Hírek

Cagiva Schiranna: ez lenne a jövő?

Olasz szupersportoló a Buell V2-es erőforrásával.
Faster2
EuroMotor

Az olasz motormárkáknál mondhatni megszokott jelenség, hogy időről időre csődöt jelentenek, tulajdonost váltanak, felvirágoznak, majd ismét csődöt jelentenek és megszűnnek. Ha jól meggondoljuk, mindegyik neves talján gyártóval történt már ilyesmi. Így aztán azon sem lepődtünk meg túlságosan, hogy tavaly nyáron a Harley-Davidson felvásárolta a hányatott sorsú MV Agusta Group összes részvényét. A legendás choppereket gyártó amerikaiak durván 70 millió euróért szerezték meg a legendás MV Agustát és a szintén jó nevű Cagivát. Az MV csoport élén maradt a márkát korábban feltámasztó Claudio Castiglioni, és akkor még úgy volt, hogy a zseniális Massimo Tamburini vezeti majd továbbra is a formatervezési részleget.

A Ducati 916 és az MV Agusta F4 megálmodója azonban nem sokkal később bejelentette visszavonulását, január elseje óta már nem dolgozik a cégnél. Önjelölt utód viszont van, méghozzá az interneten jól ismert Oberdan Bezzi személyében. Az olasz motordizájner egy-két havonta alkot valami érdekeset, egyik friss munkája a Cagiva 1125 V2 Schiranna.

Bezzi elképzelése teljesen logikus: a soros három- és négyhengeres sportmotorokat az MV gyártaná, a klasszikus olasz V2-es pedig a Cagivától érkezne, méghozzá a Buell 1125R erőforrásával. Ez már nem a jó öreg Harley-blokk, hanem a Rotax által készített modern kéthengeres. Az 1125 cm3-es Helicon egység nem olyan brutálisan erős, mint mondjuk a Ducati 1198 motorja, de 146 lóerejével méltó lenne ahhoz, hogy egy igazi olasz sportgépet hajtson. Ráadásul Bezzi elképzelése szerint a Cagiva Schirannába módosított, tuningolt formában kerülne, így semmi okunk nem lenne fintorogni.

A koncepció többi részlete is tipikusan olasz: a blokkot alumínium elemekből és térhálós szerkezetből álló váz veszi körbe, a profi fékrendszer a Brembo polcairól származik, és persze lépten-nyomon szénszálas cuccokba botlunk. A burkolat a mai sportmotordivatnak megfelelően igen szellős, már-már félidomos a masina. Mindez nagyon jól hangzik, jól is néz ki, csak a supertrapp kipufogónál döccen egyet a stílus. Illetve van itt még egy dolog: signore Bezzi valami nagyon hasonlót elsütött már Ducati 1000 SS-ként és Voxan Mirage-ként is. Na, mindegy, Oberdan talán állást keres e nehéz időkben, és több márkánál is próbálkozik…

Egyébként pont a válság lehet az, ami keresztbe tehet a Schirannának – már ha valóban gondolkodnak egy ilyen motoron a Harley fejesei. Manapság szinte mindenki meghúzza a nadrágszíjat: gyárak állnak le és zárnak be, tervezett vagy akár már készülő új modellek fejlesztését fagyasztják be. Sajnos nagy az esélye, hogy elsőként a jövő Cagivái jutnak erre a szomorú sorsra.