Fókuszban Műhely

Café Kedd – Pokol két keréken

ICON 1000 Kawasaki Vulcan Tracker átalakítás
EuroMotor
Faster2

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak. Ezúttal a szöveget Boross Évi írta, a képeket pedig köszönjük az ICONNAK!

ICON 1000 Dethgrip from ICON Motosports on Vimeo.

Az ICON 1000 figura felé fordulunk, és emlékeztetnünk kell magunkat arra, hogy nem kell tükröznie mindennek, ami egyedi a 70-es primitivizmusát. Láttuk már őket különleges márkájú 80-as zseniális motorokat árulni, mint a Suzuki GSX-R 750 és Kawasaki GPZ900R-t látványos eredményekkel. De a DETHGRIP egy magasabb szinten van. Nem tudjuk még eldönteni, hogy milyen jelzővel illessük kinézetét; retro, vagy futurisztikus, gótikus, horror, vagy sci-fi. Nem tudtuk kitalálni milyen márka, míg el nem olvastuk az ismertetőt, hogy bizony ez egy: 2015 Kawasaki Vulcan 650 S.


Igen, egy Vulcan 650 S-Kawasaki belépőszintű cruiser. Népszerű, és a jelentések szerint mókás, de aligha alkalmas donor egy vad piszkos trackernek.
De az ICON tervezési igazgatója, Kurt Walter és csapata, mint őrült tudósok, lehetőséget láttak benne. Egyrészt azért, mert a Vulcanban a Versys, és a Ninja 650-es ikermotorja van beépítve, másrészt, mert szabad volt.


Akkor miért piszkos tracker?
Mint kiderült a banda, azaz a Speed Merchant kihívta ICON-t egy sima egyszerű, egyenes pályaversenyre, amelyet természetesen elfogadtak és építeni kellett hozzá egy gépet.
A Vulcan igényelt színvonalát megteremteni, nagyon sok munkaórába telt, de a srácok hihetetlen mennyiségű munkát fektettek abba, hogy lecsupaszítsák, és újratervezzék ezt a cirkálót egy teljesen más géppé.


Nyilvánvalóan kockázatot vállaltak azzal, hogy szinte minden karosszéria elemet eltüntettek – kivéve a tankot- és egy új kézzel készített acéllemezt tettek fel rá, és hátra egy Ninja 650 lengőkart, amely nálunk európában, ER6 néven szerepel.


Akkor ott van az springer villa stílusú első futómű, amely egy konstrukciós rejtvény. Ezt három építő cég között pattogott, amíg végül elkészült. Ezen a futóművön található két drab Nitron gáztartályos lengéscsillapító, amely természetesen minden irányban állítható csillapítással és rugóelőfeszítéssel rendelkezik. És ugyanilyen lengéscsillapító dolgozik a motor hátsó futóművében is.

Hol lehet kapni kész alkatrészeket?

Café Racer előregyártott alkatrészeket a C-Racer gyártó kínál nagyon jó áron és nagyon jó minőségben. Ha egyszerűen szeretnéd átalakítani a géped, akkor ezeket a kész termékeket ajánljuk.

Természetesen a MotoPartsShop.hu fog tudni neked segíteni, ha bármit építenél hívd őket bizalommal!

A villákra egyéni burkolatot szabtak, melyeken PIAA LED lámpák adják a fényt. Majd ott vannak a 19 colos Harley-Davidson kerekek, amiket Maxxis DTR-1 gumiba csomagoltak. Az ICON a fékeket sem hagyta eredeti állapotában, természetesen azokat is megerősítette. Elöl dupla tárcsafék lassítja a Trackert. A kipufogó kérdést nem bonyolították túl, hiszen a legjobbat csak fel kellett szerelni rá egy Akrapovic hangtompító személyében.

Mi még mindig többet akartunk megtudni Dethgripről, és kérdésekkel bombáztuk Kurtot. Íme:

-A Vulcan a legmodernebb motorkerékpár, amin eddig dolgoztál, szándékos ez a furcsa kinézete?
-Nagyon jó volt rajta dolgozni, egy teljesen új motorkerékpárt csináltunk, nagyon kemény munka volt.
A Vulcan formát direkt építettük ilyen érdekesre. Az ICON tervezőcsapatától sokféle tervet kaptunk, míg végül az ICON Senior Product tervező Justin Pyle koncepciója, lett a győztes.
Justin akarta, hogy ilyen vad tracker testalkata legyen, emellett mégis esztétikus, az újításaival is kitűnjön, amik megkülönböztetik a szokványos tracker megoldásoktól.
Az ICON mindig is fontosnak tartotta, az új ötleteket; a burkolatok, az építés és a dizájn terén. Dethgrip pont beleillik ebbe a mentalitásba.

-Meddig tartott a Dethgrip építése?
– A teljes építése két évig tartott. Az ICONra jellemző egy építési mód. 12 hónapig a meglévő és megfelelő készletből, gyűjteményből indították el a folyamatot, a beállításokat, a maradék 12 hónapban pedig befejezték az elképzelést és a tervezést, majd kereskedelmi forgalomba hozták az új 2017-es kollekciót, amelynek a marketing anyagai ennek a motornak a segítségével készültek.

-Ön átadta a kulcsokat, a motoros kaszkadőr Ernie Vigilnek, hogy menjen a Dethgrippel. Mi volt a visszajelzés?
-Azt mondta: “Haver, ez hatalmas móka volt! A Vulcan igénytelenül röfög, egy tonna, mégis
meglepően versenyképes tracker, a Sportster 1200 ellen.

Köszönjük az ICON 1000-nek, mert létrehozott egy olyan motorkerékpárt, amit
egy eredeti soha nem tudna: megijeszteni minket. 🙂

Comments

comments

MPS RAM MOUNT
MPS APRILIA
MPS Kawasaki Banner
MPS-Biltwell

Hírlevél feliratkozás