Tesztek

Dainese Axial Race csizma teszt

1 év használat után így néz ki a Valentino replica
EuroMotor
Faster2

1 év használat után így néz ki a Valentino replica

Tavaly tavasszal „üzemeltem“ be ezt a 45-ös Valentino csizmát. Nekem régóta tetsztett, hogy ilyen felemás a két oldal, és az UV sárga szín is jópofa szerintem. Néha bementem benne egy bevásárlóközponta is és úgy jöttek szembe az emberek, hogy mindenki a lábaimat nézte. Gondolom, azt gondolhatták, hogy ez megőrült, vagy reggel csipás szemmel elnézte a cipősszekrényben a  csizmákat.

Ezek azok voltak, akik nem ismerik a MotoGP világát, de aki motorozik az tisztában volt vele, hogy ilyen felemásban Valentino Rossi hasított 2007-ben.


2008-ban már a jobb lábára került a sárga és a balra a fekete.
Használat közben.

Használatba vétel után egy hétig törte a lábam, de utána olyan volt, mintha a lábamra öntötték volna. Könnyű, gyorsan felvehető és biztonságos a benne lévő kevlár merevítőnek köszönhetően.

Az egyik legelső utamon a CB1000 R teszten Milánóban használtam, ahol egész nap szakadó esőben motoroztunk.
Nem mondom, hogy nem ázott be, mert nem lenne igaz, szerintem azt a monszunt csak egy gumicsizma bírta volna ki, de ez is bírta egy órán keresztül. Addig olyan volt, mint valami intim betét. „Száraz és biztonságos érzés.“ 🙂
Majd egyik pillanatról a másikra feladta a harcot és a varrások mentén megtelt az égi áldással. Sokat segít a helyzeten, hogy ez egy belső, a bőrruha alá beférő csizma, amibe felülről nem tud belefolyni a lé.

Normális körülmények között az ember megáll ilyen esőben és vár, de nekünk nem lehetett elhalasztani a tesztet, így lett alkalmam kipróbálni a csizmát esőben is.
A teszt után kivettem a talpbetétet és két napig szárítottam, de ugyan olyan volt a száradás után, mint előtte. Nem deformálódott és ugyanolyan kényelmes maradt.

Kényelem

Majd jött az igazi szezon és minden nap használtam. Reggel felvettem, este pedig le. Napi 10-12 órás szolgálatban volt, aminek a vége felé már kicsit fájt a lábam benne, de amilyen csizmáim voltak ezelőtt azokban már fél óra használatot is éreztem.


Legutoljára a Losailon használtam
Súly

Újonnan: Bal 776 gr   ,jobb 770 gr
 

Használtan: Bal 763 gr  , jobb 774 gr
Némi lábszag lemérhető 🙂
Biztonság

Ez a csizma biztonság terén az egyik legjobb. Azt hiszem ennek nem kell külön bizonyíték. Rossi és Lorenzo is hatalmasakat esett benne tavaly, és soha nem tört a csizmában lévő testrészük.
A kevlár betét nem kivehető, egyszerűen ha beleléptünk, akkor a két gumis tépőzárral összeszorítjuk és így tartja az ember lábát fixen.

A csuklós mechanizmus pedig megengedi, hogy a boka szabadon mozogjon, úgy ahogy kell.
Fölül tépőzárral csatlakozik a bőrruha belsejéhez, így majdnem a sípcsontvédő folytatása a csizma eleje.

DennyM véleménye

Én az évek során kicsit sznob lettem. Így van ez, amikor az ember megtapasztalja milyen az, amikor valamilyen termék jó és profin működik. A Dainese márkára pedig ez általánosságban érvényes. Épp ezért nem igen adom alább és ha van rá módom, akkor tetőtől talpig rókafejben vagyok. Igen a talpam is abban van, majdnem ugyanabban, mint BenZsoé


Itt mutatom a csimmát.

