Tesztek

Honda CBF 600S – Tesztreszabott túramotor

Egy hétig volt szerencsém a Honda 600-as túra gépéhez, de pár perc is elég volt, hogy beleszeressek.
EuroMotor
Faster2

Elég nehéz lesz elfogulatlannak lenni, mivel a szárnyas márka áll legközelebb a szívemhez. A sajátom is a Honda egyik remekműve, aki idén már nagykorú lett, de még mindig jó szolgálatot tesz. Igen! Jól olvastad! Betöltötte a 18. évét és már több mint 50.000 kilométer van a hátsó kerék mögött komolyabb meghibásodás nélkül. Nos, azt hiszem ezek után nem kell megmagyaráznom, miért vagyok kissé elfogult. De megpróbáltam mindezt félre tenni, és objektív szemmel vizsgálni az új CBF-et.

Külső (4 pont)

Első ránézésre attól féltem, hogy túl magas lesz nekem és nem fog rendesen leérni a lábam, de abban a pillanatban, ahogy a lábam átvetettem az ülés fölött és leért a hátsóm, kellemesen meglepődtem. A külső jegyeket tekintve nem sokat változtattak a 2003-ban megjelent modellhez képest. A fejidom és a plexi lett valamivel kisebb, valamint a blokk nem fekete, hanem alumínium szürke és a fejidom oldala nem lóg le annyira, illetve egy picit ívesebb lett.

Honda CBF 600S - Akkor és most

A műszerfalon a már megszokott mutatókat találjuk, amik kevéssé dizájnosak viszont jól láthatóak. Apropó műszerek! Valaki meg tudná nekem mondani miért nincs rajta vízhőfok mutató? Nem létszükséglet ugyan, de szeretem tudni, hogy mikor érte el az üzemi hőfokot. A digitális óránál hasznosabbnak találtam volna egy ilyen műszert. Egy lámpa ugyan van, ami valószínűleg akkor világít, ha felforrt hűtővíz. Vagy már előtte? Ezt nem tapasztalhattam ki, mivel a hűtőrendszer (is) jól működött.

Honda CBF 600S műszerfal

Ami nekem a legjobban tetszik a CBF-eken az a hátsó rész. Ezt a farokidomot a kapaszkodóval együtt nagyon szépen megrajzolták anno a tervezőasztalon, nem csodálkozom hát, hogy nem is nyúltak hozzá különösebben, amikor a ráncfelvarrást végezték. A testreszabhatóságot segítendő, az ülésmagasságot 3 fokozatban és szélterelő plexi magasságát is állíthatjuk.

Honda CBF 600S hátulja

A kormányon lévő kezelőszervek kézre esnek kivéve a „Köszi! Bocsi!” gombot (közismertebb nevén a vészvillogó kapcsolót). Nekem legalábbis nem ment, de biztosan meg lehet szokni a helyét és akkor gond nélkül használható. Persze nem azért keresgéltem mert bármi baj lett volna, sokkal inkább azért, hogy megköszönjem, ha valaki félrehúzódott és előreengedett. Még egy apró dolgot figyeltem meg, mégpedig azt, hogy menet közben nem tudom állítani a tükröket (egyszerűen nem értem el), amik amúgy jó helyen vannak és jól látható benne a mögöttes forgalom.

Honda CBF 600S kapcsolók és tükör

>Motor / váltó (5 pont)

Egy jól bevált recept alapján főzték meg nekünk ezt a csemegét, azaz a CBR blokkját tálalják (sokkal) kevesebb fűszerrel. Ennek köszönhetően ugyanolyan szépen jár csak kevésbé nyomatékos, de azért a sport múlt így is észrevehető. Persze meg sem közelíti a sport kategóriát, de már alacsony fordulatszámon is elég jól húz. Igazi borzongást ennél is csak 7000-nél kezdtem el érezni, ami úgy kb. 11000-ig kitartott, de ezt a tartományt inkább csak a teszt (és hecc) kedvéért használtam. A legideálisabban 3000 és 6000 között lehet használni, ahol igazi kezes bárány mindegyik sebességi fokozatban. Nagyon finom hangja van, és ugyanilyen finoman lehet az áttételeket kapcsolni a 6 sebességes váltón. Egy ilyen túra gépben jobbat nemigen találni.

Az elődhöz képest, újítás még az Euro 3-mas normáknak való megfelelés jegyében beépített katalizátor, és az injektor. Ezáltal nem csak a károsanyag és a zaj kibocsátás csökkent, hanem igen jó fogyasztást érhetünk el. Nálam kereken 6 liter 95-öst ivott száz kilométerenként. Egy teli tankkal (20L) nagyjából 300 Km-t tehetünk meg, amit sajnos egyhuzamban aligha fogunk végigmotorozni. Nekem biztos, hogy nem sikerülne, mivel 1,5 óra már motorozás után már alig vártam, hogy egy kicsit leszállhassak, ugyanis a hátsóm addigra sajgott és zsibbadt. Talán ez az egy dolog, amivel nem voltam megelégedve.

Váz / Futómű (4 pont)

Itt is találkozhatunk újításokkal. Az acél váz helyett immáron alumíniumra építik a motort de még így is a súlyosabbak közé tartozik a 217 kg-os menetkész tömeggel. A súlyelosztás viszont egyszerűen fantasztikus! Mindegy, hogy utassal vagy anélkül, éles vagy nyújtott kanyarban avagy egyenes úton megyünk vele, hihetetlenül jól motorozható. Ezt a 46 mm-rel megnövelt lengővilla, a 120 mm-es rugóúttal rendelkező 41 mm-es első villa és a 125 mm-es rugóutat „bejáró” központi rugóstag szolgáltatja. A korábban már említett testreszabhatósághoz tartozik még az is, hogy mind a rugóstag mind az első teleszkóp előfeszítése állítható. Nagyobb tempónál egy kissé mintha elemelkedne az eleje és érezni némi szitálást. Aggódni azonban emiatt sem kell, mert ha akkora sebességgel közlekedünk, hogy mindezt megérezzük, akkor Magyarországon már szabálysértést követünk el. A tesztmotoron lévő Bridgestone gumik jó tapadást biztosítanak, a kiszolgálás megérdemli az 5 csillagot.

Fék (5 pont)

Ezen a típuson is a Combined ABS –szel találkozhatunk. Ennek a lényege, hogy a hátsó féket használva az első féknyereg egyik dugattyúja is működésbe lép és hatást gyakorol az első fékre. Ez főleg kezdő motorosoknak hasznos, a biztonságot nagyban növeli. Az első fék hibátlanul működik, hatékony, könnyen és jól adagolható. A hátsóról ugyanezt már nem mondhatom. A pedálra lépve nem éreztem szinte semmiféle lassulást. Ami már csak azért is meglepő, mert -még ha keveset is- de mentem a CB 600F-el ami ugyanezt a fékrendszert kapta, mégis annál érezhető volt a lassulás. Viszont ott meg az első féket éreztem kissé lágynak.

Utascipelés (5 pont)

Azon kívül, hogy a hátsó ülés is lehetne talán valamivel puhább, kényelemben és biztonságban érzi magát az ember utasként is. Ez ennél a kategóriánál egyáltalán nem elhanyagolható, mivel a túrázók többsége általában oldalbordával utazik és az ő kényelme is legalább annyira fontos, mint a vezetőé. A CBF ezen a téren is jól vizsgázott.

Honda CBF 600S - Hátsó ülés

Eddig ennyire nehéz szívvel még talán sosem váltam meg tesztmotortól. Pedig általában a sportmotorokat részesítem előnyben, ez valahogy mégis hozzám nőtt. Olyan volt mintha rám, körém szabták volna. Egy-két csekélységtől eltekintve azt hiszem ez A TÚRAMOTOR. Kellő óvatossággal akár még kezdők is használhatják.

Kunci

Felszerelés: AGV és GIVI a SHOX motoros áruháztól

Műszaki adatok:

Motor Típus
 
vízhűtésű, négyütemű, 16 szelepes DOHC, soros, négyhengeres

 

Hengerűrtartalom:
 
599,3 cm3
 
Teljesítmény: 78 LE (57 kW) @ 10500 1/min
Max Forgatónyomaték:
 
59 Nm @ 8250 1/min
Váltó:
 
6 fokozat
Első fék:
 
296 mm dupla tárcsafék, kétdugattyús féknyereg (opcionálisan ABS)
Hátsó fék:
 
240 mm tárcsafék, egydugattyús féknyereg (opcionálisan ABS)
Gumiabroncs elöl/hátul:
 
120/70-ZR17M/C (58W) / 160/60-ZR17M/C (69W)
Tengelytáv:
 
1490 mm
Menetkész tömeg:
217 kg
Tank:
 
20 Liter

 

MOTUL ajánlat a Honda CBF 600S-hez:

Minden típusú gépjárműhöz megtudhatod a Motul ajánlását: innen

Alkalmazás Ajánlás Űrtartalom (ltr)
Motor (4ü) / végkihajtás
 
Legjobb 300V 4T FACTORY LINE 10W-40  
Jobb 7100 4T 10W-40
5100 4T 10W-40
Villa Legjobb FORK OIL FACTORY LINE MEDIUM (c)  
Jobb FORK OIL EXPERT MEDIUM (c)
Hűtőközeg (50%) MOTOCOOL EXPERT  
Zsírzószemölcsök TOP GREASE 200  
Fék- és tengelykapcsoló folyadék Best DOT 5.1 BRAKE FLUID  
Better DOT 4 BRAKE FLUID
A MOTUL termékeket itt tudjátok megrendelni kedvezményesen: shop@tesztmotor.hu Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez. Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez.

Santander finanszírozási ajánlat: itt

10%-os önrésztől választhatóak a konstrukciók, akár 100 hónapos futamidőre is.

 

A SHOX ajánlata a motorhoz:

Givi túradoboz

Givi túradoboz

Givi túradoboz

GIVI V46 túradoboz


 

Galéria:

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás