Műhely

Café Kedd: Ducati MHLeggera

Hogy milyen egy igazi modern klasszikus? Korszerű technika, kortalan kinézettel! Túl snassz a Ducati Superleggera? Akkor most figyelj!
Faster2
EuroMotor

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak

Ki emlékszik még a Ducati MH900 Evoluzionéra? 2000-ben sokkolta vele Bologna a motoros közvéleményt: a 75 lóerős léghűtéses klasszikus nevében az MH nem más, mint Mike (“The Bike”) Hailwood rövidítése. A fiatalabbak kedvéért: Hailwood 9-szeres MotoGP világbajnok, hármat nyert 250-ben, kettőt 350-ben, és négyet az 500-as kategóriában. Az ő egyik versenymotorjára hajaz az MH900e:

A R modellt még Brembo és Öhlins feliratok is díszítik…

Ez utóbbit gondolta “erősen” tovább a Speed Junkies: az erősen nem túlzás, hiszen a 75 lovas MH900e helyett 215 lóerős formában láthatjuk viszont a “vásznon” az MHLeggerát, amely a nemrégiben Milánóban bemutatott karbon-szörnyeteg 1299 Superleggera elképesztő alapjaira építkezik.

Ez utóbbi pedig a legfejlettebb, legmodernebb high-end motor a Ducati kínálatában, amely egészen groteszk módon mutat a klasszikus köntösben. Ráadásul a Junkies nem sz@rozott: egyből megrajzolta a (Corse) versenyverziót is, amely valójában maga Chaz Davies superbike versenymotorja:


– építettél már motort, és szép is lett? Ha igen, leveled – pár soros bemutatóval, ismertetővel és képekkel – várjuk az info@tesztmotor.hu-ra, hogy szerepelhessen a Café Kedd-ben!

– motorépítéshez szükséges alkatrészek, kellékek, Biltwell ruházat (és tanácsok) a MotoPartsShop-ban

Képek: A&R