyt bizony nem bírja sokáig.


Jól mutat, nem?

Ha kibontottuk a ruhát, meg kell küzdeni a felvételével. Ugye ha útközben kap minket nyakon az égi áldás, akkor ezt gyorsan kell tudni végrehajtani. Ezzel nincs is gond, de arra ügyeljünk, hogy megfelelő méretet vegyünk belőle. Például ha motoros ruhára, akár bőrruhára akarjuk felhúzni, akkor egy átlagos 180cm-es termet mellett is legalább az XL-es kell belőle, de nem lenne meglepő az XXL sem. Nem tartom valószínűnek, hogy az olaszoknál úgy számoltak, hogy a motoros egy komplett, protektoros felszerelésre húzza fel majd a Hogan-t, de kérdem őket, arany-virágszálaim, akkor mire gondoltatok? Bevásárolni nem megyek benne az fix, bár kétségtelenül jól mutatnék vele az áruházban. Mindegy, szóval figyeljünk rá, hogy nagy méretet vegyünk. Emiatt lehet, hogy alapból itt-ott bő lesz, de a nyakán, derekán, a lábakon és a karoknál is van lehetőség a szűkítésre. Felvételnél még egy dologra kell figyelni, hogy amikor húzzuk fel a cipzárokat, akkor ne akadjon bele az anyag. Ez lényegében tízből csak nyolcszor fordul elő, ilyenkor inkább szabadítsuk ki a saját magába harapó esőruhát, mielőtt kiszakítanánk azt. Ilyet én még nem tudtam csinálni vele, elég strapabíró anyagból készült, de nem érdemes játszadozni vele.

Mint viselet kényelmes és jól is néz ki. Sőt mi több, –ebben a színben legalább is- jól látható, és ez nagyon fontos, főleg egy szutymákosabb, esős időben. A lényeg viszont, hogy mennyire jól működik. Nálam egyszer sem ázott be, pedig volt már nem egy bevetése. A kritikus részeken, tehát a cippzárak és a “forrasztások”, azaz illesztések mentén egy-egy özönvíz közben azért vártam a vizet, de semmi. Egyedül a nyakamnál és a kezem végein folyt be néha az eső, ami nyílván az én hibám, mert nem patentoltam be, amit be kellett volna. Van egy vízhatlan belső zsebünk is, amibe tudunk tenni telefont, vagy pénztárcát. Jó helyen van, nem kell megbontani a ruhát ahhoz, hogy belenyúlhassunk, én mindig használom.


Sorrendben megfigyelhető a zsák, a belső befülledést gátló háló, a vízhatlan illesztések, és a belső zseb

Egy valamire viszont mindenképpen felhívnám a figyelmet. Az esőruha mellé kötelezően használjatok valami lábra húzható esőhuzatot. Nem mintha nekem lenne, de most már tényleg beszerzek egyet, van a Dainese-nek is, például rögtön azt. Nagyon kellemetlen érzés, amikor amúgy röhögnénk az időjáráson, de nem tesszük, mert tiszta víz a cipőnk belseje. Menet közben hiába próbálja az ember eldugdosni valahogy a lábát, úgy sem marad száraz, mert a szomszédos sávban haladó kedves járművek mindig fellöttyintik a sáros lét az útról. Van amikor sisakmagasságig, de legtöbbször pont az ember cipőjére, ami felettébb idegesítő, főleg ha a kedvenc, nagy becsben tartott, arany színű Alpinestars-sza van a lábán. Én, ezen a kedves, borongós, mélabús hétfői délelőttön olyan cifrákat káromkodtam emiatt, mint még talán soha. Mit tehettem, megihletett a természet…


Ennyit tudsz ott fent? Szánalmas..
A Dainese Hogan esőruha fellelési helye

Karasna Motorosbolt
(Honda, Dainese, Akrapovic, Helly Hansen, GAS, Oakley, Nolan, X-Lite, HEL)

cím: 1132. Bp., Váci út 40.
tel.: 1/ 239-4964
mail: info@karasna.hu
web: www.karasna.hu

A Hogan esőruha jelenlegi ára (2009.10.13) 23.500 Ft

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás