Ti írtátok

Café Kedd: A Ti Raceretek – GS 450S CR

Márton egy 1981-es évjáratú Suzuki GS450S-ből faragott racert - szerintünk szép munkát végzett, függetlenül attól, mennyire követte a műfaj kritériumait
Euromotor2
MotoStar

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café
Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre
láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk,
illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy
hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra
érdemes műfajnak

Ez alkalommal Márton mutatja be a motorját:

Német papírokkal vettem tavaly előtt ősszel azzal a szándékkal, hogy a szezonra motor lesz belőle…. Aztán addig-addig szedtem atomjaira, amíg el nem vittem mindent porfestetni meg homokfúvatni. Nem akartam klasszikus CR-t, amin az ülés alatt luk van – mert az nekem nem tetszik… A cél eleve egy oldalidomos volt, de mivel a vázról minden sallangot levagdostam, így már nem volt mihez rögzíteni..

A Benetton-összeállítás volt a gyári állapot…

A váz ezüstre lett porszórva, a tank és a többi “fényezett” rész vagy matt fekete, vagy matt fehér lett. Az üléspúpot egy üvegszálas srác csinálta, de a mérete egyik irányba sem stimmelt, szóval azon még párszor alakítani kellett, mire jó lett. A púp egyébként tárolórekeszként szolgál, mert az akksi majdnem a gyári helyén elfért, így a púpban kapott helyet az elsősegélycsomag és a szerszámkészlet. Az ülés pedig patentosra van alakítva, hogy elő is lehessen venni a dolgokat.

Ez már az első összerakás eredménye, amikor az alapvető funkciókat ellenőriztem (fékek, vezetékelés stb.)

A két oldalidom egyébként egy OBI-ban vásárolt alumínium darabból készült el, amit karbonfólia borít – és az ívet a garázsajtó oldalán formáztam…

Ez pedig már a készhez közelítő állapot

Ami még érdekessége, hogy mire elkészült – és mire sikerült magyar rendszámot szereznem rá – már véget ért a szezon, így a gumikat nem cseréltem le… Utóbb derült ki, hogy azokat még Japánban(!) a gyárban rakták a felnikre – tehát ahogy a motor, úgy a gumik is 1981-esek…

Elvileg az EMAT-on is kint lesz a vas… /Kiss Márton

A bal oldalon a 81-es rajtszám a motor gyártási évére utal…

– ha Te is építettél már café racert (vagy scramblert), várjuk szeretettel az info@tesztmotor.hu-ra, hogy itt szerepeljen!

…míg a jobb oldali 79-es a tulajdonos évjáratára…

– a MotoPartsShopban
profi, világmárkás, stílusnak megfelelő alkatrészek mellett szakmai
segítséget kaphattok café racer (vagy bármilyen custom) építéséhez

Comments

comments