Annó, amikor a régi csizmám megérett a cserére, sokféle márka között nézelődtem. Alapvetően olyat szerettem volna, amiben van egy belső bokamerevítő, most már kapható több ilyen is. A Dainese Axial Race volt a legszimpatikusabb, de sajnos a méretemben sosem volt. A második befutó pedig a Puma csúcsmodellje volt, ami rettentően kényelmes és nagyon fogta a bokám, de az elején kínszenvedés belebújni, na meg persze nagyon nagy. Aznap, amikor rászántam magam, hogy elmegyek a Pumáért, pont jött a Karasnába egy 42-es Dainese. Isteni jel gondoltam, és a próba után már csak a fizetés következett.

Alapvetően enyém is ugyanaz a lábbeli, mint a Rossis vagy inkább már BenZso-s, felemás-rikítós. A különbség az, hogy bár karbon az egész belseje, csak bokánál lévő csuklós résztől lefele látták el kevlár erősítéssel. Én amiatt nem bánkódom, nem ezen fog múlni. Azért szeretem ezt a csizmát, mert kompakt, könnyű és nagyon kényelmes viselet, de emellett iszonyatosan jól fogja a lábam. A csuklópont miatt sétálni is könnyedén lehet benne, abszolút nem korlátoz a mozgásban. Arról nem is beszélve, hogy milyen egyszerű le- és felvenni. A cipzár szuper, nem gyűlt vele egyszer sem meg a dolgom, pedig régi csizmáimnál tudnék erről mesélni.


A bal oldali képen látszik, hogy a belső merevítőn csak az alsó rész kevláros

Egy-két szót én írok az elhasználódásról. BenZso csizmájának 1 éves szolgálata smafu, én már két éve nyúzom szerencsétlent. Egy dolgot leszámítva, az enyémnek semmi használt jellege nincs, pedig még zakóztam is vele a HRingen. A boka belső részénél, ahol a csuklópont is van, a folyamatos súrlódástól a lábtartón, kicsit kopott a bőr. Mint ha nagyon finoman meghorzsoltam volna. Abszolút nem vészes, és nekem a szememet se bántja. Hogy mi a rossz az Axial Race-ben? Maximum az, hogy nincs belőle nekem is két pár, mint BenZso-nak…


Belül látszik egy kis elhasználódás, kopás.
Elhasználódás

Ez igen fontos kérdés, ha nem vagyunk a Daines támogatott versenyzői, mert elég borsos az ár, amit ki kell perkálni a boltban érte. A forgalmazónál több színben is megtalálható, itt tudjátok megnézni az árakat.
Normális használat mellett, esés nélkül így néz ki a lábbeli.

Az elején a járástól kicsit elkezdett kopni a titán koptató alatti szénszálas betét, de ezt azért rakták oda, hogy megvédje az alatta lévő bőrszerű anyagot.
A csavarokkal rögzített titán koptató is teljesen jó helyen ér le, ha cserélni kellene az imbuszfejű csavarokat, simán ki lehet tekerni, nem sérül a fejük, kivéve, ha esünk egy nagyot és azon csúszunk.

A váltókar helyén lévő műanyag betét eredetileg érdes felülete kisimult és körülötte lehet némi motorblokkról származó lerakodást látni. A bőr gyűrődéseitől eltekintve sehol sem létszik a használat egy év után.


Mindössze egy helyen a jobb csizma fölső részén szakadt el a cérna.

A ragasztás tökéletes. A talp kopása minimális. A sarok magasítás pont jó, egyszer sem akadt be a lábtartóba.(Nem úgy, mint némely másik csizma, -Alpinestarts- aminek kicsit magasabb a sarka. Volt, hogy a miatt estem el mert nem tudtam időben letenni a lábam, mert beakadt a sarka a lábtartóba. Minél jobban próbáltam letenni, annál jobban akadt és eldőltem oldalra, mint egy krumpliszsák.)

Azt hiszem, hogy a sok márka közül, ami a lábamon volt, ennél jobbat még nem hordtam, nagyon meg voltam vele elégedve egész évben, úgyhogy ebben az évben is ezt fogom nyúzni. Jövöre lehet, hogy megmutatom, hogy néz ki két év használat után.

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás