Blog

Café Kedd: BMW Lac Rose

A Párizs–Dakar rali korábbi hősei és az ő győztes BMW-motorkerékpárjaik ihlették a BMW Motorrad újdonságát, amely a BMW R nineT egy teljesen új interpretációja (videóval)
Faster2
EuroMotor

„Piaci bevezetése óta a BMW R nineT az egyedi átalakítások kedvelt alapja, ez a Wheels & Waves fesztiválon is jól tetten érhető. Ez rettentő büszkeséggel tölt el bennünket, ám egyúttal arra is ösztönöz, hogy erre a fesztiválra mi is valami olyannal készüljünk, amelyet még nem látott tőlünk a világ” – számolt be Edgar Heinrich, a BMW Motorrad formatervezési igazgatója a tanulmánymotor hátteréről.

„A BMW Motorrad Concept Lac Rose tanulmány nem más, mint az 1985-ös Párizs–Dakar győztes motor a mi tudatosan laza és egyedülálló értelmezésünkben – a Wheels & Waves és látogatóinak különleges szellemiségében. Ez a koncepció a BMW R nineT motorkerékpárt egy izgalmas, új kontextusban mutatja be, és rámutat, hogy a képzelőerő, a márkánk történelme iránti lelkesedés és néhány módosítás mi mindent tesz lehetővé”


Lac Rose – a Párizs–Dakar utolsó szakasza

Lac Rose a francia neve a rózsaszínű Retba sóstónak, amely Dakartól 35 kilométerre északkeletre fekszik, alig egy kilométernyire az Atlanti-óceán partjától. A fárasztó sivatagi szakaszok után itt ért véget a legendás Párizs–Dakar, közvetlenül a tó partján álló dobogón a lelkes rajongók körében. A BMW gyári motorkerékpárjai, amelyeket a HPN cég készített fel a versenyre, a nyolcvanas évek elejétől az évtized közepéig egymás után három évben is elsőként érték el ezt a célt. Legutóbb 1985-ben 101-es rajtszámmal Gaston Rahier haladt át győztesként a kockás zászló előtt.


A BMW Lac Rose az akkori győztes motorok jellegzetességeit egy modern, utcai hangolású motorkerékpárra építve mutatja be – tudatosan a kiváló terepes képességek igénye vagy ígérete nélkül. „Ez a motor alapvetően egy rendkívül menő és laza roadster, amelyet néhány jellegzetes terepes jellemzővel egészítettünk ki, így a motorosa a burkolt utakról letérve egy földutat is nyugodtan követhet az ismeretlenbe” – folytatta Edgar Heinrich. „Az egyedi átalakítás, a lezserség és a szokatlanság kombinációja teszik ezt a motort ilyen különlegessé”


A jellegzetes ralifelszerelésekkel ellátott szélvédő, a karakteres fényszórómaszk, a magas sárvédők, a nagy térfogatú üzemanyagtartály és a rövid raliülés egyértelmű utalások a példaképre. Ezek együtt alkotják az egykori BMW G/S motorkerékpárok jellegzetes, vízszintes Flyline dizájnvonalát és ezzel egyúttal meghatározzák a BMW Motorrad Lac Rose alapvető arányait. A nagyobb rugóutak, valamint a küllős keréktárcsák a bütykös abroncsokkal ugyanúgy kötelező elemek, mint a fehér-piros színkombináció vagy a 101-es rajtszám.


A kiegyensúlyozott arányok középpontjában nyugszik a BMW márkára jellemző kéthengeres boxermotor kardánhajtással, amelyet szintén az elődre utalva egy kontrasztárnyalatú csővázba foglaltak. A fényszórók előtti védőrács és az olajhűtő, valamint a markáns lukakkal rendelkező alsó védőlemez mind olyan elemek, amelyek felidézik az egykori kompromisszummentes, funkcionális karaktert, és ezt kreatív módon ültetik át a mai időbe.


A márka High Performance kínálatának alkatrészei, valamint az exkluzív módon kialakított részletek, mint például a szelepfedél, mutatnak rá a kidolgozási és összeszerelési minőség terén a BMW márka által ígért és teljesített színvonalra. Mindezek együttesen alkotják a Lac Rose igényes összképét. A motorosruhából és bukósisakból – ez utóbbi a BMW Enduro sisakra épül – álló exkluzív tervezésű BMW motoros ruházat stílusosan kiegészíti a BMW Motorrad Concept Lac Rose tanulmányt.


– a MotoPartsShopban profi, világmárkás, stílusnak megfelelő alkatrészek mellett szakmai segítséget kaphattok motorépítéshez; 20.9888.235


– Építettél már motort, és szép is lett? Ha igen, leveled – pár soros bemutatóval, ismertetővel és képekkel – várjuk az info@tesztmotor.hu-ra, hogy szerepelhessen a Café Kedd-ben!

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
KTM
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás