Műhely

Café Kedd – Moto Guzzi V7

190 kiló alatt a Moto-Studio által épített Racer Guzzi
Faster2
EuroMotor

– Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak

Bruce McQuinston a Moto-Studio tulajdonosa építette eme gyönyörűséget. Az alapmodell egy 2000-es évek előtti V7 California lehetett, bár azokban küllős kerekek voltak. Ha van ötletetek, hogy mi lehetett az eredeti gép amelyben ilyen kerekek voltak, mint az átépített gépen, akkor azt osszátok meg légyszi velünk.
A szelepfedél formája viszont egyértelművé tette, hogy ez nem egy naprakész modellből lett átalakítva, hanem egy ilyen régies cruiserből.


Munkaórák százait nem spórolva jött létre az a műalkotás. Először is a terveket kellett elkészíteni egy olyan grafikusnak, aki egyébként a Nike, HBO, RedBull stb nagy világmárkáknak dolgozik. Ahhoz képest, hogy grafikus tervezte, nem is lett rossz a végeredmény. Az arányokra nagyon jól odafigyelt, így csak a lapos villaszög miatt néz ki kicsit furcsán oldalról. Ez az eredeti váz sajátossága, így az egyenesfutással biztosan nem lesznek problémák, főleg úgy, hogy még kormánylengés-csillapítót is raktak a teljesen újraformázott tank alá. Természetesen a hátsó lengéscsillapító központi rugóstagra lett lecserélve és bekerült az ülés alá.


A hagyományos első villákra csutkakormány került, idézve a régi idők versenymotorjait. Műszerfallal nem bajlódtak, mindössze 4 visszajelzőlámpa található a gépen.

A hírek szerint a hosszába beépített V2-es blokk belsejébe nem nyúltak, mindössze nyitott kipufogót és nyitott légszűrőt kapott a rövidített és könnyített áttétel mellé. Nem is a végsebesség a lényeg egy ilyen gépen, tehát ez is logikus húzás volt.


Az ülésvég karbonból készült, míg a tartóját és a lábtartókonzolt CNC gépek marták végső formájukra. Ez a középső rész lett a legjellegzetesebb a gépen.
A képeken rózsaszínnek látszó csíkozástól eltekintve nagyon szép lett a diéta végeredménye. Élőben biztosan máshogy festene…
40 kg felesleges alkatrésztől szabadult meg a szépség. Így már bármikor bátran ki lehet állítani akár az Ace Café elé is.

Café Racer kipufogó ajánló

A Racerek egyik legjellegzetesebb része a most újra divatba kerülő tölcsér formájú nyitott kipufogó. A fönti motoron Cone Engineering gyártott egyedi kipufogót, de ezek a tölcsérek szériában is készülnek az újabb Moto Guzzi motorokra. Az SC-Project Moto Guzzi V7 kipufogóját itt találjátok:

Most érdemes SC-t rendelned! A januárban és februárban rendelt SC-Project kipufogókra felszerelési akció van a MotoPartsShop.hu-ban! Tehát a felszerelést ingyen kapod!