Műhely

Café Kedd: A tízgangos CB900

A tíz sebességfokozat mellett extrém hosszú tengelytáv is borzolja a kedélyeket - a Clockwork Motorcycles látványos munkája
Faster2
EuroMotor

– Café Kedd néven új sorozatot indítunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak

Ahogy az lenni szokott, a CB motorőrült tulajdonosa gombokért vette az 1981-es évjáratú vasat, amit aztán alaposan átépíttetett az említett műhellyel – akik extrém megoldásokkal szolgálták ki a megrendelő vágyait.


A tízsebességes váltómű (amihez egy CB6900F közreműködése is kellett) mellett ilyen az 1575mm-es tengelytáv; a véghajtás kardán, egy GL1100-ból származik a tengely (meg az egész egység). Nem csak hosszabb, alacsonyabb is lett a motor, 10 centivel – továbbá sportosabb, progresszív hátsó rugóstagokat kapott.


Mint minden igényes café racernél, itt is különösen odafigyeltek a “tiszta vonalakra”. Mivel a gyári tankkal nem lett volna eléggé harmonikus az összkép, egy Suzuki GS tankját “csiszolták rá” a koncepcióra.


Ezután komplett, ún. Motogadget M elektronikai- és műszercsomagot kapott a motor, ami a műszerfal mellett markolatokat, kezelőszerveket és – a café stílushoz igazodó – kormányvégre helyezett irányjelzőket is tartalmazott.


Az új tank új segédvázat követelt meg, amit rögtön egy új, kézzel vart üléssel dobtak fel. Csak a miheztartás végett, a blokkot Wiseco kittel bolondították meg (985cc), amit spéci Keihin CR31-es karburátorok és szintén egyedi, rozsdamentes acél 4-az 1-be kipufogórendszer fognak közre.


A kerekek az eredetiek, feketére fújva. A fékek is gyáriak, de fém fékcsövekkel és lyuggatott EBC tárcsákkal azért kicsit felpaprikázták a rendszert. Pirelli MT66 gumikon gurul, ami a készítők szerint “kellemes kompromisszum a megjelenés és a tapadás között”

Nektek hogy tetszik?

Forrás: BIKE EXIF; Fotók: Cimon B Photography


kíváncsiak vagyunk továbbá, épített-e közületek valaki már racert? Ha igen, leveled – képekkel – várjuk az info@tesztmotor.hu-ra, és lehet, hogy szerepel majd a Café Kedd-ben!

– a MotoPartsShopban profi, világmárkás, stílusnak megfelelő alkatrészek mellett szakmai segítséget kaphattok café racer (vagy scrambler) építéséhez