Hírek

Corser-Heidfeld csere a BMW-nél

Heidfeld superbike-ra ült, Corser Formula-1-est vezetett. Videó és képgaléria!
Faster2
EuroMotor

Ismét bővült a motorozást F1-re, az F1-et pedig két kerékre cserélő neves versenyzők sora: Troy Corser a Nürburgringen próbálta ki a BMW tavalyi F1-es versenyautóját, Nick Heidfeld pedig az S 1000 RR superbike-kal igyekezett minél mélyebbet dönteni.

No, ne gondoljon senki olyan komoly próbára, amilyenek annak idején Valentino Rossi F1-es tesztjei vagy Michael Schumacher MotoGP-s próbálkozásai voltak. Mindezt csak játéknak és publicitást hozó PR-eseménynek szánták a BMW hétfői, nürburgringi motorsport-parádéján, amelyet az Formula-1-es csapat rajongói és partnerei számára rendeztek. A két főszereplő ettől függetlenül nagyon élvezte a cserét, ami nem csoda: akinek benzin folyik az ereiben, az általában imád minden gyors járművet, a kerekek számától függetlenül.

Heidfeld a délelőtt folyamán még a szériakivitelű S 1000 RR-rel ismerkedett, délután viszont már Corser gyári superbike-ján húzta a gázt.

„Szenzációs élmény volt, köszönöm mindenkinek! Reggel az utcai motorral gyakoroltam, és már azt is nagyon élveztem, sikerült a térdemet is letennem. Természetesen szerettem volna ezt megismételni a versenymotorral is, és végül sikerült.”

– lelkendezett a korábbi F3000-es bajnok, akit meglepett az SBK-gép viselkedése.

„Számítottam rá, hogy nagy eltérés lesz a két motor között, nagyjából úgy, mint az utcai és a versenyautók esetében, végül mégis meglepetést okozott a masina. Óriási a különbség! A superbike egyrészt sokkal agresszívebb, nagyobb a tapadása és brutális fékekkel rendelkezik, másfelől viszont könnyebb vele motorozni, annyira jól kontrollálható, nagyon pontosan irányítható. Persze fényévekre voltam a határoktól, jó lett volna sokkal több kört megtenni.”

– mondta Heidfeld.

Szerepcsere a Nürburgringen

A kétszeres SBK-világbajnok Corser az F1-es autó vezetése után csak hüledezett:

„Ez egyszerűen elképesztő! Nagyon kiegyensúlyozott a gép, a fékek fantasztikusak, a gumik hihetetlenül tapadnak, a kormányzás pedig nagyon közvetlen. Szinte felfoghatatlan, milyen későn és mennyire nagyot lehet fékezni. Én persze mindig túl korán léptem a pedálra, kíváncsi lennék, mire lettem volna képes, ha kapok még egy vagy két napot a gyakorlásra. Szeretném megköszönni mindenkinek a lehetőséget, remélem, hogy lesz még alkalom a folytatásra.”

– nyilatkozta a 37 éves ausztrál.

Egy ilyen dupla tesztet mi is szívesen elvégeznénk. Halló, BMW Magyarország…?

Galéria: Corser és Heidfeld a Nürburgringen


Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás